Το άγνωστο παρασκήνιο της ταινίας “Ανήθικη Πρόταση”. Οι παρεμβάσεις του Ρεντφορντ στο ρόλο και οι αρνητικές κριτικές
Τρεις δεκαετίες από την ημερομηνία κυκλοφορίας της ταινίας «Ανήθικη πρόταση», η σεναριογράφος Έιμι Χόλντεν Τζόουνς, αποκάλυψε σε συνέντευξή της στη New York Post ότι η επιτυχημένη ταινία αποτέλεσε σταθμό στην καριέρα της και εκτόξευσε το κασέ της.
Οι συνθήκες όμως όπως παραδέχτηκε δεν ήταν ιδανικές.
«Ήταν μια απίστευτα σεξιστική εποχή. Δεν έπρεπε να εκφράζεις την παραμικρή ενόχληση για το γεγονός ότι έφερναν κι άλλους σεναριογράφους, έπρεπε να μην κατηγορείς κανέναν, να μην προκαλείς προβλήματα. Αν έκανες φασαρία, απλώς έφευγες». Παρά τις αλλαγές που έγιναν στην τρίτη πράξη του σεναρίου της «από αποκλειστικά άνδρες», η Τζόουνς εξακολουθεί να αισθάνεται περήφανη για το αμφιλεγόμενο φιλμ και να θεωρεί ότι, 3 δεκαετίες μετά, και ενώ έχουν αλλάξει πολλά στην κοινωνία, βλέπεται ακόμη πολύ ευχάριστα.
Η Τζόουνς μίλησε στην αμερικανική εφημερίδα για το παρασκήνιο πίσω από το σκανδαλώδες σενάριο, τις προθέσεις της για την πλοκή και τον ρόλο της «Νταϊάνα» και την καίρια αλλαγή από το πρώτο προσχέδιο, που άλλαξε όλο το προφίλ της ταινίας.
«Ήθελα να γράψω μια ιστορία για τους λόγους που κάποιες σχέσεις διαρκούν και κάποιες όχι. Είχα τη δική μου θεωρία, ότι το μυστικό είναι η ικανότητα να συγχωρείς. Το ερώτημα πίσω από το σενάριο ήταν το εξής: Τι μπορεί να κάνει κάποιος μετά από ένα συμβάν, μια απιστία, για να σώσει τον γάμο του; Πώς αντέχει ένας γάμος στον χρόνο; Σε όλα τα ζευγάρια στον κόσμο θα συμβεί κάποια στιγμή κάτι φρικτό ανάμεσά τους που θα δείχνει ασυγχώρητο».
Στο αρχικό σενάριο, η «Νταϊάνα» δεν προχώρησε με την απιστία
«Στο προσχέδιο η βασική ιδέα ήταν η εμπιστοσύνη. Εκεί, ο άνδρας πλήρωσε ένα εκατομμύριο εκατομμύριο δολάρια, παρά το γεγονός ότι η νεαρή δεν πλάγιασε μαζί του, για να πιστέψει ο άνδρας της ότι το έκανε. Μετά ο γάμος τους διαλύθηκε λόγω της έλλειψης εμπιστοσύνης. Τότε ήρθαν οι συντελεστές και μου είπαν, “όχι, πρέπει να πλαγιάσει μαζί του”».
Η Τζόουνς ήθελε η «Νταϊάνα» να παρατήσει και τους δύο άνδρες
«Είχα σκεφτεί ότι στο τέλος έπρεπε να εγκαταλείψει και τους δύο άνδρες. Το ανέφερα αρκετές φορές, ακόμα και αφού η ταινία είχε πάρει το πράσινο φως. Βασικά, γέλασαν με την ιδέα. Δεν ήθελαν καν να το σκεφτούν».
Ο Ρέντφορντ επέμενε να γίνει πιο συμπαθής ο χαρακτήρας του
«Με προβλημάτισε η πλοκή της ταινίας μετά τον χωρισμό του Ντέιβιντ και της Νταϊάνα. Οι άνδρες της παραγωγής, και ειδικά ο Ρέντφορντ, αποφάσισαν να κάνουν τον χαρακτήρα του “Γκέιτζ” πολύ συμπαθητικό. Στο αρχικό σενάριο, η ηρωίδα συνειδητοποιεί κάποια στιγμή πως είναι απλώς η επόμενη κατάκτηση του δισεκατομμυριούχου. Ο Ρέντφορντ περιτριγύριζε 4-5 άτομα για να δουλέψουν τον χαρακτήρα του. Στο σενάριό μου, η “Νταϊάνα” λέει στον πλούσιο εραστή της ότι η αγάπη δεν εξαγοράζεται και μετά τον αφήνει. Εκείνος τελικά το άλλαξε, γιατί κανείς δεν εγκαταλείπει τον Ρέντφορντ.
Οι επικρίσεις και ο φεμινισμός
Όταν κυκλοφόρησε η ταινία, πολλοί ήταν αυτοί που επέκριναν την Τζόουνς για το σενάριό της. «Ρωτούσαν πώς μπόρεσα να γράψω για μια γυναίκα που πέρασε μια νύχτα με έναν άνδρα με αντάλλαγμα ένα εκατομμύριο δολάριο. Είμαι κι εγώ φεμινίστρια, όμως μέρος του φεμινισμού για εμένα είναι η απεικόνιση των γυναικών στον κινηματογράφο ως ολοκληρωμένα πλάσματα με επιλογές, όχι ως οπτασίες τελειότητας. Εγώ έδινα μάχη να πετύχω σε έναν ανδροκρατούμενο χώρο, όπου όλα περνούσαν από τα χέρια των ανδρών, όλοι οι σκηνοθέτες και οι περισσότεροι σεναριογράφοι ήταν άνδρες… Ξαφνικά έχεις μπροστά σου μια επιτυχημένη ταινία που έχει περάσει από τα χέρια όλων αυτών των ανθρώπων, συμπεριλαμβανομένου του πρωταγωνιστή και του σκηνοθέτη, και επιτίθεσαι στη γυναίκα σεναριογράφο επειδή θεωρείς “προδοσία” για το γυναικείο φύλο το γεγονός ότι η ηρωίδα αποφάσισε να φύγει με τον πλούσιο. Το πίστευα τότε και το πιστεύω και τώρα: Αυτά είναι φεμινιστικές μα@@@ιες».
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr