“Ξάπλωσε στον καναπέ…”. Η σκηνή που ο Ντι Κάπριο ζωγραφίζει τη Ρόουζ στον Τιτανικό. Γιατί η Γουίνσλετ έδειξε το στήθος της στον συμπρωταγωνιστής της. Παρασκήνια από τα γυρίσματα

“Ξάπλωσε στον καναπέ…”. Η σκηνή που ο Ντι Κάπριο ζωγραφίζει τη Ρόουζ στον Τιτανικό. Γιατί η Γουίνσλετ έδειξε το στήθος της στον συμπρωταγωνιστής της. Παρασκήνια από τα γυρίσματα
Όταν ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο φώναζε «Ι’m the king of the world» (είμαι ο βασιλιάς του κόσμου), ανεβασμένος στην κουπαστή της πλώρης του Τιτανικού, δεν φανταζόταν τι θα ακολουθούσε μετά την προβολή της ταινίας.

Για την ιστορία, η συγκεκριμένη ατάκα, που είναι μέχρι σήμερα μια από τις διασημότερες της ταινίας, ήταν εκτός κειμένου, αλλά ο αυτοσχεδιασμός του ηθοποιού άρεσε στον σκηνοθέτη Τζέιμς Κάμερον και τον κράτησε.

Ο Τιτανικός αποτελεί μέχρι σήμερα μια από τις πιο κερδοφόρες ταινίες όλων των εποχών, μιας και καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση στο παγκόσμιο box office (πρώτο είναι το Avatar) με εισπράξεις που ξεπερνούν τα 2 δισεκατομμύρια.

Το ίδιο υψηλό ήταν και το κόστος της παραγωγής, το οποίο άγγιξε τα 200 εκατομμύρια, ποσό που μέχρι τότε ήταν το υψηλότερο που είχε δαπανηθεί σε ταινία.

Μάλιστα, όταν οι παραγωγοί είδαν τον προϋπολογισμό να εκτινάσσεται, αγχώθηκαν σε βαθμό που σκέφτηκαν να διακόψουν τα γυρίσματα.

Το ίδιο συνέβη και με την ημερομηνίας της πρεμιέρας.

Αρχικά είχε οριστεί η 2α Ιουλίου του 1997, αλλά τα γυρίσματα δεν είχαν ολοκληρωθεί εγκαίρως και η πρώτη προβολή μετατέθηκε για τον Νοέμβριο του ίδιου έτους.

Όπως αποδείχτηκε από τις εισπράξεις, κανείς δεν έχασε τελικά.

Ο Τιτανικός ήταν υποψήφιος για 14 Όσκαρ και κέρδισε 11 και μια θέση στις ταινίες με τα περισσότερα βραβεία, την οποία διατηρεί ως σήμερα.

Ο Ντι Κάπριο αρχικά δεν ήθελε τον ρόλο, ενώ η Γουίνσλετ τον κυνήγησε

Όλα ξεκίνησαν από την αγάπη του Τζέιμς Κάμερον για τα ναυάγια.

Αρχικά ο διάσημος σκηνοθέτης δεν είχε σκοπό να κάνει μια ταινία με θέμα τον Τιτανικό, αλλά όπως ανέφερε σε συνέντευξή του, «ήθελε απλώς να επισκεφτεί το ναυάγιο και να τραβήξει υποθαλάσσια πλάνα».

Έτσι, πρώτα κινηματογράφησε τα πλάνα του αυθεντικού ναυαγίου και στη συνέχεια άρχισε να γράφει το σενάριο της ταινίας.

Το ενδιαφέρον του για το ναυάγιο ήταν τέτοιο, ώστε πριν να ξεκινήσει τη μεταφορά στη μεγάλη οθόνη, ξόδεψε έξι μήνες για έρευνα πάνω στην πραγματική ιστορία του Τιτανικού.

«Διάβασα τα πάντα. Δημιούργησα ένα εξαιρετικά λεπτομερές χρονολόγιο των λίγων ημερών του πλοίου και ένα πολύ λεπτομερές χρονολόγιο της τελευταίας νύχτας του», ανέφερε.

Όταν παρουσίασε την ιδέα του στην εταιρεία παραγωγής, παραλλήλισε τον Τζακ και τη Ρόουζ, με τον Ρωμαίο και την Ιουλιέτα.

Αρχικά για τον ρόλο του Τζακ οι παραγωγοί είχαν διαλέξει τον ηθοποιό Μάθιου Μακόναχι, ενώ από οντισιόν πέρασαν και άλλα γνωστά ονόματα του Χόλιγουντ.

Ένας από τους ηθοποιούς που ήθελε τον ρόλο ήταν ο Τομ Κρουζ, αλλά ζήτησε υπερβολικά υψηλή αμοιβή και απορρίφθηκε.

Τελικά, η υπεύθυνη του κάστινγκ της εταιρείας επικεντρώθηκε στον 22χρονο τότε Λεονάρντο Ντι Κάπριο και συμφώνησε και ο Κάμερον.

Το περίεργο είναι ότι δεν συμφώνησε ο Ντι Κάπριο, ο οποίος δεν ήθελε να ενσαρκώσει τον Τζακ.

Αντίθετα, η Κέιτ Γουίνσλετ ήθελε πολύ να παίξει τη Ρόουζ.

Τόσο, που όταν πληροφορήθηκε για το κάστινγκ έστελνε καθημερινά γράμματα στον Κάμερον λέγοντας του ότι εκείνη ήταν η πρωταγωνίστρια που έψαχνε.

Μετά την οντισιόν που κατάφερε να κλείσει, η 22χρονη ηθοποιός έστειλε στον σκηνοθέτη ένα τριαντάφυλλο (Ρόουζ είναι το όνομα της ηρωίδας και ρόουζ στα αγγλικά σημαίνει τριαντάφυλλο) με τη σημείωση «Από τη Ρόουζ σου». Φυσικά, τον έπεισε.

Μάλιστα, «νίκησε» σημαντικά ονόματα του Χόλιγουν όπως: Γκουίνεθ Πάλτροου, Νικόλ Κίντμαν, Μαντόνα, Τζόντι Φόστερ, Κάμερον Ντίαζ και Σάρον Στόουν.

Αλλαγή της τελευταίας στιγμής ήταν ο ηθοποιός που ενσάρκωσε τον καπετάνιο του Τιτανικού.

Ο ρόλος προοριζόταν για τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο αλλά ο ηθοποιός έπαθε γαστρεντερίτιδα την περίοδο των γυρισμάτων και αντικαταστάθηκε από τον Μπέρναντ Χιλ, ο οποίος απέσπασε καλές κριτικές για την ερμηνεία του.

Η πρώτη επαφή

Η πρώτη κοινή σκηνή που γύρισαν οι δύο πρωταγωνιστές ήταν το γυμνό πορτρέτο της Ροουζ.

Μέχρι τότε Ντι Κάπριο και Γουίνσλετ, που δεν γνωρίζονταν πριν από τη συνεργασία τους, είχαν κάνει μόνο κοινές πρόβες.

Λίγο πριν αρχίσουν οι κάμερες να γράφουν, η ηθοποιός για να σπάσει τον πάγο με τον συμπρωταγωνιστή της, άνοιξε τη ρόμπα της και του έδειξε το στήθος της.

Παρά την κίνηση της, στη σκηνή υπήρχε αμηχανία και νευρικότητα μεταξύ των δύο ηθοποιών, η οποία όμως λειτούργησε θετικά, αφού αυτά τα συναισθήματα έπρεπε να νιώθουν και ο Τζακ και η Ρόουζ.

Στη συγκεκριμένη σκηνή ο Ντι Κάπριο έκανε έναν ακόμα αυτοσχεδιασμό που άρεσε στον σκηνοθέτη.

Σύμφωνα με το κείμενο έπρεπε να πει : «Ξάπλωσε στον καναπέ», αλλά είπε «Ξάπλωσε στο κρεβάτι, εεε εννοώ στον καναπέ», αφήνοντας ένα ερωτικό υπονοούμενο, που εξυπηρετούσε το σενάριο.

Η Ρόουζ ξάπλωσε στον καναπέ ποζάροντας στον Τζακ, που τη ζωγράφισε.

Το πραγματικό σκίτσο, καθώς και όλα όσα παρουσιάζονται στην ταινία, τα ζωγράφισε ο Κάμερον.

Οι δυσκολίες στα γυρίσματα

Για τις ανάγκες του Τιτανικού κατασκευάστηκε ένα ακριβές αντίγραφο του πλοίου το οποίο στήθηκε σε παραλία του Μεξικό.

Πολλά τμήματα του σκηνικού ήταν κατασκευασμένα από αφρολέξ για να μην χτυπάνε οι ηθοποιοί και οι κασκαντέρ.

Για τα εσωτερικά τμήματα του πλοίου έγινε λεπτομερής έρευνα, ώστε να είναι ίδια με του Τιτανικού.

Χρησιμοποιήθηκαν φωτογραφίες αρχείου, ώστε να κατασκευαστούν με ακρίβεια τα έπιπλα και τα κουστούμια των επιβατών.

Στα γυρίσματα οι ηθοποιοί, εκτός από τις δύσκολες σκηνές που έπρεπε να γυρίσουν, είχαν να αντιμετωπίσουν τον δύστροπο και απαιτητικό χαρακτήρα του Κάμερον.

Ο σκηνοθέτης φώναζε και μιλούσε απότομα, με αποτέλεσμα να χαρακτηριστεί ως ο πιο τρομακτικός άνθρωπος του Χόλιγουντ.

Ωστόσο, όσοι τον ήξεραν είπαν ότι ήταν το τέλειο αποτέλεσμα που κυνηγούσε, γι’ αυτό συμπεριφερόταν έτσι, ενώ άλλοι υποστήριξαν ότι μόνο έτσι θα μπορούσε να συντονίσει τόσους ανθρώπους και να γυρίσει τις δύσκολες σκηνές της ταινίας.

Η αλήθεια είναι ότι πολλές σκηνές ήταν τόσο απαιτητικές, που ακόμα και οι κασκαντέρ δυσκολεύτηκαν, ενώ τρεις από αυτούς έσπασαν τα κόκαλά τους.

Αλώβητη δεν βγήκε ούτε η Γουίνσλετ, η οποία επίσης έσπασε ένα κόκαλο στον αγκώνα της, ενώ μετά τα γυρίσματα μέσα στο νερό έπαθε πνευμονία.

Γι’ αυτό βέβαια δεν έφταιγε ο σκηνοθέτης, καθώς η ηθοποιός είχε αποφασίσει μόνη της να μη φορά αδιάβροχο κάτω από το κουστούμι της.

Σε κάποιες σκηνές, το νερό που τοποθετήθηκε στην ειδική δεξαμενή που είχε κατασκευαστεί από την παραγωγή αντλήθηκε από τον Ειρηνικό Ωκεανό και ήταν πολύ παγωμένο.

Πολλοί ηθοποιοί και κομπάρσοι έπαθαν μόλυνση στα νεφρά εξαιτίας της πολύωρης παραμονής τους στο νερό.

Πάντως, όπως αποδεικνύουν οι φωτογραφίες από τα γυρίσματα ο ίδιος ο Κάμερον δεν πτοήθηκε ούτε από τη θερμοκρασία, ούτε από το πολύωρο «μούλιασμα» και βρισκόταν και εκείνος μέσα στο νερό για να δίνει οδηγίες από κοντά στην ομάδα του.

Μία από αυτές τις φωτογραφίες αποδεικνύει αυτό που σκέφτηκαν και αναφώνησαν πολλοί θεατές (κυρίως τα κορίτσια) όταν είδαν τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο να πνίγεται.

Ότι τελικά χωρούσε κι αυτός πάνω στην ξύλινη πόρτα…

Πηγή αρχικής φωτογραφίας: Flickr

Διαβάστε επίσης: Ο χορός των σκλάβων της Βραζιλίας που ξεγέλασε τα λέιζερ ασφαλείας στη μεγάλη κλοπή του μουσείου στην ταινία η «Συμμορία των Δώδεκα»! Η θρυλική σκηνή με τον πρώην σύζυγο της Μόνικα Μπελούτσι, που περνά τις ακτίνες χορεύοντας.

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Χρίστος Βασιλόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Δημήτρης Πετρόπουλος

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος Ο.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος

Έδρα - Γραφεία: Σόλωνος 85, ΑΘΗΝΑ 10679

ΑΦΜ: 800991040, ΔΟΥ: Α' Αθηνών

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: [email protected], Τηλ. Επικοινωνίας: 2103647909

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.