Μια από τις πιο διάσημες φωτογραφίες ναυαγίων είναι αυτή του W. H. Case, ο οποίος απαθανάτισε το ατμόπλοιο “Princess May” πάνω στα βράχια, με την πλώρη του να αιωρείται έξω από το νερό, έχοντας πάρει μια κλίση 23 μοιρών.
Το “Princess May” κατευθυνόταν από το Skagway της Αλάσκας, νότια και έπλεε σε πυκνή ομίχλη.
Το πρωινό της 5ης Αυγούστου του 1910, προσέκρουσε με πλήρη ταχύτητα 10,26 κόμβων (19χλμ την ώρα) στη βραχώδη ακτή του νησιού Sentinel στην Αλάσκα.
Το πλοίο κουβαλούσε στα αμπάρια του χρυσό. Μετά την πρόσκρουση, οι 80 επιβάτες και τα 68 άτομα του πληρώματος το εγκατέλειψαν και με τις σωσίβιες λέμβους βγήκαν στο νησί. Φυσικά μετέφεραν και τον χρυσό.
Αργότερα, με την παλίρροια, η στάθμη του νερού έπεσε και το πλοίο έμεινε να αιωρείται, έτσι ακριβώς όπως απαθανατίστηκε στις φωτογραφίες της εποχής.
Ένα μήνα μετά, ο καπετάνιος W. H. Logan, με το ρυμουλκό του Santa Cruz, από το Σιάτλ, κατάφερε και έριξε ξανά το πλοίο στο νερό, κατά τη διάρκεια της υψηλής παλίρροιας.
Αν και είχε μεσολαβήσει αρκετό χρονικό διάστημα, το σκαρί άντεξε. Οι μεγαλύτερες ζημιές στο πλοίο σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια της ρυμούλκησής του από τα κοφτερά βράχια, που άνοιξαν μια τρύπα μήκους 15,5 μέτρων και πλάτους 45 εκατοστών.
Η επισκευή κόστισε πάνω από 20.000 $.
Η ιστορία του ατμόπλοιου
Το ατμόπλοιο ναυπηγήθηκε το 1888 στο Νιούκαστλ, στην Αγγλία.
Το μήκος του ήταν 76 μέτρα και αποτελούσε μέρος του στόλου φορτηγών πλοίων της καναδικής “Pacific Railroad Company”.
Στις αρχές του αιώνα και ενώ είχε αλλάξει πολλά ονόματα, το “Princess May” βρέθηκε να μεταφέρει εμπορεύματα και επιβάτες, κατά μήκος της δυτικής ακτής της Βόρειας Αμερικής.
Αρχικά ονομάστηκε “Mei Shih”, μετονομάστηκε σε “Cass”, έπειτα σε “Arthur”, μετά πάλι σε “Cass”, σε “Ningchow” και “Hating”, πριν πάρει το όνομα με το οποίο έμεινε στην Ιστορία.
Πριν πλεύσει στην αμερικανική ακτή, το “Princess May” ταξίδευε, από το 1888 έως και το 1901, στις ακτές της Κίνας.
Σε κάποιο ταξίδι έγινε ανταρσία στο πλοίο και μετά δέχθηκε επίθεση από πειρατές.
Το τέλος του διάσημου ατμόπλοιου
Το σκάφος συνέχισε να ταξιδεύει έως το 1930. Παρά την ένδοξη ιστορία του, το τέλος του ήταν άδοξο. Το βύθισαν στην Τζαμάικα, για να ξεφορτωθούν το γέρικο και άχρηστο πια σκαρί.
Αυτό που άντεξε στην στεριά και έζησε την οργή των ανθρώπων και της θάλασσας. Στην αγκαλιά της λοιπόν αναπαύεται και μια φωτογραφία του, πάνω στα βράχια, θα θυμίζει πάντα ότι δεν ήταν ένα συνηθισμένο πλεούμενο.
Πηγή χαρακτηριστικής εικόνας: Wikimediamtx Commons
Διαβάστε στη “ΜτΧ”: O σκλάβος που έκλεψε ένα ατμόπλοιο και πολέμησε στον αμερικανικό εμφύλιο στο πλευρό του Αβραάμ Λίνκολν. Έγινε ο πρώτος έγχρωμος καπετάνιος, αγόρασε το σπίτι που μεγάλωσε ως σκλάβος και έγινε γερουσιαστής των ΗΠΑ
Ειδήσεις σήμερα:
- «Κίνημα Δημοκρατίας», το όνομα του νέου κόμματος Κασσελάκη. Live η ιδρυτική διακήρυξη
- Λίβανος. Η στιγμή που ισοπεδώνεται με πέντε πυραύλους μια οκταώροφη πολυκατοικία. Τέσσερις νεκροί (βίντεο)
- Απαγορευτικό απόπλου λόγω ισχυρών ανέμων.Τα δρομολόγια που δεν εκτελούνται. Πτώσεις δέντρων και στα Τρίκαλα
- Ο Πούτιν ξεκινάει η μαζική παραγωγή του νέου υπερηχητικού πυραύλου Oreshnik. «Δεν μπορεί να αναχαιτιστεί»
Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ