Με την κατάθεση του Γιάννη Χαλκιά, πραγματογνώμονα που έχει μελετήσει το δυστύχημα στα Τέμπη, συνεχίστηκε σήμερα (31/1) η Εξεταστική Επιτροπή στη Βουλή, η οποία ερευνά τα αίτια της τραγωδίας.
Ο κ. Χαλκιάς ανέδειξε, μεταξύ άλλων, την ανεπάρκεια του σταθμάρχη στο δυστύχημα στα Τέμπη και υπογράμμισε πως έγιναν πολύ σοβαρά λάθη εκείνη την ημέρα τόσο σε ανθρώπινο παράγοντα όσο και σε επίπεδο των συστημάτων ασφαλείας που δεν λειτουργούσαν ή δεν λειτουργούσαν εκείνη τη νύχτα.
Τι είπε ο πραγματογνώμονας
«Αυτά ήταν τα μοιραία λάθη που έκανε ο σταθμάρχης, αλλά γιατί τα έκανε. Ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη; Δεν έχω καταλήξει εάν ήξερε ή δεν ήξερε, πάντως η τελευταία που έγινε στη Λάρισα ήταν στις 22:10, όταν ήταν παρόντες κι οι άλλοι σταθμάρχες.
Ο σταθμάρχης αυτός τοποθετήθηκε στον σταθμό Λάρισας τρεις, τέσσερις μέρες πριν το δυστύχημα. Είχε την κατάλληλη εκπαίδευση; Το γράφω και στο πόρισμά μου. Η εκπαίδευσή του ήταν ελλιπέστατη».
Τι είπε τέως πρόεδρος του ΟΣΕ
Ουδεμία εισήγηση έλαβε από τις αρμόδιες διευθύνσεις ή από συνδικαλιστικούς φορείς για να κλείσει ο σιδηρόδρομος, σύμφωνα με την κατάθεσή του στην εξεταστική επιτροπή για τα Τέμπη, ο τέως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπ. Πατέρας.
Την απάντηση αυτή έδωσε ο κ. Πατέρας, σε ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Λ. Τσαβδαρίδη εάν θα πρότεινε το κλείσιμο του σιδηροδρόμου, δεδομένων των προβλημάτων που υπήρχαν εκείνη την περίοδο (έλλειψη προσωπικού, υποχρηματοδότηση, παθογένειες ετών) ή να παραμείνει σε λειτουργία.
Ο παραιτηθείς, μετά το δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023, επικεφαλής του ΟΣΕ, εξέφρασε κατά την έναρξη της κατάθεσής του, την απόλυτη οδύνη του για το τραγικό, αδιανόητο συμβάν, σημειώνοντας ότι τα όποια λόγια χάνουν την αξία τους, μπροστά στο μέγεθος της τραγωδίας.
Σημείωσε επίσης ότι «επειδή στα πλαίσια της ανάκρισης την οποία διεξάγει ο ανακριτής της Λάρισας, μου έχει ασκηθεί ποινική δίωξη, θα ήθελα, σε θέματα τα οποία σχετίζονται άμεσα με τον πυρήνα της ποινικής δίωξης, να αποφύγω να απαντήσω», ωστόσο, επειδή η διαδικασία της εξεταστικής επιτροπής «έχει ιερό χαρακτήρα, θα προσπαθήσω να μην αξιοποιήσω αυτή τη δυνατότητα για να μην απαντήσω».
Για το εάν θεωρούσε ασφαλή τον σιδηρόδρομο το διάστημα που υπηρετούσε τον ΟΣΕ (1/2021-3/2023) απάντησε καταφατικά, «και σε σχέση με θέματα που αφορούσαν την ασφάλεια ως προς την ανθρώπινη ακεραιότητα, και σε σχέση με θέματα λειτουργικά-ασφαλείας.
Ως προς τα θέματα βλαβών, η ενημέρωση που είχα ήταν ότι υπήρχαν θέματα συντήρησης τα οποία έπρεπε να αποκαθίστανται τακτικά στο πλαίσιο των πόρων που διέθετε οργανισμός» συμπλήρωσε ο κ. Πατέρας.
Σε σχέση με το εξώδικο που έλαβε από τους μηχανοδηγούς τον Οκτώβριο του 2022, είπε ότι πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με τους εκπροσώπους των μηχανοδηγών, συζητήθηκαν τα θέματα που έθεταν και ότι δόθηκαν κατευθύνσεις στις αρμόδιες διευθύνσεις προκειμένου να ενεργήσουν προς την κατεύθυνση της επίλυσης των προβλημάτων.
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr