Από τον Φεβρουάριο μέχρι τον Μάρτιο του 1942, στη θάλασσα της Ιάβας στην Ινδονησία πραγματοποιήθηκε μία από τις πιο θανατηφόρες μάχες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Οι ναυτικές δυνάμεις της Ολλανδίας, της Βρετανίας, της Αυστραλίας και των ΗΠΑ, στην προσπάθειά τους να αποτρέψουν την κατάληψη της Ιάβας από την Ιαπωνία, κατατροπώθηκαν από τον ιαπωνικό στόλο. Σχεδόν όλα τα πλοία των Δυτικών βυθίστηκαν ενώ ελάχιστοι από το πλήρωμα επέζησαν.
Μόνο ένα πλοίο κατάφερε να περάσει «κάτω από την μύτη» των Ιαπώνων και να μεταβεί στα ασφαλή ύδατα της Αυστραλίας και να σωθεί.
Το ολλανδικό ναρκαλιευτικό 56 μέτρων, «Abraham Crijnssen».
Το πλοίο που μεταμορφώθηκε σε νησί
Αμέσως μετά τη συντριπτική ήττα στη ναυμαχία της Ιάβας, όλα τα εναπομείναντα «δυτικά» πλοία διατάχθηκαν να αποσυρθούν στην Αυστραλία. Παρά την προσπάθεια να πλεύσουν όλα μαζί, για να μπορούν να αποκρούσουν εύκολα μια ενδεχόμενη επίθεση, το «Crijnssen» βρέθηκε να σαλπάρει μόνο του.
Όπως αποδείχτηκε αργότερα, τα υπόλοιπα πλοία χτυπήθηκαν από τους Ιάπωνες και κατέληξαν στον πάτο του Ινδικού Ωκεανού.
Το «Crijnssen» ήταν ένα αργοκίνητο ναρκαλιευτικό με περιορισμένο πολεμικό εξοπλισμό, γεγονός που το καθιστούσε εύκολο στόχο για τα ιαπωνικά αεροσκάφη και πλοία. Ο μοναδικός τρόπος να φτάσει στην Αυστραλία ήταν να διασχίσει τον ωκεανό κρυφά από τις αντίπαλες δυνάμεις. Αν και κάτι τέτοιο ήταν φαινομενικά αδύνατον, το πλήρωμα αξιοποίησε όλη τη φαντασία του και με τη σύμφωνη γνώμη των διοικητών αποφάσισαν να μετατρέψουν το πλοίο σε νησί!
Δεδομένου ότι η θάλασσα της Ιάβας αποτελείται από 18.000 νησάκια ποικίλλου μεγέθους σκέφτηκαν ότι το «Crijnssen» θα μπορούσε να «περάσει» και για μικροσκοπικό νησί. Σταμάτησαν στο πλησιέστερο νησί και τα 45 μέλη του πληρώματος άρχισαν να κόβουν όσα περισσότερα δέντρα, κλαδιά και χορτάρια μπορούσαν, ώστε να καλύψουν όλη την επιφάνεια του πλοίου με φυλλώματα, για να μην γίνει αντιληπτό από τα ιαπωνικά αεροσκάφη.
Για να ολοκληρώσουν το εξωτερικό καμουφλάζ έβαψαν κάθε μεταλλική επιφάνεια σε αποχρώσεις του γκρι, για να μιμηθούν το χρώμα των βράχων. Όταν πια το πλοίο ήταν έτοιμο, σειρά είχε η μετακίνησή του.
Ο δρόμος προς την Αυστραλία
Κάθε πρωί, το «Crijnssen» αγκυροβολούσε στις ακτές κάποιου νησιού και έμενε ακίνητο μέχρι τη νύχτα. Μόλις έπεφτε το σκοτάδι έπλεε, με μικρή ταχύτητα, προς την επόμενη στεριά.
Μετά από οκτώ ημέρες αγωνίας το πλοίο-νησί κατάφερε να αγγίξει τα ασφαλή ύδατα της Αυστραλίας. Το σχέδιο πέτυχε. Το ολλανδικό ναρκαλιευτικό πέρασε «κάτω από τη μύτη» των Ιαπώνων και έγινε το μοναδικό ολλανδικό πλοίο της κατηγορίας του, που κατάφερε να διαφύγει από τη θάλασσα της Ιάβας και το τελευταίο που ξέφυγε από την περιοχή, η οποία αργότερα πέρασε υπό τον έλεγχο της Ιαπωνίας.
Στην Αυστραλία εντάχτηκε στο Βασιλικό Ναυτικό και μετατράπηκε σε συνοδευτικό πλοίο υποβρυχίων. Μετά τη λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου τέθηκε και πάλι υπό τον έλεγχο του Βασιλικού Ναυτικού της Ολλανδίας και διατάχθηκε να περιπολεί στις Ολλανδικές Ανατολικές Ινδίες. Το 1960 αγκυροβόλησε, ολοκληρώνοντας τη «στρατιωτική» θητεία του.
Μέχρι σήμερα παραμένει το μοναδικό πλοίο που έχει καταφέρει να αποφύγει εχθρικές δυνάμεις μεταμφιεσμένο νησί.
Αντλήθηκαν πληροφορίες από: WarHistoryOnline
Ειδήσεις σήμερα:
- Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ. Πρωτιά Φάμελλου με 49% δείχνουν τα πρώτα αποτελέσματα. Δεύτερος ο Πολάκης με 44% στο 20% της ενσωμάτωσης
- «Κίνημα Δημοκρατίας», το όνομα του νέου κόμματος Κασσελάκη. Live η ιδρυτική διακήρυξη
- Λίβανος. Η στιγμή που ισοπεδώνεται με πέντε πυραύλους μια οκταώροφη πολυκατοικία. Τέσσερις νεκροί (βίντεο)
- Απαγορευτικό απόπλου λόγω ισχυρών ανέμων.Τα δρομολόγια που δεν εκτελούνται. Πτώσεις δέντρων και στα Τρίκαλα
Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ