Το τρομερό υδροπλάνο των Σοβιετικών που αντιμετώπιζε τους υποβρύχιους πυραύλους των Αμερικανών. Έκανε κάθετη απογείωση και έφθανε τα 760 χιλιόμετρα την ώρα

Το τρομερό υδροπλάνο των Σοβιετικών που αντιμετώπιζε τους υποβρύχιους πυραύλους των Αμερικανών. Έκανε κάθετη απογείωση και έφθανε τα 760 χιλιόμετρα την ώρα
Η απόκοσμη εικόνα ενός αεροσκάφους με φουτουριστικό σχεδιασμό ξεχωρίζει ανάμεσα στα εκθέματα του Μουσείου Πολεμικής Αεροπορίας στη Ρωσία.

Πρόκειται για ένα αεροπλάνο που κατασκευάστηκε κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου. Αποτελεί ακραίο παράδειγμα της περιόδου που οι δύο υπερδυνάμεις ανταγωνίζονταν στα εξοπλιστικά προγράμματα και όλες οι ιδέες ακούγονταν όσο εξωφρενικές και αν ήταν.

Το αεροσκάφος είναι το Bartini Beriev VVA-14 και πήρε το όνομά του από τον μηχανικό και σχεδιαστή Ρόμπερτ Μπαρτίνι. Ο Ιταλός είχε ενταχθεί το 1921 στο Κομμουνιστικό Κόμμα της Ιταλίας, από την οποία έφυγε το 1923 όταν ανέλαβαν την εξουσία οι φασίστες και πήγε στη Σοβιετική Ένωση, όπου δραστηριοποιήθηκε ως μηχανικός αεροσκαφών.

Το Bartini Beriev VVA-14 στο μουσείο πολεμικής αεροπορίας στη Ρωσία

Η Σοβιετική Ένωση ανέθεσε στον Μπαρτίνι την κατασκευή ενός αεροσκάφους το οποίο να μπορεί να αντιμετωπίσει τους αμερικανικούς υποβρύχιους πυραύλους “πολάρις”.

Ο Μπαρτίνι το κατασκεύασε σε τρεις φάσεις.

Αφού ανέλυσε τις θεμελιώδεις αρχές της αεροδυναμικής, αρχικά τοποθέτησε άκαμπτους πλωτήρες.

Στη συνέχεια τους αντικατέστησε με πλευρικούς πλωτήρες, τους οποίους τοποθέτησε στα άκρα του πτερυγίου.

Το αεροσκάφος είχε τη δυνατότητα να απογειώνεται από τη θάλασσα

Στη συνέχεια χρησιμοποίησε δύο κινητήρες, τους οποίους τοποθέτησε κάτω από τα πτερύγια.

Στο τέλος πρόσθεσε στο σκάφος ειδικό εξοπλισμό, ώστε να απογειώνεται και να προσγειώνεται κάθετα και με μαγνητικούς ανιχνευτές.

Τον Σεπτέμβριο 1972 το αεροσκάφος VVA-14 έκανε την πρώτη του πτήση.

Παρόλο που είχε γιγαντιαίο μέγεθος, μπορούσε να μεταφέρει μόλις τρία μέλη πληρώματος.

Είχε τη δυνατότητα να απογειώνεται από τη θάλασσα και να πετάει σε μικρή απόσταση από το νερό.

Έφτανε μέγιστη ταχύτητα τα 760 χιλιόμετρα την ώρα και πετούσε σε μεγάλο υψόμετρο, μέχρι 32.οοο πόδια.

Στις δοκιμές παρουσιάστηκαν ορισμένα τεχνικά προβλήματα και αφού έγιναν κάποιες επιδιορθώσεις, το αεροσκάφος έκανε τις πρώτες τους πτήσεις.

Ωστόσο, τα συχνά προβλήματα και ο θάνατος του Μπαρτίνι το καθήλωσαν στο έδαφος. Συνολικά πραγματοποίησε 107 πτήσεις συνολικού χρόνου 103 ωρών.

Το 1987 το μοναδικό αεροσκάφος που είχε μείνει σε λειτουργία μεταφέρθηκε στο Μουσείο Πολεμικής Αεροπορίας της Ρωσίας, όπου εκτίθεται μέχρι σήμερα.

Διαβάστε επίσης: Δείτε σε βίντεο το τρένο με τουρμπίνες αεροπλάνου που κατασκευάστηκε από την ΕΣΣΔ τη δεκαετία του ’70. Έφτασε σε ταχύτητα τα 250 χλμ. αλλά το εγκατέλειψαν επειδή κατανάλωνε υπερβολικές ποσότητες καυσίμων

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Χρίστος Βασιλόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Δημήτρης Πετρόπουλος

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος Ο.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος

Έδρα - Γραφεία: Σόλωνος 85, ΑΘΗΝΑ 10679

ΑΦΜ: 800991040, ΔΟΥ: Α' Αθηνών

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: [email protected], Τηλ. Επικοινωνίας: 2103647909

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.