του συνεργάτη ιστορικού Κωνσταντίνου Λαγού
Η ακριβότερη τηλεοπτική σειρά ινδικής παραγωγής στην ιστορία έχει τον τίτλο «Πώρος». Εκτός από την Ινδία, προβλήθηκε και σε πολλές άλλες ασιατικές χώρες. Πρόκειται για φανταστική βιογραφία του Πώρου, του Ινδού ηγεμόνα τον οποίο ο Μέγας Αλέξανδρος νίκησε στη Μάχη του Υδάσπη το 326 π. Χ. Το βασικό θέμα του σήριαλ είναι η σύγκρουση των δύο αυτών ιστορικών προσωπικοτήτων. Έτσι, όταν το σήριαλ παίχτηκε σε επανάληψη είχε νέο τίτλο «Αλέξανδρος εναντίον Πώρου». Μάλιστα, τα πρώτα επεισόδια που καλύπτουν τα παιδικά και νεανικά χρόνια του Αλέξανδρου, τιτλοφορούνται με την λέξη «Σικαντάρ» (Sikandar), καθώς έτσι έγινε γνωστός στην Ινδία ο Αλέξανδρος. Η σειρά έχει κερδίσει πολλά τηλεοπτικά βραβεία στην Ινδία και σε άλλες ασιατικές χώρες.
Παραγωγή «Σβάστικα»!
Ο «Πώρος» είναι η πιο ακριβή παραγωγή στην ιστορία της ινδικής τηλεόρασης, με προϋπολογισμό περίπου 5 δισεκατομμύρια ινδικές ρουπίες, δηλαδή περίπου 70 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ. Προβλήθηκε μεταξύ 27 Νοεμβρίου 2017 και 13 Νοεμβρίου 2018 στο ινδικό κανάλι «Sony Entertainment Television». Η σειρά προβαλλόταν 4 ή 5 φορές την εβδομάδα και έχει συνολικά 260 επεισόδια. Τα γυρίσματα έγιναν στη Μαλαισία.
Είναι παραγωγή της εταιρείας «Σβάστικα» (Swastik), γνωστή στην Ινδία και για άλλα σήριαλ.
Η σβάστικα για τους Ινδούς δεν είναι το μισητό σύμβολο, λόγω του ναζισμού που δεν επηρέασε τη χώρα τους. Μάλιστα, για τους ινδουιστές συνεχίζει να είναι το ιερό σύμβολο του ήλιου που φέρνει τύχη και ευημερία.
Μυθοπλασία με «ολίγη ιστορία»
Η σειρά καταγράφει τις πορείες του Μεγάλου Αλεξάνδρου και του Πώρου μέχρι και τη σύγκρουσή τους. Όμως, δεν είναι ιστορικό ντοκιμαντέρ. Στόχος του δεν είναι να μορφώσει τους τηλεθεατές παρουσιάζοντας με ακρίβεια τα γεγονότα αλλά να εντυπωσιάσει με τα εφέ, σκηνικά και ωραίους ηθοποιούς. Έτσι τα επεισόδιά του θυμίζουν ταινίες του «μπόλιγουντ»!
Ακόμη και η αρχιτεκτονική, τα αντικείμενα, και οι ενδυμασίες της σειράς δεν είναι πιστά αντίγραφα της εποχής όπου διαδραματίζεται, αλλά ποικιλία διαφορετικών εποχών και τεχνοτροπιών προκειμένου να εντυπωσιάσουν τους τηλεθεατές.
Θρύλοι για τον Αλέξανδρο και την Ολυμπιάδα
Από τα πρώτα επεισόδια της σειράς έχουμε αρκετά φανταστικά στοιχεία για τον Αλέξανδρο και την Ολυμπιάδα, που οι δημιουργοί της σειράς έχουν πάρει από θρύλους.
Έτσι, όταν ο Αλέξανδρος είναι παιδί, η Ολυμπιάδα του αποκαλύπτει ότι ο πραγματικός του πατέρας δεν ήταν ο βασιλιάς Φίλιππος της Μακεδονίας, αλλά ο Δίας. Επίσης, αυτή είναι που του βάζει στο μυαλό να δημιουργήσει μία αυτοκρατορία που θα φθάνει μέχρι την Ινδία.
Σύμφωνα με το σενάριο η Ολυμπιάδα είναι ιέρεια και μάγισσα. Φτιάχνει ένα φάρμακο που το δίνει στον Αλέξανδρο για να έχει ανοσία στο δηλητήριο.
Δολοφονία του Φιλίππου
Ο Αλέξανδρος αρχικά είναι πιστός στον πατέρα του, Φίλιππο, και τον βοηθά στις πολεμικές του επιχειρήσεις. Όμως, όταν ο Φίλιππος δεν τον ορίζει διάδοχο και παντρεύεται την Κλεοπάτρα που περιμένει παιδί, ο Αλέξανδρος μαζί με την Ολυμπιάδα κανονίζουν να δολοφονηθεί.
Στη συνέχεια, ο Αλέξανδρος γίνεται βασιλιάς της Μακεδονίας και ξεκινά την εκστρατεία του εναντίον της περσικής αυτοκρατορίας. Στη διάρκειά της αναδεικνύεται η στρατιωτική του ιδιοφυΐα αλλά και ο αδίστακτος χαρακτήρας του. Νικά τους Πέρσες και κατακτά την αχανή αυτοκρατορία τους. Ο Αλέξανδρος, όμως, έχει ως στόχο του και και την κατάκτηση της Ινδίας και έτσι συνεχίζει την εκστρατεία του στην Ανατολή.
Ανακρίβειες για τον Πώρο
Αντίστοιχα με τον Αλέξανδρο η σειρά έχει αρκετές ανακρίβειες για τον Πώρο. Παρουσιάζεται ως ο ηγεμόνας που θέλει να ενώσει όλους τους Ινδούς και είναι ο μεγάλος υπερασπιστής τους από τους εξωτερικούς εχθρούς.
Οι δημιουργοί της σειράς προσπαθούν να κερδίσουν το ενδιαφέρον των Ινδών πατριωτών, παρουσιάζοντας τον Πώρο ως τον πρώτο “εθνικιστή” Ινδό ηγέτη.
Στην πραγματικότητα, ο Πώρος ήταν μόνο βασιλιάς των Παουράβα, ενός από τους λαούς στο Παντζάμπ, στη βορειοδυτική Ινδία στα σύνορα με το Πακιστάν. Στις ιστορικές πηγές δεν γίνεται κάποια αναφορά ότι είχε τη φιλοδοξία να ενώσει όλους τους Ινδούς. Κάτι τέτοιο έτσι κι αλλιώς θα ήταν εξωπραγματικό την εποχή του Πώρου, και δεν υπήρχε ούτε καν ως ιδέα. Στη σύγχρονη εποχή με τον Μαχάτμα Γκάντι εμφανίζεται η ιδέα μιας ενοποιημένης Ινδίας.
Εκτός από τη σύγκρουσή του με τον Αλέξανδρο, ελάχιστα άλλα στοιχεία είναι γνωστά για τον Πώρο. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ίδιος αναφέρεται αποκλειστικά σε ελληνικές πηγές. Φαίνεται ότι για τους Ινδούς δεν θεωρούνταν ως κάποια σημαντική ιστορική προσωπικότητα.
Μάχη του Υδάσπη
Αντίθετα, στην ομώνυμη ινδική τηλεοπτική σειρά ο Πώρος παρουσιάζεται ως ο πιο σκληρός αντίπαλος που αντιμετώπισε ο Αλέξανδρος. Το αποκορύφωμα της δράσης της σειράς είναι η Μάχη του Υδάσπη, το 326 π. Χ.
Στη διάρκειά της ο Μέγας Αλέξανδρος νικά και αιχμαλωτίζει τον Πώρο.
Ο Αλέξανδρος θαυμάζει τη γενναιότητά του και τον αφήνει ελεύθερο. Μάλιστα συνέχισε να κυβερνά το λαό των Παουράβα ως φίλος του Αλέξανδρου αλλά ανεξάρτητος ηγεμόνας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στα επεισόδια της σειράς που αφορούν τον Αλέξανδρο στην Ινδία και τη σύγκρουσή του με τον Πώρου, αν και δεν λείπουν τα φανταστικά στοιχεία, είναι πιο κοντά στην ιστορική πραγματικότητα όπως καταγράφεται στις αρχαίες φιλολογικές πηγές για την εκστρατεία του Αλέξανδρου.
Σκηνοθέτης και σεναριογράφος της τηλεοπτικής σειράς «Πώρος» είναι ο Σιντχάρθ Τεουάρι. Τους πρωταγωνιστικούς ρόλος με ελληνικό ενδιαφέρον έχουν ο Ροχίτ Πουροχίτ ως Μέγας Αλέξανδρος, ο Σούνι Γκανσάνι ως Φίλιππος Β΄ της Μακεδονίας, και η Σαμέκσα Σινγκ ως Ολυμπιάδα. Στον ρόλο του Πώρου είναι ο Λαλς Λαλουάνι. Πρόκειται για διάσημους καλλιτέχνες τόσο της ινδικής τηλεόρασης όσο και του κινηματογράφου, γνωστού ως «μπόλιγουντ».
Ειδήσεις σήμερα:
- Επίθεση στη χριστουγεννιάτικη αγορά του Μαγδεμβούργου. To προφίλ του δράστη. 4 νεκροί
- Ανοιχτά καταστήματα και σούπερ μάρκετ την Κυριακή. Αναλυτικά το εορταστικό ωράριο
- Χειμωνιάτικος καιρός με ισχυρές βροχές και θυελλώδεις άνεμοι. Ποιες περιοχές επηρεάζονται
- Οι δημοφιλείς προορισμοί για τις ημέρες των εορτών. Ψηλά στη ζήτηση τα Τρίκαλα και η Δράμα
Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr
Η σειρά είχε αφθονα στοιχεία Μπόλιγουντ -μην ξεχνάμε οτι απευθυνόταν σε εκατομμύρια των εκατομμυρίων Ινδούς , φαντάζομαι και σε πληθυσμούς σε αγροτικές απομακρυσμένες περιοχές σ αυτήν την αχανή χώρα – όπως και περιείχε μεγάλες ως χονδροειδείς ιστορικές ανακρίβειες , στο σενάριο , στην σκηνογραφία στο ενδυματολογικό κλπ κλπ
ΑΛΛΑ : ποτέ άλλοτε η οθόνη δεν έδειξε ωραιότερο και λαμπρότερο Αλέξανδρο ως και πειστικό.Ποτέ άλλοτε η οθόνη δεν έδειξε πειστικότερη και ωραιότερη Ολυμπιάδα .Ποτέ άλλοτε όθόνη δεν έδειξε να ‘συλλαμβάνει’ πλήρως την μυστικιστική ‘τρέλλα ‘ του Αλέξανδρου και να εντυπώνει το υπερμεγέθες ΕΓΩ του όπως και την ατσάλινη δύναμη του χαρακτήρα του