Το τραγικό σφάλμα του πιλότου που έδωσε λάθος στίγμα στον πύργο ελέγχου και έριξε το αεροπλάνο στο βουνό. 14 επιβάτες έχασαν τη ζωή τους, λίγη ώρα πριν την προσγείωση στο Ελληνικό

Το τραγικό σφάλμα του πιλότου που έδωσε λάθος στίγμα στον πύργο ελέγχου και έριξε το αεροπλάνο στο βουνό. 14 επιβάτες έχασαν τη ζωή τους, λίγη ώρα πριν την προσγείωση στο Ελληνικό
Στις 22 Ιανουαρίου του 1965 ένα τραγικό αεροπορικό δυστύχημα γίνεται αιτία να χάσουν τη ζωή τους 14 άνθρωποι.

Το μεταγωγικό αεροσκάφος C-124 Γκλοουμπμάστερ είχε απογειωθεί τα ξημερώματα από την στρατιωτική βάση του ΝΑΤΟ στη Βόρειο Ιταλία και θα προσγειωνόταν στη βάση του Ελληνικού, περίπου στις 7 το πρωί.

Ο καιρός ήταν άσχημος. Ο ουρανός κατάμαυρος, φορτωμένος με σύννεφα. Ο πιλότος έκανε σχεδόν τυφλή πτήση με μοναδικό σύμβουλο τη ραδιοπυξίδα. Η επικοινωνία με το έδαφος από τη στιγμή που πέρασε στον ελληνικό εναέριο χώρο ήταν συνεχής.

Ο αμερικανός πιλότος αφού ενημέρωσε τον πύργο ελέγχου του Ελληνικού ότι πέρασε από τον ραδιοφάρο Κορίνθου, πήρε τις σχετικές οδηγίες κι άρχισε να κατεβάζει το αεροσκάφος από τα 12.000 στα 7.000 πόδια. Ήταν βέβαιος πως ο “δρόμος” προς την Αθήνα ήταν πια ανοιχτός και σε λίγο θα είχε καλύτερη ορατότητα.

Είχε κάνει όμως ένα τραγικό σφάλμα: δεν είχε περάσει τον φάρο της Κορίνθου αλλά τον φάρο του Άραξου. Έτσι, πήρε μερικά λεπτά νωρίτερα την εντολή να κατεβάσει το αεροσκάφος και συνετρίβη στα βράχια του Χελμού. Την τεράστια έκρηξη είδαν από μακριά οι βοσκοί της περιοχής. Το σημείο ήταν δύσβατο και τα συνεργεία διάσωσης έφτασαν αναζητώντας επιζώντες. Δεν βρήκαν κανέναν.

Το βουνό γέμισε σε ακτίνα 1.500 μέτρων συντρίμμια, με ανθρώπινα μέλη και καμμένα αντικείμενα. Το χιονισμένο τοπίο ήταν ποτισμένο με αίμα και γεμάτο αποκαΐδια.

Εμπειρογνώμονες που ερεύνησαν τα αίτια της τραγωδίας απέδωσαν το λάθος σε βλάβη της ραδιοπυξίδας, σε εσφαλμένη ένδειξη της βελόνας που ενδεχομένως να είχε επηρεαστεί από το μεγάλο ηλεκτρικό φορτίο της ατμόσφαιρας. Απέδωσαν κι ένα μέρος της ευθύνης στον πιλότο ο οποίος δεν σκέφτηκε το ενδεχόμενο βλάβης του δείκτη και δεν έκανε δεύτερο έλεγχο του στίγματος, προτού αναφερθεί στον πύργο ελέγχου. Όποιος και αν έφταιγε, το τίμημα το πλήρωσαν οι 14 νεκροί επιβάτες.

*Με πληροφορίες από το περιοδικό ΕΙΚΟΝΕΣ, τεύχος Φεβρουαρίου 1965
*Οι φωτογραφίες είναι του Βασίλη Καραγεώργου
Διαβάστε: Η τρομερή ιστορία του κανιβαλισμού στις Άνδεις. Οι επιζήσαντες από το αεροπορικό δυστύχημα που επιβίωσαν, τρώγοντας τα πτώματα των νεκρών φίλων και συγγενών τους
Διαβάστε: Έντμουντ Χίλαρι, ο ορειβάτης που πάτησε πρώτος την κορυφή του Έβερεστ και διέσχισε την Ανταρκτική. Έχασε δύο φορές πτήση με αεροπλάνα και αυτά συνετρίβησαν. Σε αεροπορικό έχασε σύζυγο και μια κόρη

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Χρίστος Βασιλόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Δημήτρης Πετρόπουλος

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος Ο.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος

Έδρα - Γραφεία: Σόλωνος 85, ΑΘΗΝΑ 10679

ΑΦΜ: 800991040, ΔΟΥ: Α' Αθηνών

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: [email protected], Τηλ. Επικοινωνίας: 2103647909

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.