Γιατί στα περισσότερα αεροπλάνα δεν υπάρχει η σειρά καθισμάτων “13”. Ούτε αριθμός πτήσης 13. Γιατί στην Ασία δεν υπάρχουν οι θέσεις 4, 9 και στη Γερμανία η 17;

Γιατί στα περισσότερα αεροπλάνα δεν υπάρχει η σειρά καθισμάτων “13”. Ούτε αριθμός πτήσης 13. Γιατί στην Ασία δεν υπάρχουν οι θέσεις 4, 9 και στη Γερμανία η 17;

Δεν υπάρχει λαός και πολιτισμός που να μην έχει προκαταλήψεις, γούρια και σημάδια κακοτυχίας.

Οι περισσότεροι γνωρίζουμε τον μύθο που ακολουθεί τις “μαύρες γάτες”, όπως επίσης και τη δυναμική της ημερομηνίας “Τρίτη και 13”.

Σχεδόν κάθε λαϊκή μυθολογία, από τη μία άκρη της Γης ως την άλλη, έχει δημιουργήσει τα δικά της προληπτικά μέτρα για να προστατευθεί από τις καταστροφικές συνέπειες, αριθμών, ζώων ή φυσικών φαινομένων.

Τα αεροπλάνα, έχουν μειώσει τις αποστάσεις και έχουν αλλάξει την εικόνα του σύγχρονου κόσμου, αλλά μια πτήση για πολλούς είναι η μεγαλύτερη φοβία τους. Φαίνεται λοιπόν πως το “πρωτόκολλο” των αεροπορικών εταιριών έχει προβλέψει για την καλύτερη ψυχολογία των ταξιδιωτών και οι αρμόδιοι έχουν λάβει τα ανάλογα μέτρα. Ας δούμε ποια είναι αυτά.

Τα προληπτικά μέτρα κάθε εταιρίας διαφέρουν 

Στα αεροσκάφη της εταιρείας Continental δεν υπάρχει η σειρά 13. Το ίδιο συμβαίνει και στην Iberia, την KLM, την Air France και πολλές άλλες. Πώς γίνεται λοιπόν από τη σειρά 12 οι αεροπορικές να πηγαίνουν κατευθείαν στην σειρά 14; Η απάντηση είναι απλή. Εκατομμύρια επιβάτες ανά τον κόσμο είναι ιδιαίτερα προληπτικοί. Έτσι, ελάχιστοι είναι εκείνοι που θα επέλεγαν να καθίσουν στη σειρά 13 κατά τη διάρκεια μιας πτήσης.

Στις ιαπωνικές αεροπορικές εταιρείες, δύσκολα θα βρείτε τους αριθμούς 4, 9 και 13 στα αεροσκάφη. Το νούμερο 4 θεωρείται γρουσούζικο για τους Ιάπωνες. Και αυτό επειδή στη γλώσσα τους το 4 ηχεί όπως η λέξη «θάνατος», ενώ το 9 στα ιαπωνικά προφέρεται όπως το «μαρτύριο»…

Το 13 δεν αποτελεί γρουσούζικο νούμερο, αλλά πολλοί δυτικοί που ταξιδεύουν με τις εταιρείες τους, προτιμούν να μην υπάρχει μέσα στο αεροπλάνο η «καταραμένη» σειρά 13.

Oι απαγορευμένοι αριθμοί!

Oι απαγορευμένοι αριθμοί!

Αλλά και οι γείτονες Ιταλοί δεν πάνε πίσω στις προλήψεις. Για αυτούς, γρουσούζικο θεωρείται το νούμερο 17. Και αυτό γιατί στη λατινική αρίθμηση το 17 γράφεται ως «VΧΙΙ» και αναγραμματίζεται ως «VIXI», που στα λατινικά σημαίνει «υπήρξα, έζησα». Εδώ, ωστόσο, συμβαίνει το εξής παράδοξο. Ενώ θα περιμέναμε η Alitalia, ως ο εθνικός αερομεταφορέας των Ιταλών να μη διαθέτει τη σειρά 17, αυτό συμβαίνει στη γερμανική Lufthansa!

Ούτε καν αριθμός πτήσης με τον αριθμό 13!

Όσο για τον αριθμό των πτήσεων; Και εδώ, παρατηρούμε, πως πολλές αεροπορικές εταιρείες δεν πραγματοποιούν καν την πτήση με τον αριθμό 13. Και στο υπερσύγχρονο αεροδρόμιο Ίντσεον της Σεούλ, δεν υπάρχουν οι πύλες 4, 13 και 44!

eswteriko_aeroplanou

Για τους Κινέζους, «τυχερό» νούμερο, θεωρείται το 8. Και αυτό γιατί το 8 προφέρεται όπως η λέξη που σημαίνει: «να αποκτήσω ευημερία και πλούτη». Έτσι, αρκετές αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες γνωρίζοντας την «αδυναμία» των Κινέζων στο νούμερο 8, πραγματοποιούν συχνά πτήσεις με το νούμερο 88 ή χρεώνουν τα εισιτήρια τους 888 δολάρια για ταξίδια μεταξύ Αμερικής και Κίνας-και οι Κινέζοι πληρώνουν με…προθυμία!

Με πληροφορίες από το κείμενο της Λιλής Καρακώστα στην ταξιδιωτική στήλη “click at life” & Travel News

Διαβάστε επίσης στη ΜτΧ: «Με προσλάβατε για να οδηγώ αυτοκίνητα, όχι αεροπλάνα». Η παραίτηση του ανθρώπου που πέταξε με αεροπλάνο, πενήντα χρόνια πριν από τους αδελφούς Ράιτ…

Διαβάστε επίσης στη “ΜτΧ”: Από τις αριστοκρατικές πτήσεις με κρεβάτια και λουκούλλεια γεύματα, στην κουρτίνα της Α΄ θέσης και τις οικονομικές πτήσεις τύπου Air Bahal (φωτογραφικό αφιέρωμα)…

Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr