Το άγαλμα με τη στύση, που οι γυναίκες πιστεύουν ότι φέρνει γονιμότητα. Απεικονίζει δημοσιογράφο που δολοφονήθηκε

Το άγαλμα με τη στύση, που οι γυναίκες πιστεύουν ότι φέρνει γονιμότητα. Απεικονίζει δημοσιογράφο που δολοφονήθηκε

Ο Βικτόρ Νουάρ έπεσε νεκρός από σφαίρα του Πιερ Βοναπάρτη -ανιψιού του Ναπολέοντα-, το 1870. Ο τάφος του σήμερα στο Παρίσι έχει μετατραπεί σε πόλο έλξης από κάποιες γυναίκες που θέλουν να μείνουν έγκυες.

Το άγαλμα που κοσμεί το μνήμα έχει φθαρεί στις περιοχές των χειλιών του και ψηλά στο παντελόνι. Γυναίκες από όλη τη Γαλλία το επισκέπτονται με μοναδικό σκοπό να το αγγίξουν. Η ιστορία της ζωής -και κυρίως του θανάτου του- δεν προμήνυε με τίποτα μια τέτοια υστεροφημία.

Ο φόνος του το 1870 είχε ξεσηκώσει κύματα αντιδράσεων στο Παρίσι. Ο Βικτόρ Νουάρ ήταν ένας νέος δημοσιογράφος που μαθήτευε στην εφημερίδα La Marseillaise. Εργατικός, υπάκουος, φιλήσυχος. Έτσι τον περιέγραφαν όσοι τον γνώριζαν.

Στις 11 Ιανουαρίου, ο 22χρονος έτυχε να βρίσκεται στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή.

Ο φόνος

Τέλη Δεκέμβρη του 1869 ξέσπασε μια διαμάχη μεταξύ δύο γαλλικών εφημερίδων, της ριζοσπαστικής La Revanche και της καθεστωτικής L’Avenir. Ο πρίγκιπας Πιερ Βοναπάρτης τάχθηκε ανοιχτά κατά της πρώτης, δημοσιεύοντας μία αιχμηρή επιστολή στην L’Avenir. Εξαπέλυε απειλές και κατηγορούσε τους δημοσιογράφους της La Revanche ως δειλούς και προδότες.

Τότε, μπήκε στη διαμάχη και η La Marseillaise. Μια σειρά από υποστηρικτικά άρθρα προς τους συναδέλφους τους στην La Revanche ήταν αρκετά για να εξοργίσουν εκ νέου τον πρίγκιπα.

Ο Πιερ κάλεσε τον αρχισυντάκτη της La Marseillaise, Πασκάλ Γκρουσέ, να τον βρει για να λύσουν τις διαφορές τους από κοντά και να «ξεπλύνει» το όνομα της οικογένειάς του. Το γράμμα που έστειλε στην εφημερίδα έκλεινε ως εξής:

Σε ρωτώ λοιπόν αν το μελανοδοχείο σου εγγυάται το στήθος σου… Δε μένω σε παλάτι, αλλά στην οδό d’Auteuil 59. Σου υπόσχομαι ότι αν παρουσιαστείς δεν θα σου πουν ότι έφυγα.

Ο Γκρουσέ το εξέλαβε ως πρόσκληση σε μονομαχία και έστειλε δύο μαθητευόμενούς του να κανονίσουν τις λεπτομέρειες. Ένας από τους δύο ήταν ο Βικτόρ Νουάρ.

Εθιμοτυπικά, οι απεσταλμένοι του ενός «μονομάχου» συζητούσαν με τους βοηθούς του άλλου, πριν το γεγονός. Ωστόσο, οι μαθητευόμενοι δημοσιογράφοι έκαναν το λάθος να παρουσιαστούν απευθείας στον Πιερ Βοναπάρτη.

Ο πρίγκιπας εξοργίστηκε. Αρχικά θεώρησε την πρόταση προσβλητική, καθώς δεν ερχόταν από τον ιδιοκτήτη της εφημερίδας, αλλά από έναν «κατώτερό» του. Έπειτα, το γεγονός ότι δύο άσημα παιδιά είχαν το θράσος να εμφανιστούν μπροστά του, τον εξαγρίωσε. Πάνω σε μία έξαρση θυμού, έβγαλε το όπλο του και πυροβόλησε τον Νουάρ. Ο 22χρονος έπεσε στο έδαφος αιμόφυρτος. Ο θάνατός του ήταν ακαριαίος.

Βικτόρ Νουάρ, άγαλμα, Παρίσι

Προσωπογραφία του Βικτόρ Νουάρ. YouTube

Αντιδράσεις

Η δολοφονία του Βίκτορ έβγαλε στους δρόμους τους κατοίκους του Παρισιού, που ήταν ήδη δυσαρεστημένοι με την πολιτική κατάσταση στη χώρα. Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι ήταν η αθώωση του Πιερ Βοναπάρτη, ο οποίος ισχυρίστηκε στο δικαστήριο ότι βρισκόταν σε άμυνα.

Σύντομα, το όνομα του 22χρονου δημοσιογράφου μετατράπηκε σε επαναστατικό σύμβολο. Στην κηδεία του παραβρέθηκαν πάνω από 100.000 άτομα!

Λίγους μήνες αργότερα, η μοναρχία έπεσε και το πολίτευμα αντικαταστάθηκε από την Τρίτη Γαλλική Δημοκρατία.

Βικτόρ Νουάρ, άγαλμα, Παρίσι

Το κεφάλι του αγάλματος του Βικτόρ Νουάρ. Wikimediamtx Commons

Το άγαλμα με τη στύση

Το 1891, στο πλαίσιο μεταρρυθμίσεων, η Γαλλική Δημοκρατία θέλησε να τιμήσει τον Βικτόρ Νουάρ, το όνομα του οποίου είχε πλέον σχεδόν ξεχαστεί. Αποφασίστηκε ο τάφος του να μεταφερθεί από τη γενέτειρά του, το Νεϊγί-συρ-Σεν, στο κεντρικό νεκροταφείο του Παρισιού. Επιπλέον, ανατέθηκε στον διάσημο γλύπτη Ζυλ Νταλού να φτιάξει ένα άγαλμα προς τιμήν του.

Ο Νταλού δεν ακολούθησε την πεπατημένη.

Βασιζόμενος σε προσωπογραφίες του Βικτόρ, φιλοτέχνησε ένα άγαλμα σε ανθρώπινο μέγεθος με εξαιρετική λεπτομέρεια. Αυτό που τράβηξε αμέσως τα βλέμματα ήταν μια διακριτή προεξοχή στο παντελόνι του. Για λόγους που δεν εξακριβώθηκαν ποτέ, ο γλύπτης απεικόνισε τον Νουάρ ξαπλωμένο με στύση.

Αυτή η ιδιομορφία έκανε τη φήμη του αγάλματος να εξαπλωθεί ταχύτητα, πυροδοτώντας ασυνήθιστες προλήψεις. Γυναίκες από όλη τη Γαλλία άρχισαν να επισκέπτονται το νεκροταφείο με αποκλειστικό σκοπό να αγγίξουν το άγαλμα. Το γλυπτό του Βικτόρ Νουάρ μετατράπηκε σε σύμβολο γονιμότητας και καλοτυχίας στην σεξουαλική ζωή.

Οι περισσότερες ενδιαφερόμενες φιλούσαν τα χείλη του και έτριβαν το επίμαχο σημείο στο παντελόνι. Αυτός είναι και ο λόγος που στις δύο περιοχές ο μπρούτζος έχει ξεθωριάσει. Άλλη πρόληψη ανέφερε ότι όποια ήθελε να μείνει έγκυος έπρεπε να αγγίξει το δεξί του πόδι, ενώ αν επιθυμούσε δίδυμα έπρεπε να αγγίξει το αριστερό.

Ορμώμενη από τις πεποιθήσεις αυτές, το 2004, το διάσημο μοντέλο Ντίτα φον Τις, έκανε μία προκλητική φωτογράφιση πάνω στον Βικτόρ.

Βικτόρ Νουάρ, άγαλμα, Παρίσι

O μπρούτζος του αγάλματος έχει ξεθωριάσει σε συγκεκριμένα σημεία. Wikimediamtx Commons

Την ίδια χρονιά, οι αρχές του Παρισιού αποφάσισαν να περιφράξουν το άγαλμα. Ο φράχτης βέβαια δεν αποθάρρυνε ιδιαίτερα τις επισκέπτριες. Μέχρι σήμερα, το φαινόμενο της «παρενόχλησης» του γλυπτού από γυναίκες που πιστεύουν ότι θα τους φέρει καλή τύχη στα αισθηματικά τους είναι ιδιαίτερα έντονο.

Αρχική εικόνα: Flickr

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Χρίστος Βασιλόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Δημήτρης Πετρόπουλος

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος Ο.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος

Έδρα - Γραφεία: Σόλωνος 85, ΑΘΗΝΑ 10679

ΑΦΜ: 800991040, ΔΟΥ: Α' Αθηνών

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: [email protected], Τηλ. Επικοινωνίας: 2103647909

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.