Όμως, έως και τις αρχές του 15ου αιώνα μ.Χ. το βασικότερο μέσο πρόωσης ήταν το κουπί και όχι ο άνεμος.Οι ναυτικοί ιστορικοί δεν αναγνωρίζουν ούτε την Αθηναϊκή τριήρη, αλλά ούτε και τη Ρωμαϊκή γαλέρα ως ιστιοφόρα, αφού επρόκειτο για πλοία με βασική κινητήρια δύναμη τα κουπιά.
Μονάρμπουρα με ένα κατάρτι, δίκαρτα (διίστια, ή δίστηλα), τρικάταρτα (τριίστια, ή τρίστηλα) και πολυάρμπουρα (με 4 έως και 7 κατάρτια για υπερπόντια κυρίως ναυσιπλοΐα).
Αυτά έως και τις αρχές του 20ου αιώνα, όταν η εμφάνιση του ατμού σήμανε την αρχή του τέλους της κυριαρχίας του ανέμου στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα.
Βίρα τις άγκυρες λοιπόν και όρτσα τα πανιά!
Τα ιστιοφόρα στις μέρες διατηρούν το προνόμιο της προτεραιότητας έναντι των μηχανοκίνητων σκαφών. Έτσι σε τυχόν διασταύρωσή τους με άλλα μηχανοκίνητα πλοία και ειδικότερα εντός διαύλων και λιμανιών, έχουν το προνόμιο να μην αλλάξουν την πορεία τους.
Προηγούνται κάθε σκάφους!
Ειδήσεις σήμερα:
- Τέλος εποχής για τα υποθηκοφυλακεία. Ηλεκτρονικές οι συναλλαγές μέσω κτηματολογίου. Το σχέδιο για Τεχνητή Νοημοσύνη
- Θεσσαλονίκη. Απόπειρα απάτης με το πρόσχημα του ΔΕΔΔΗΕ – Ζητούσαν 18.000 ευρώ για διαγραφή οφειλής
- Υπουργείο Υγείας. Στα φαρμακεία της γειτονιάς φάρμακα υψηλού κόστους μετά τον κλειδαρά στον ΕΟΠΥΥ
- Συγκινητικός απολογισμός της Καίτης Γκρέυ. «Ο κόσμος είναι καλός, αλλά εμείς τον κάνουμε κακό» (Βίντεο)
Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ