Τι συνέβη όταν ο νεαρός Μπόνο ανέβηκε στη σκηνή στο πλευρό του Μπομπ Ντίλαν χωρίς να ξέρει τους στίχους στο «Blowin’ in The Wind». Νωρίτερα τού είχε πάρει συνέντευξη στα παρασκήνια για λογαριασμό περιοδικού

Τι συνέβη όταν ο νεαρός Μπόνο ανέβηκε στη σκηνή στο πλευρό του Μπομπ Ντίλαν χωρίς να ξέρει τους στίχους στο «Blowin’ in The Wind». Νωρίτερα τού είχε πάρει συνέντευξη στα παρασκήνια για λογαριασμό περιοδικού
Στις 8 Ιουλίου 1984 ο Μπομπ Ντύλαν συμμετείχε σε μια συναυλία στο κάστρο Slane στο Δουβλίνο και το κονσέρτο ηχογραφήθηκε για μια εκπομπή του MTV.
 Στη μπάντα του συμμετείχαν εκείνη τη χρονιά ο κιθαρίστας Μικ Τέιλορ των Rolling Stones και ο Ίαν Μακλάγκαν από το συγκρότημα The Faces στα πλήκτρα, ενώ στα τελευταία 7 τραγούδια της συναυλίας έπαιξε ο Κάρλος Σαντάνα.

Όταν ο διάσημος κιθαρίστας ήταν στη σκηνή ο Ντίλαν τραγούδησε μαζί με τον Μπόνο το “Leopard Skin Pillbox Hat” και το τελευταίο κουπλέ από το “Blowin In The Wind” με το οποίο έκλεισε η συναυλία. Στη σκηνή ανέβηκε και ο Βαν Μόρισον ο οποίος ερμήνευσε τα τραγούδια «It’ s all over Now Baby Blue» και το δικό του «Tupelo Honey».

Ο φίλος του Μπόνο, Νηλ Μακόρμικ, ήταν εκείνο το βράδυ στο Κάστρο Slane και θυμάται στο βιβλίο του «Killing Bono»:

«Φαινόταν πως ο Ντίλαν είχε ζητήσει από τον Μπόνο να τον συνοδεύσει σε ένα τραγούδι. Φυσικά, ο Μπόνο αποδέχτηκε την τιμή όμως δεν γνώριζε τους στίχους. Επίσης, δεν θυμόταν καλά καλά τη μελωδία. Όταν πήρε το μικρόφωνο έβγαλε ένα βρυχηθμό και συνέχισε λέγοντας οτιδήποτε του ερχόταν στο κεφάλι. Ο Ντίλαν κοίταζε αποσβολωμένος τον Μπόνο να σολάρει βάζοντας λόγια για τη σύγκρουση στη Βόρεια Ιρλανδία. Η άγνοια των στίχων ήταν μια λεπτομέρεια που δεν επρόκειτο να εμποδίσει τον Μπόνο από το να ερμηνεύει το τραγούδι.»

Όλα πήγαιναν μια χαρά και η μπάντα συνέχιζε να παίζει αδιάλειπτα έως τη στιγμή που ο Μπόνο, αδιαφορώντας για την αλλαγή της συγχορδίας, συνέχιζε να τραγουδάει πάνω στο προηγούμενο κουπλέ. Ο Ντίλαν γύρισε απότομα το κεφάλι του και παρακολουθούσε αμήχανα τον επισκέπτη του να συνεχίζει αμέριμνος να σολάρει. Όλοι κοιτούσαν τον Μπόνο με απορία όταν ξαφνικά, ο Ιρλανδός τραγουδιστής φαίνεται να κατάλαβε ότι ο αυτοσχεδιασμός του ξεπέρασε τα όρια και άρχισε να φωνάζει «Πόσες φορές; Πόσες φορές;» (How Many Times), με τον τρόπο που κλείνουν συνήθως τα μπλουζ κομμάτια.

Οι μουσικοί άλλαξαν πάλι τη συγχορδία και ο Μπόνο «άφησε» τον Ντίλαν να τραγουδήσει την τελευταία στροφή. Ακούστε το ηχητικό απόσπασμα από τη διασκευή που έκανε επί σκηνής ο Μπόνο στην κλασσική επιτυχία του Ντίλαν:

Bob Dylan, Santana & Bono - Blowin' in the wind (Live Slane Castle 1984-07-08)

Η συνέντευξη στα παρασκήνια

Την ημέρα της συναυλίας το περιοδικό «Hot Press» είχε κανονίσει στον Μπόνο να πάρει συνέντευξη στον Μπομπ Ντίλαν. Ο 24χρονος τραγουδιστής των U2 βρήκε στα παρασκήνια τον Ντίλαν να κάνει παρέα με τον Βαν Μόρισον.

Αρχίζει να τον ρωτάει αν είναι η πρώτη φορά που επισκέπτεται την Ιρλανδία και τι γνωρίζει για τη χώρα του και ο Ντίλαν παραδέχεται ότι δέχτηκε μεγάλη επιρροή από τους Clansy Brothers, ένα παραδοσιακό ιρλανδέζικο συγκρότημα το οποίο πράγματι θυμίζει αρκετά Ντίλαν ή μάλλον το αντίθετο!

Στην ουσία πρόκειται για μια κουβέντα μεταξύ των τριών μουσικών, καθώς παρεμβαίνει ο Βαν Μόρισον, κατά τη διάρκεια της οποίας μιλούν για τα πάντα, από το σκάκι μέχρι την ποιότητα των ηχογραφήσεων. Ο Ντίλαν εκφράζει μάλιστα την απογοήτευσή του για τις μεθόδους που υιοθετούν τα στούντιο στα μέσα της δεκαετίας του ΄80 και αναπολεί τις ηχογραφήσεις στην εποχή των ΄60.

Στο τέλος της συνέντευξης, ο Ντίλαν ρωτάει αστειευόμενος τον Μπόνο αν θα μείνει για τη συναυλία και ο Ιρλανδός του απαντά πως αυτός είναι ο πραγματικός λόγος που βρίσκεται εκεί.

Λίγη ώρα αργότερα, θα πει τα δικά του λόγια πάνω στη σκηνή και μάλιστα στο κλείσιμο της συναυλίας και στο διάσημο κομμάτι Blowin’ in The Wind. Είναι η εποχή που οι U2 έχουν βγάλει τρία άλμπουμ και στο τελευταίο με τον τίτλο «War», περιέχεται το πολιτικό τραγούδι “Sunday Bloody Sunday» που αναφέρεται στις αιματηρές διαδηλώσεις του Ντέρυ στις αρχές του ΄70 και στου Δουβλίνου στις αρχές του ΄20, όπου βρετανικά στρατεύματα πυροβόλησαν και σκότωσαν πολίτες.

Η «αυτονόμηση» του Μπόνο πάνω στη σκηνή με τον Ντίλαν δεν είχε σχολιαστεί θετικά τότε, αλλά πλέον θεωρείται μια ιδιαίτερη ερμηνεία. Επίσης, δεν εμπόδισε τους δύο καλλιτέχνες να συνεργαστούν και πάλι.

Πηγή χαρακτηριστικής εικόνας: YouTube

Διαβάστε στη “ΜτΧ”: U2. Το βίντεο κλιπ που προκάλεσε συμπλοκές με την αστυνομία, κυκλοφοριακό χάος και απειλές για απέλασή τους από τις ΗΠΑ 

Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr