Το πρώτο του μπουζούκι του το αγόρασε ο Κώστας Χατζηχρήστος, μετά την πρώτη επαγγελματική του αποτυχία. Ήταν η πρώτη του δουλειά στο θέατρο και εκείνος κάπου 20 χρονών.
Ο Τόλης Βοσκόπουλος μπήκε στο χώρο του θεάματος επεισοδιακά αλλά κατάφερε να γίνει ένας καλλιτεχνικός μύθος.
Το ξεκίνημα
Ξεκίνησε στο θίασο Χατζηχρήστου. Εκεί μπήκαν τα θεμέλια. Έμαθε μόνος του μπουζούκι, κλεισμένος σε ένα δωμάτιο ξεχνώντας ακόμα και να φάει. Άργησε κάπως να κάνει τα πρώτα του βήματα γιατί είχε μια πολύ ιδιαίτερη φωνή, αρκετά λεπτή και λόγω της ηλικίας που ήταν εντελώς διαφορετική με τις μεγάλες φωνές της εποχής, όπως του Καζαντζίδη και του Περπινιάδη.
Τότε στη ζωή του μπήκε η Δούκισσα, μια γυναίκα – σταθμός. Τον βοήθησε να ανθίσει ως επαγγελματίας τραγουδιστής και ηθοποιός. Εκείνος έχοντας πάντα το στιχουργικό μεράκι της χάρισε μια από τις πιο μεγάλες της επιτυχίες τις “Αναμνήσεις”.
Το ειδύλλιο τους φαίνεται να έληξε για έναν νεανικό εγωισμό. Όταν εκείνη θεώρησε ότι ο Τόλης Βοσκόπουλος την “πούλησε” για να παίξει σε μια παράσταση του Σακελλάριου στο θέατρο “Φλορίντα” στη Λεωφόρο Αλεξάνδρας. Εκεί συμμετείχαν ο Ρίζος, ο Ζαμπέτας και άλλοι μεγάλοι ηθοποιοί, με τίτλο: “Πέντε άνθρωποι ζητούν μεροκάματο”.
Ο ρόλος ήθελε έναν νεαρό ηθοποιό – τραγουδιστή που να ξέρει μπουζούκι, αλλά και το πιο βασικό: να έχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Ο Ζαμπέτας που τον γνώριζε εγγυήθηκε για το ταλέντο του. Έτσι γεννήθηκε η πρώτη του επιτυχία από τον Ζαμπέτα το “Μανούλα μου, μανίτσα μου θα πάρω τη βαλίτσα μου”.
Το τραγούδι αρχικά προοριζόταν για τον Γιάννη Πουλόπουλο που τελικά αποχώρησε από την παράσταση και τη θέση του πήρε ο Βοσκόπουλος.
Η “Αγωνία” και οι γάμοι
Δεύτερη μεγάλη επιτυχία και πάλι από τον Ζαμπέτα – που θεωρούσε καλλιτεχνικό του πατέρα- ήταν το τραγούδι “Αγωνία”, που έσπασε κάθε ρεκόρ πωλήσεων για εκείνη την εποχή. Η πορεία είχε ήδη αρχίσει να είναι σταθερά ανοδική.
Από τη ζωή του Τόλη Βοσκόπουλου πέρασαν γυναίκες που έκαναν μεγάλο “θόρυβο”. Όπως συνήθιζε να λέει και ο ίδιος “αν δεν ερωτευτώ, δεν μπορώ να είμαι με μια γυναίκα”.
Έκανε 4 γάμους. Με την ηθοποιό Στέλλα Στρατηγού στις αρχές του 1960, με τη Μαρινέλλα, την Τζούλια Παπαδημητρίου και την Άντζελα Γκερέκου με την οποία έμεινε μέχρι το τέλος της ζωής του. Μαζί απέκτησαν την κόρη τους Μαρία, που είναι σήμερα 20 ετών.
Η Ζωή Λάσκαρη
Με τη Λάσκαρη γνωρίστηκαν στο έργο “Μαριχουάνα Στοπ”. Στα γυρίσματα της κινηματογραφικής ταινίας ερωτεύτηκαν κεραυνοβόλα. Ένας έρωτας που “γέννησε” ένα τραγούδι το “Ξανθή αγαπημένη Παναγιά”. Της το τραγούδησε στο Φεστιβάλ Τραγουδιού Θεσσαλονίκης το 1972. Μπορεί να μην πήγε καλά διαγωνιστικά, αλλά οι απανταχού ερωτευμένοι βρήκαν τον “ύμνο” τους.
Η σχέση τελείωσε ξαφνικά. Χρόνια αργότερα σε μια τηλεοπτική συνέντευξη είχε πει: “Έληξε ξαφνικά. Ήμασταν και οι δυο νέοι και δεν μπορούσαμε να ξεχωρίσουμε το λάθος από το σωστό εύκολα. Μόνο καλά λόγια έχω να πω για τη Ζωή”.
Υπήρξε είδωλο για τον γυναικείο πληθυσμό με ακραίες εκδηλώσεις θαυμασμού. Οι άνδρες που τον είχαν ως πρότυπο τρόχιζαν τα δόντια τους για να μοιάζει η οδοντοστοιχία τους με την δική του.
Ο δύσκολος χωρισμός και το παιδί που αποκλήρωσε
Ένα μεγάλο κεφάλαιο στη ζωή του τραγουδιστή, ήταν ο γάμος του με την Τζούλια Παπαδημητρίου. Ο Τόλης Βοσκόπουλος είχε αφοσιωθεί στην ανατροφή της μικρής Χαράς.
Η οικογένεια του ήταν η μοναδική του προτεραιότητα. Ο γάμος τους κατέληξε σε ένα μεγάλο σκάνδαλο! Με υπερέκθεση στα Μέσα Ενημέρωσης και μια απόφαση που πάγωσε τότε το πανελλήνιο. Ο τραγουδιστής ζήτησε εξέταση DNA για να διαπιστώσει την πατρότητα του παιδιού.
Ύστερα από πολύχρονες δικαστικές διαμάχες για κυρίως οικονομικούς λόγους, το δικαστήριο τον δικαίωσε και για την πατρότητα. Η κόρη που μεγάλωνε δεν είχε το δικό του DNA, καθώς γεννήθηκε έπειτα από τεχνητή γονιμοποίηση με σπερματοζωάριο άγνωστου άνδρα.
Ο Άρειος Πάγος τον Απρίλιο του 2021 έκρινε ότι η Χαρά δεν μπορεί να φέρει το επώνυμο του, παρά το γεγονός ότι αρχικά ο ίδιος την είχε αναγνωρίσει ως καρπό της εκτός γάμου σχέσης του με την Τζούλια Παπαδημητρίου.
Μερίδα του Τύπου κατέκρινε σκληρά τη στάση του προς το παιδί, που ήταν ήδη αρκετά μεγάλο σε ηλικία και αντιλαμβανόταν πλήρως τι συνέβαινε. Ο ίδιος βίωνε μια προσωπική κατάρρευση. Παράλληλα η καταστροφή που είχε υποστεί στα οικονομικά του τον έφτασε στο σημείο “μηδέν”. Όμως με τη βοήθεια φίλων κατάφερε να σταθεί ξανά στα πόδια του.
Το 1995, σε ένα νυχτερινό μαγαζί στη Βάρκιζα όπου έκανε κάποιες εμφανίσεις γνώρισε την Άντζελα Γκερέκου. Μια ηθοποιό που μεσουρανούσε σε τηλεόραση και θέατρο εκείνη την εποχή. Ερωτεύτηκαν και παντρεύτηκαν ένα χρόνο αργότερα. Εκείνος 55 και εκείνη 37 ετών. Τα 18 χρόνια που τους χώριζαν ηλικιακά δεν στάθηκαν πουθενά εμπόδιο. Απέκτησαν και μια κόρη, τη Μαρία που ολοκλήρωσε την οικογενειακή τους ευτυχία.
Το “στερνοπούλι”
Γεννήθηκε 26 Ιουλίου 1940 στην Κοκκινιά. Σε συνέντευξή του είχε πει ότι αρχικά είχε 23 αδερφές και ήταν το τελευταίο και μοναδικό αγόρι! Επικράτησε όμως ότι ήταν το 12ο παιδί έχοντας άλλες 11 αδερφές. Οι γονείς του ήταν πρόσφυγες του ’22.
Ο πατέρας του, Χαράλαμπος, κατάφερε να ανοίξει ένα δικό του μανάβικό μέσα στα Λεμονάδικα. “Ήταν περήφανος ο πατέρας μου που κατάφερε να φτιάξει αυτό το μαγαζί. Καμάρωνε το όνομα του στην ταμπέλα και που είχε έστω και έναν – μοναδικό υπάλληλο που τον φώναζε “Αφεντικό”. Δεν σταμάτησε να κάνει παιδιά μέχρι να κάνει το γιο, που θα του άφηνε την επιχείρηση”.
Ο πατέρας
Μια σημαντική στιγμή στη ζωή του, ήταν όταν έπρεπε να “γκρεμίσει” το όνειρο του πατέρα του για το μανάβικο και να του πει ότι ήθελε να γραφτεί σε δραματική σχολή. Εκείνα τα χρόνια, υπήρχε μεγάλη προκατάληψη για το επάγγελμα του “θεατρίνου”.
Ο πατέρας όμως, προς έκπληξη του τον πήρε από το χέρι και τον έγραψε στη σχολή. Βγαίνοντας του είπε: “Ξέρεις γιατί το έκανα αυτό; Για να μην μου πεις αργότερα ότι ήθελες να γίνεις κάτι στη ζωή σου και εγώ στο στέρησα”. Μια κουβέντα που ο τραγουδιστής δεν ξέχασε ποτέ και την ανέφερε πάντα συγκινημένος.
Ο Στράτος Διονυσίου
Τον θεωρούσε αδερφό του. Ο Τόλης Βοσκόπουλος ήξερε καλά από αποτυχίες, δύσκολες εκκινήσεις και έδινε απλόχερα τη βοήθεια του. Μετά την πολύκροτη δικαστική περιπέτεια του Στράτου Διονυσίου, οι πόρτες ήταν όλες κλειστές. Ήταν εκείνος που του έδωσε χώρο στην πίστα να κάνει το νέο του ξεκίνημα.
Ο Βοσκόπουλος ήταν εκείνος που τον επέβαλε στην πίστα των “Δειλινών” την καλλιτεχνική περίοδο 1976-77 και του έγραψε την πρώτη μεγάλη επιτυχία μετά τη φυλακή, το “Αποκοιμήθηκα” σε στίχους Μίμη Θειόπουλου.
Όταν ο Διονυσίου έφυγε από τη ζωή ο Βοσκόπουλος ήταν συντετριμμένος. Έγραψε ένα αποχαιρετιστήριο γράμμα στον φίλο του στην προσπάθεια του να διαχειριστεί την απώλεια:
“Αγαπημένε μου φίλε, ή καλύτερα αδελφέ, γιατί έτσι σε νιώθω. Και λέω σε νιώθω γιατί νομίζω ότι είσαι δίπλα μου. Δεν μπορώ ρε μεμέτη να συνειδητοποιήσω ότι έχεις “φύγει” κι ας έχουν περάσει τόσα χρόνια. Θυμάμαι, και τι δεν θυμάμαι. Αλλά εκείνο που δεν θα ξεχάσω ποτέ είναι όταν σ΄άκουγα να τραγουδάς την ώρα που ετοιμαζόμουν να βγω στη σκηνή για να τραγουδήσουμε μαζί. Λέγαμε, και τι δεν λέγαμε. Μαγικές στιγμές και πόσα άλλα να θυμηθώ. Και είναι σαν χθες. Πώς μπορώ, λοιπόν, να μην σε νιώθω δίπλα μου. Ο αδελφός σου, Τόλης Βοσκόπουλος”, έγραφε στο γράμμα του ο μεγάλος ερμηνευτής.
Ο Τόλης Βοσκόπουλος, που καθιερώθηκε από τον γυναικείο κυρίως πληθυσμό με το ψευδώνυμο “πρίγκιπας” έφυγε από τη ζωή ύστερα από ανακοπή καρδιάς στις 19 Ιουλίου 2021.
Φωτογραφίες αντλήθηκαν από την επίσημη σελίδα της Finos Film
Διαβάστε επίσης στη “ΜτΧ”: Ο Στράτος Διονυσίου στη φυλακή! Η σύλληψη για κατοχή όπλου και ναρκωτικών που σημάδεψε τη ζωή του. Η κατακραυγή, η απόρριψη και η μεγάλη επιστροφή (φωτο) …
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr