“Η ελαφρώς βραχνή φωνή της θύμιζε τους πλανόδιους πωλητές μέσα στη βροχή, τη φωνή του Παρισιού” είχε γράψει ο συγγραφέας Ζαν Κοκτώ για την Μιστενγκέτ, ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα του Μουλέν Ρουζ.
Η Μιστενγκέτ δεν φημιζόταν για την ομορφιά της. Δεν ήταν ιδιαίτερα ταλαντούχα στον χορό, ούτε είχε την πιο ωραία φωνή του Μουλέν Ρουζ. Όμως είχε μπρίο, αυτοπεποίθηση και προσωπικότητα μιας σταρ. Ήξερε πώς να ξεσηκώνει το κοινό. Ανέβαινε στην σκηνή και ακτινοβολούσε. Χιλιάδες θεατές πήγαιναν για να την απολαύσουν. Οι άνδρες λάτρευαν τα καλλίγραμμα πόδια της. Το όνομα του καμπαρέ απογειώθηκε. Μαζί του και η περιουσία της Μιστενγκέτ. Έγινε η πιο ακριβοπληρωμένη γυναίκα καλλιτέχνης της εποχής.
Το πραγματικό της όνομα ήταν Τζιν Φλορεντίν Μπορζουά.
Γεννήθηκε το 1875 σε ένα προάστιο του Παρισιού. Οι γονείς της ήταν φτωχοί. Ο πατέρας της ήταν εργάτης και η μητέρα της μοδίστρα.
Από μικρή η Μπορζουά ήθελε να ασχοληθεί με τον χώρο της διασκέδασης.
Ωστόσο, οι οικονομικές δυσκολίες την ανάγκασαν να πουλά για ένα διάστημα λουλούδια σε ένα εστιατόριο κοντά στο σπίτι της. Ακόμη και τότε η Μπορζουά ήθελε να ξεχωρίσει.
Όσο μοίραζε τα λουλούδια, τραγουδούσε γνωστές μπαλάντες της εποχής.
Είχε άλλες βλέψεις για τη ζωή της. Έτσι, μάζεψε χρήματα και ξεκίνησε μαθήματα υποκριτικής και φωνητικών.
“Η ζωή στα φτωχικά προάστια δεν είναι εύκολη. Δεν είναι αρκετό απλώς να θέλεις να φύγεις από κει. Χρειάζεται κάτι παραπάνω. Εγώ είχα ένα ταλέντο. Ζωντάνια. Για να έρθουν όλα τα υπόλοιπα πρέπει να σκεφτείς. Δεν μπορούσα να επιτρέψω στον εαυτό μου να είναι απλώς ένα όμορφο ζωάκι για το κοινό. Έπρεπε όλα να είναι μελετημένα” είχε αναφέρει η Μπορζουά. Λειτουργούσε ως μια επιχειρηματίας. Προσπαθούσε να πουλάει τον εαυτό της με τον καλύτερο τρόπο. Άκουγε προσεκτικά τους γύρω της και στη συνέχεια χρησιμοποιούσε τις πληροφορίες που μάθανε για να τους γοητεύσει.
Η Μπορζουά στάθηκε τυχερή. Μια τυχαία συνάντηση ήταν αρκετή για της αλλάξει τη ζωή της και να μετατραπεί από μια λουλουδού σε σταρ των καμπαρέ. Μια μέρα καθώς πήγαινε στο μάθημα βιολιού, γνώρισε στο τρένο τον Σέιντ Μάρσελ, που τότε διηύθυνε το Casino de Paris, ένα από τα πιο δημοφιλή μουσικά θέατρα του Παρισιού.
Κατά τη διάρκεια του 1880, την προσέλαβε ως εργάτρια θεάτρου. Μετακινούσε τα έπιπλα και τα σκηνικά πριν και μετά από κάθε παράσταση.
Αποφάσισε να αλλάξει το όνομά της. Έπρεπε να βρει κάτι πιο καλλιτεχνικό. Δοκίμασε το Μις Χελιέτ, Μις Τίνγκετ μέχρι που κατέληξε στο Μιστενγκέτ.
Κάποια στιγμή επισκέφτηκε την Γαλλίδα τραγουδίστρια Άννα Τιμπού για να ζητήσει τη συμβουλή της. Η Μιστενγκέτ έψαχνε τον τρόπο για να ξεχωρίσει. Η Γαλλίδα τραγουδίστρια της είπε: “Αν θες να επιτύχεις στο θέατρο, πρέπει να είσαι όμορφη. Πρέπει να ενθουσιάζεις τους άνδρες”. Η Μιστενγκέτ νόμιζε ότι η Τιμπού έκανε λάθος και την ρώτησε αν εννοεί ότι πρέπει να καταπλήξει τα πλήθη γενικά. “Όχι τα πλήθη. Τους άνδρες” της τόνισε η τραγουδίστρια.
Το 1895 έκανε το ντεμπούτο της στο Casino de Paris. Η ζωντάνια που είχε πάνω στη σκηνή την έκανε να λάμπει. Έτσι, σύντομα μπόρεσε να εργαστεί στα μεγαλύτερα καμπαρέ της Γαλλίας, όπως το Μουλέν Ρουζ, το Ελντοράντο και το Φολίς Μπέργκερε. Το 1919 παρουσίασε την “Επιθεώρηση Μιστενγκέτ”, την πρώτη μιας σειράς επιτυχημένων επιθεωρήσεων που βασίζονταν στον σκηνικό πλούτο. Σε αυτές οφείλεται ο θρίαμβος του Μουλέν Ρουζ.
Στο διάσημο καμπαρέ έμεινε μέχρι το 1929. Το όνομά της έγινε ταυτόσημο του Μουλέν Ρουζ. Για περίπου 30 χρόνια, συμμετείχε σε θεαματικές παραστάσεις ντυμένη με φτερά, πούλιες και γκλίτερ. Έκανε μόδα τους ξέφρενους χορούς. Μερικά από τα τραγούδια της που έγιναν διάσημα όσο ήταν στο Μουλέν Ρουζ, ήταν το “Valencia”, το “Ça c’est Paris”, το “Il m’a vue nue”, το “On m’ suit” και το “La Java de Doudoune”.
Έγινε η πιο γνωστή και ακριβοπληρωμένη γυναίκα καλλιτέχνης σε όλο τον κόσμο. Το 1919 ασφάλισε τα πόδια της για το ποσό των 500 χιλιάδων φράγκων. Ήταν το πιο δυνατό σημείο του σώματός της και έπρεπε να το προστατέψει. Είχε δεκάδες παπούτσια για να στολίζει τα καλλίγραμμα πόδια της.
Η Μιστενγκέτ ρωτήθηκε σε συνέντευξή της για το περιοδικό Time πώς εξηγεί τη δημοτικότητά της. “Έχω ένας είδος μαγνήτη. Εγώ τους λέω “Ελάτε πιο κοντά” και εκείνοι έρχονται”.
Το 1911, η 36χρονη ανέπτυξε σχέση με τον ηθοποιό και τραγουδιστή Μωρίς Σεβαλιέ, με τον οποίον συνεργαζόταν για παραστάσεις στο καμπαρέ Φολίς Μπέργκερε. Η Μιστενγκέτ ήταν δεκατρία χρόνια μεγαλύτερή του. Η σχέση τους προκάλεσε σχόλια, αλλά δεν κράτησε πολύ. Δεν παντρεύτηκε ποτέ. Ωστόσο, έκανε έναν γιο. Δεν αποκάλυψε ποτέ ποιος ήταν ο πατέρας του.
Πέθανε σε ηλικία 80 ετών στο Μπουζιβάλ στην Γαλλία.
Ακούστε το τραγούδι κατατεθέν της Μιστενγκέτ “Mon Homme” που μπήκε στο ρεπερτόριο δεκάδων τραγουδιστών της τζαζ και ποπ μουσικής και συνεχίζει να διασκευάζεται ακόμη και σήμερα:
Πηγή αρχικής εικόνας: Wikimediamtx Commons
Διαβάστε επίσης στην ΜτΧ: “Κολέτ”, η Γαλλίδα που λάτρεψαν οι φεμινίστριες γιατί αγνόησε όλα τα ταμπού. Έγινε χορεύτρια στο Μουλέν Ρουζ για να γράψει βιβλίο και η αστυνομία έκοψε το χορευτικό ως προκλητικό. Ήταν υποψήφια για Νόμπελ λογοτεχνίας
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr