Στις 12 Οκτωβρίου του 1967 σημειώθηκε ένα τραγικό δυστύχημα που συγκλόνισε την Κύπρο και έδωσε τροφή για σενάρια εξόντωσης πολιτικών προσώπων.
Θύματα ήταν οι 66 επιβάτες και το πλήρωμα πτήσης των Kυπριακών Αερογραμμών, λόγω πυροδότησης εκρηκτικού μηχανισμού στον εναέριο χώρο του Καστελλόριζου.
Κληρίδης και Γρίβας
Το μυστήριο για την τοποθέτηση της βόμβας παραμένει μέχρι σήμερα άλυτο. Την ίδια στιγμή η εμπλοκή στην υπόθεση ονομάτων ανθρώπων, σημαντικών για την πολιτική ζωή της Κύπρου, προσδίδει ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην ιστορία.
Πιο συγκεκριμένα, με το συγκεκριμένο αεροπλάνο επρόκειτο να ταξιδεύσει και ο πρόεδρος της Βουλής, Γλαύκος Κληρίδης. Με την πτήση αυτή θα επέστρεφε στην Κύπρο. Την τελευταία στιγμή ωστόσο ανέβαλε την αναχώρησή του λόγω υποχρεώσεων που προέκυψαν στο Λονδίνο.
Ο Γλαύκος Κληρίδης δεν ήταν το μοναδικό σημαντικό πρόσωπο που συνδέθηκε με την μοιραία πτήση. Σύμφωνα με τον βρετανικό Τύπο της εποχής, στόχος της δολιοφθοράς ήταν ο Γεώργιος Γρίβας.
Ο βρετανικός Τύπος
Το σενάριο με στόχο τον αρχηγό της ΕΟΚΑ, πρόβαλαν οι εφημερίδες Ντέιλι Μίρορ, Ντέιλι Εξπρές και Ίβνινγκ Σταρ.
Η εφημερίδα «Φιλελεύθερος» έγραφε τότε: «Η πιθανότης δολιοφθοράς έδωσεν αφορμήν να κυκλοφορήσουν εις Αθήνας φήμαι ότι μεταξύ των επιβατών ευρίσκετο ινκόγκνιτο ο στρατηγός Γρίβας, ο οποίος, ως γράφει η εφημερίς (σ.σ. Ντέιλι Μίρορ) είναι γνωστόν ότι έχει πολλούς πολιτικούς εχθρούς, τόσον εις την Ελλάδα όσον και εις την Κύπρον. Η εις Αθήνας όμως κυπριακή Πρεσβεία διέψευσεν αμέσως την πληροφορίαν ότι ο στρατηγός Γρίβας ήτο μεταξύ των επιβατών».
Το ιστορικό της πτήσης
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του «Φιλελευθέρου», «το αεριωθούμενο αεροπλάνο τύπου Comet 2-B αναχώρησε από το Λονδίνο στις 11:45 το πρωί της 11ης Οκτωβρίου 1967 με προορισμό την Αθήνα. Μετέφερε 32 επιβάτες. Το αεροπλάνο απογειώθηκε από το αεροδρόμιο του Ελληνικού τα χαράματα της 12ης Οκτωβρίου 1967 και συγκεκριμένα στις 4:35 π.μ. με τον κωδικό πτήσης CY284. Στην Αθήνα είχαν επιβιβαστεί ακόμη 27 άτομα, κυρίως Κύπριοι, Έλληνες, Βρετανοί και Αμερικανοί υπήκοοι.
Διαβάστε ακόμα: Έφυγαν για να γλυτώσουν την σκληρή κατοχή και πνίγηκαν στην επιστροφή για το Καστελόριζο. Το ναυάγιο του «Empire Patrol» το 1945
Από τη συντριβή του αεροπλάνου έχασαν τη ζωή τους τέσσερις αεροσυνοδοί Πόπη Φώττου, Θέλμα Ευφραίμη, Νίκος Χασαπόπουλος και Γιαννάκης Λοΐζου, καθώς και οι τρεις πιλότοι, που ήταν Βρετανοί : Μπλάκγουντ, Πάλμερ και Τόμας».
Σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα της κυπριακής εφημερίδας το αεροπλάνο αναμενόταν στη Λευκωσία στις 5:45 π.μ., αλλά δεν έφτασε ποτέ. Στις 5:17 π.μ. οι πύργοι ελέγχου στην Αθήνα και τη Λευκωσία έχασαν κάθε επαφή μαζί του. Το αεροπλάνο βρισκόταν στην εναέρια περιοχή κοντά στο Καστελόριζο, όταν, όπως διαπιστώθηκε αργότερα, πυροδοτήθηκε εκρηκτικός μηχανισμός. Ο «Κομήτης» έπεσε φλεγόμενος στη θάλασσα. Ουδείς από τους 66 επιβαίνοντες, επιβάτες και πλήρωμα, επέζησε. Ο κυβερνήτης Μπλάγκουντ, Βρετανός υπήκοος, δεν πρόλαβε να εκπέμψει σήμα κινδύνου».
Διαβάστε στη “ΜτΧ”: Καστελλόριζο. Το ακριτικό νησί που πήρε το όνομά του από το κάστρο με τις κόκκινες πέτρες. Είναι η εσχατιά της Ελλάδας και πολέμησε όλους τους κατακτητές
Ειδήσεις σήμερα:
- Έρχονται χιονοπτώσεις και θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν. Οι θερμοκρασιακές διαφορές βορρά – νότου (Χάρτης )
- Κιβωτός του Κόσμου. «Όχι» από ΣτΕ στην επιστροφή της διοίκησης στην οικογένεια του πατέρα Αντώνιου
- Βρετανία. Η στέψη του βασιλιά Καρόλου κόστισε 72 εκατομμύρια λίρες. «Φθηνότερη» από την κηδεία της μητέρας του Ελισάβετ
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr