27 Μαρτίου 1977. Στο αεροδρόμιο Λος Ροντέος της Τενερίφης στην Ισπανία, 583 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στο πιο πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα στον κόσμο. Στην πραγματικότητα, ήταν τροχαίο, καθώς δύο αεροπλάνα συγκρούστηκαν κατά την τροχοδρόμηση.
Η τραγωδία ξεκίνηε από ένα άλλο αεροδρόμιο, το Γκραν Κανάριας.
Στις 27 Μαρτίου 1977, στις 13:15, εξερράγη βόμβα, που είχε τοποθετήσει η οργάνωση «Ένοπλες Ομάδες των (ιθαγενών) Γουάντσε». Οι αρχές διέκοψαν οποιαδήποτε λειτουργία στο αεροδρόμιο. Οι εισερχόμενες πτήσεις αναβλήθηκαν ή εκτράπηκαν.
Πολλά αεροσκάφη μεταφέρθηκαν στο Λος Ροντέος, ένα περιφερειακό αεροδρόμιο, το οποίο διέθετε μόνο ένα διάδρομο προσγείωσης και ένα μεγάλο τροχοδρόμο με τέσσερις μικρότερους. (Διάδρομοι στους οποίους μετακινούνται τα αεροπλάνα για να παρκάρουν ή να πάρουν θέση απογείωσης.)
Τα σταθμευμένα αεροπλάνα αυξήθηκαν αμέσως και ξεπέρασαν τις δυνατότητες του αεροδρομίου και του προσωπικού του.
Μέσα σε αυτά συμπεριλαμβάνονταν 2 Boeing 747. Το ένα αφορούσε πτήση 4805 της KLM και το άλλο πτήση της Pan Am 1736.
Εκείνη την ώρα πυκνή ομίχλη σκέπασε το αεροδρόμιο, με αποτέλεσμα οι πιλότοι και ο πύργος ελέγχου να μην έχουν ορατότητα. Παράλληλα, το αεροδρόμιο δεν διέθετε σύστημα ραντάρ εδάφους.
Όταν οι αρχές βεβαιώθηκαν ότι δεν υπήρχε απειλή δεύτερης βόμβας, επέτρεψαν στο αεροδρόμιο της Γκραν Κανάρια να λειτουργήσει ξανά.
Το αεροπλάνο της Pan Am ήταν έτοιμο να αναχωρήσε, όμως στον ίδιο διάδρομο προσγειώθηκε το αεροπλάνο της KLM και προσέγγισε ένα όχημα ανεφοδιασμού. Οι επιβάτες βγήκαν έξω και η διαδικασία ανεφοδιασμού διήρκησε 35 λεπτά, καθυστερώντας την πτήση.
Το αεροπλάνο της KLM ετοιμαζόταν να απογειωθεί. Μπροστά του ήταν το αεροσκάφος της Pan Am, το οποίο είχε ξεκινήσει διαδικασία απογείωσης. Όμως, ο πιλότος της KLM ξεκίνησε πριν πάρει άδεια από τον πύργο ελέγχου.
«Μην επιχειρείτε απογείωση. Θα σας καλέσω», είπε ο ελεγκτής. Ο κυβερνήτης άκουσε μόνο τη λέξη «απογείωση» και ξεκίνησε….
Λόγω της χαμηλής ορατότητας, ο πιλότος της KLM τελευταία στιγμή είδε το αεροπλάνο της Pan Am. Αν και κατάφερε να σηκωθεί λίγα μέτρα από τη γη, δεν απέφυγε τη σύγκρουση. Η άτρακτος του αεροπλάνου της Pan Am κόπηκε από το υπόλοιπο όχημα και τα δύο αεροσκάφη τυλίχθηκαν στις φλόγες.
Στο αεροπλάνο KLM σκοτώθηκαν όλοι οι επιβάτες και το πλήρωμα, συνολικά 249 άτομα. Μια επιβάτιδα, η Ρομπίνα βαν Λάνσοτ , επέλεξε να παραμείνει στην Τενερίφη, όπου ζούσε, αντί να επιβιβαστεί ξανά στο αεροσκάφος. Ήταν η μοναδική που επέζησε από την πτήση 4805 της KLM.
Στο αεροπλάνο της Pan Am σκοτώθηκαν 335 επιβάτες. Ωστόσο, ζωντανοί από το αεροσκάφος βγήκαν 70 άνθρωποι, εκ των οποίων οι 9 υπέκυψαν στα τραύματά τους. Μεταξύ των 61 επιζώντων ήταν ο κυβερνήτης, ο συγκυβερνήτης και ο μηχανικός πτήσης. Οι περισσότεροι βγήκαν από το αριστερό φτερό, που έμεινε άθικτο από τη σύγκρουση.
Όσοι έχασαν τη ζωή τους, πέθαναν από την πυρκαγιά και τις εκρήξεις που προκλήθηκαν από καύσιμο που χύθηκε και αναφλέχθηκε.
Πηγή αρχικής εικόνας: Wikipedia
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr