“Τώρα συμφέρει. Με τα δικά μας φέρρυ”. Που βρίσκεται μισοβυθισμένο το “βασιλοβάπορο” της Karageorgis Lines που κάποτε κυριάρχησε στην γραμμή Πάτρα – Ιταλία (drone)

“Τώρα συμφέρει. Με τα δικά μας φέρρυ”. Που βρίσκεται μισοβυθισμένο το “βασιλοβάπορο” της Karageorgis Lines που κάποτε κυριάρχησε στην γραμμή Πάτρα – Ιταλία (drone)
Για περίπου δυο δεκαετίες το πλοίο “Mediterranean Sky” “όργωνε” τις θάλασσες της Μεσογείου. Ήταν το καμάρι της εταιρίας «Karageorgis Lines» που ένωνε την Ελλάδα με την Ιταλία.

Το πλοίο ξεκινούσε από την Πάτρα και κατέληγε στο λιμάνι της ιταλικής πόλης Ανκόνα. Έμεινε στην ιστορία ως “βασιλοβάπορο”. Όμως, το άλλοτε υπερπολυτελές πλοίο έχει μείνει μισοβυθισμένο και ξεχασμένο στα νερά της Ελευσίνας περίπου 100 μέτρα από τη στεριά με έντονα τα σημάδια της φθοράς.

H ναυπήγηση

Το Mediterranean Sky ναυπηγήθηκε το 1953 στην Αγγλία από τη βρετανική εταιρία Vickers-Armstrongs. Το αρχικό του όνομα ήταν “City of New York” και ήταν φορτηγό – πλοίο. Στις αρχές της δεκαετίας του 70 αγοράστηκε από την εταιρία του Αριστομένη Καραγιώργη “Karageorgis Lines”. Το 1981 ο Καραγιώργης έγινε πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, ενώ επίσης υπήρξε μέλος της διοίκησης του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, αλλά και Πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Διαχειριστών Φορτηγών Πλοίων «Intercargo». Μετέτρεψε το πλοίο σε επιβατηγό και το μετονόμασε σε Mediterranean Sky, δηλαδή ο “Ουρανός της Μεσογείου”.

Mediterranean Sky. Το βυθισμένο πλοίο που αιμορραγεί

Το πλοίο είχε πολλές ανέσεις για τα δεδομένα της εποχής. Πολυτελείς καμπίνες, δυο πισίνες, τεράστια σαλόνια και τραπεζαρίες, μπαρ, τηλεφωνικές εγκαταστάσεις, ευρύχωρα καταστρώματα από ξύλο, ντισκοτέκ, καταστήματα Duty Free, καθώς και κλιματισμό. Είχε χωρητικότητα για περίπου 1000 επιβάτες και 470 οχήματα. Το μήκος του έφτανε τα 165 μέτρα, ενώ το πλάτος τα 22 μέτρα.

Μαζί με αυτό αγόρασε και το αδελφάκι του, ένα πανομοιότυπο πλοίο το οποίο αρχικά ονομαζόταν “City of Exeter”, αλλά ο Καραγιώργης το ονόμασε “Mediterranean Sea”, δηλαδή η “μεσόγειος Θάλασσα”.

“Τώρα συμφέρει. Με τα δικά μας φέρρυ”

Η διαφήμιση του 1979 παρουσίαζε τα πλοία της εταιρίας “Karageorgis Lines” ως την πιο οικονομική λύση για ένα ταξίδι στην Ευρώπη. Η τιμή της εξάκλινης καμπίνας έφτανε τις 1.850 δραχμές και της δίκλινης τις 3.100 δραχμές, ενώ για να μεταφέρει κάποιος το αυτοκίνητό του έπρεπε να δώσει επιπλέον 1.750 δραχμές. Το Mediterranean Sky ήταν το πρώτο ελληνικό πλοίο που έκανε δρομολόγιο Πάτρα-Βενετία.

Τα “Μαύρα Χριστούγεννα” των ναυτικών

Κατά τη δεκαετία του 1990 η πλοιοκτήτρια εταιρία του Καραγιώργη αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα. Το τελευταίο του ταξίδι έγινε από την Πάτρα στο Μπρίντιζι τον Αύγουστο του 1996. Ένας ναύτης του Mediterranean Sky ανέφερε αργότερα στις εφημερίδες ότι το πλοίο είχε μείνει δυο μέρες στο Μπρίντιζι, καθώς δεν είχε καύσιμα, γεγονός που αποδεικνύει την άσχημη οικονομική κατάσταση της πλοιοκτήτριας εταιρίας. Μόλις επέστρεψε παροπλίστηκε στο λιμάνι της Πάτρας. Παρέμεινε ανενεργό στο μόλο του Αγίου Νικολάου μέχρι τον Φεβρουάριο του 1999.

“Θα μείνουμε στο καράβι μέχρι να δικαιωθούμε” έλεγαν οι απλήρωτοι ναυτικοί του Mediterranean Sky. Η φωτογραφία δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα “ΤΑ ΝΕΑ” τον Δεκέμβριο του 1996

Ο ενοικιαστής του πλοίου αλλά και ο πλοιοκτήτης δεν έδειξαν κανένα ενδιαφέρον για την τύχη του πλοίου και του πληρώματος. Ρεπορτάζ που Πάνου Θεοδωρακόπουλου τον Δεκέμβριο του 1996 ανέφερε ότι περίπου 45 ναυτικοί παρέμεναν στο πλοίο και αρνούνταν να κατέβουν αν δεν έπαιρναν τα δεδουλευμένα τους που ανέρχονταν σε 180 εκατομμύρια δραχμές.

“Το μόνο περιουσιακό στοιχείο που μας ανήκει αυτή τη στιγμή είναι αυτό το βαπόρι” έγραφε το πανό που είχαν κρεμάσει στην πλώρη του καραβιού.

Για τουλάχιστον πέντε μήνες έμειναν στο πλοίο χωρίς νερό και ρεύμα και δήλωναν αποφασισμένοι να περάσουν τα Χριστούγεννα στο σκοτάδι.

“Οι συνθήκες διαβίωσης είναι τραγικές. Με ένα κερί και φακούς φτάνουμε στις καμπίνες, ενώ δεν υπάρχει νερό” ανέφερε ένας από τους ναυτικούς.

Οι ναυτικοί τρέφονταν με μια μερίδα φαγητό από τη Ναυτική Εστία. Ένας άλλος καπετάνιος είχε δηλώσει “Δεν είμαστε καταληψίες, ζητάμε αυτά που μας ανήκουν”. Και συνέχισε εξηγώντας γιατί δεν εγκατέλειπαν το πλοίο: “Αν το βαπόρι φύγει δέκα μίλια έξω αλλάζει σημαία αφού ανήκει σε εταιρία του Παναμά και τότε χάνουμε τα χρήματά μας”. Ο πλοιοκτήτης πρότεινε να τους δώσει περίπου 6 εκατομμύρια δραχμές ως συμβιβαστική λύση για την εξόφληση του χρέους, αλλά οι εργαζόμενοι αρνήθηκαν. Η υπόθεση οδηγήθηκε στα δικαστήρια.

Το πλοίο με έξοδα του Λιμενικού Ταμείου της Πάτρας μεταφέρθηκε στην Ελευσίνα, όπου και παρέμεινε εγκαταλελειμμένο και δεσμευμένο από τα χρέη της εταιρίας. Σιγά σιγά το Mediterranean Sky άρχισε να παίρνει κλίση, μέχρι που τελικά μπάταρε. Παρόλο που το 2009 αποφασίστηκε το πλοίο να απομακρυνθεί από το σημείο, μαζί με άλλα 17 ναυάγια στον κόλπο της Ελευσίνας, αυτό δεν έγινε πράξη.

Το Mediterranean Sky όπως και άλλα δεκαοχτώ ναυάγια πλοία που σαπίζουν στα νερά της Ελευσίνας, αποτελούν οικολογικές-βόμβες για τη θάλασσα.

Δείτε το βίντεο με το ναυάγιο του Mediterranean Sky που δημοσιεύτηκε στο κανάλι στο Youtube Upstories

Mediterranean Sky. Το "βυθισμένο παλάτι αιμορραγεί" και εκπέμπει SOS. Up Stories

Όλες οι πτήσεις drone ανεβαίνουν με την υποστήριξη του καταστήματος DJI Store Greece που διαθέτει και υποστηρίζει με επίσημο σέρβις τα κορυφαία μοντέλα Phantom και Mavic. Μάθε να πετάς στην Σχολή εκπαίδευσης Drone pilot school
Διαβάστε στην “ΜτΧ”: Το ναυάγιο του «Ηράκλειον» στην Φαλκονέρα. Γιατί δεν σώθηκε ούτε μια γυναίκα και παιδί. Η δίκη για τους 250 πνιγμένους και οι αποζημιώσεις (βίντεο)

Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr