Trivial Pursuit. Ο «βασιλιάς των επιτραπέζιων» δημιουργήθηκε από δυο φίλους που έπαιζαν Scrabble. Η δικαστική περιπέτεια με τους επίδοξους διεκδικητές τις ιδέας. Τι απέγιναν οι εμπνευστές του

Trivial Pursuit. Ο «βασιλιάς των επιτραπέζιων» δημιουργήθηκε από δυο φίλους που έπαιζαν Scrabble. Η δικαστική περιπέτεια με τους επίδοξους διεκδικητές τις ιδέας. Τι απέγιναν οι εμπνευστές του
To περιοδικό “TIME” το χαρακτήρισε ως το μεγαλύτερο φαινόμενο στην ιστορία του παιχνιδιού. Και ίσως όχι άδικα, αφού από το 1981 που πρωτοεμφανίστηκε έχει πουλήσει εκατομμύρια αντίτυπα σε όλο τον κόσμο.

Την ιδέα για τη δημιουργία του Trivial Pursuit είχαν τον Δεκέμβριο του 1979 οι Καναδοί Κρις Χάνεϊ κι ο Σκοτ Άμποτ. Εκείνη την εποχή ο Χάνεϊ εργαζόταν στο ατελιέ της εφημερίδας Montreal Gazette κι ο Άμποτ ήταν αθλητικογράφος στην Canadian Press. Οι δυο τους έπαιζαν Scrabble όταν αποφάσισαν να δημιουργήσουν το δικό τους παιχνίδι. Μέσα σε λίγες ώρες κατέληξαν στη βασική του ιδέα. Χρειάστηκαν δύο χρόνια για να το ολοκληρώσουν και να το βγάλουν στην αγορά.

Ο Χάνεϊ κι ο Άμποτ συνεργάστηκαν με άλλους δύο, έναν δικηγόρο, τον Εντ Βέρνερ και τον αδερφό του Χάινεϊ, Τζον.

Μαζί δημιούργησαν την εταιρία Horn Abbot.

Ένας 18χρονος γραφίστας ολοκλήρωσε την εμφάνιση του παιχνιδιού και τον Νοέμβριο του 1981, το Trivial Pursuit έκανε την εμφάνισή του στην αγορά. Τον ίδιο μήνα πουλήθηκαν 1.100 κομμάτια στον Καναδά.

Τα πρώτα αντίγραφα του Trivial Pursuit πουλήθηκαν κάτω του κόστους. Η παραγωγή κάθε παιχνιδιού κόστιζε 75 δολάρια και στους λιανοπωλητές πουλήθηκε για 15 δολάρια.

Το 1983 την κατασκευή του παιχνιδιού ανέλαβε η εταιρία Selchow και Righter που διένειμε το παιχνίδι στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Οι κατασκευαστές χρηματοδότησαν μια μεγάλη διαφημιστική καμπάνια κι έναν χρόνο αργότερα, το 1984, πουλήθηκαν 20 εκατομμύρια παιχνίδια στις Ηνωμένες Πολιτείες, με το κέρδος να φτάνει τα 800 εκατομμύρια δολάρια.

Τα δικαιώματα του παιχνιδιού δόθηκαν στην εταιρεία Parker Brothers το 1988, πριν τα αγοράσει η Hasbro το 2008.

Οι δημιουργοί του παιχνιδιού θα ζούσαν πλουσιοπάροχα για όλη τους τη ζωή από τα ετήσια δικαιώματα.

Όμως, ο Χάνεϊ δεν ήταν τυχερός. Πέθανε το 2010 σε ηλικία 59 χρόνων από μακροχρόνια ασθένεια.

Ο Άμποτ αγόρασε μια ομάδα Χόκει στο Οντάριο, ενώ ασχολείται και με τις ιπποδρομίες.

Οι δικαστικές διαμάχες

Οι δημιουργοί του Trivial σύρθηκαν στα δικαστήρια μετά από δύο αγωγές.

Την πρώτη υπέβαλε ένας συγγραφέας εγκυκλοπαίδειας, ο οποίος ισχυριζόταν ότι παραβιάστηκαν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας. Όμως, το δικαστήριο έκρινε ότι τα γεγονότα – που αποτελούν και τις ερωτήσεις στο παιχνίδι- δεν προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.

Η δεύτερη ήρθε από έναν άνδρα που ισχυριζόταν ότι έδωσε την ιδέα τον Χάνεϊ  όταν τον πήρε στο αυτοκίνητό του, μετά από ωτοστόπ.

Και σε αυτήν την περιπτωση όμως δεν υπήρχαν αποδεικτικά στοιχεία, ενώ ο Χάνεϊ ισχυρίστηκε ότι δεν γνώρισε ποτέ αυτόν τον άνδρα.

Η επιτυχία του παιχνιδιού ήταν τόσο μεγάλη που μέχρι το 2014, είχαν κυκλοφορήσει περισσότερες από 50 ειδικές εκδόσεις του Trivial.

To επιτραπέζιο παιχνίδι πωλείται σε τουλάχιστον 26 χώρες και κυκλοφορεί σε 17 γλώσσες.

Έχει γίνει video game, ενώ υπάρχει και online έκδοση. Επίσης στις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Βρετανία και την Ισπανία έγινε τηλεπαιχνίδι.

Διαβάστε: Το Scrabble επινοήθηκε από έναν άνεργο αρχιτέκτονα. Το δημοφιλές επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων είχε απορριφθεί από όλες τις εταιρίες. Την παραγωγή ανέλαβε ο ίδιος στο σπίτι του
 Διαβάστε: Η ιστορία της Μονόπολης που αρχικά λεγόταν «Το παιχνίδι του νοικοκύρη» και η δημιουργός ήθελε να φτιάξει ένα διδακτικό παιχνίδι. Τελικά, την «κατάπιε» ο καπιταλισμός

Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr