Τέμπη. Ο σταθμάρχης «μπορούσε να δει το τρένο στο λάθος ρεύμα για 5,5 χλμ.». Στέλεχος του ΟΣΕ εξηγεί τις ολέθριες παραλείψεις

Τέμπη. Ο σταθμάρχης «μπορούσε να δει το τρένο στο λάθος ρεύμα για 5,5 χλμ.». Στέλεχος του ΟΣΕ εξηγεί τις ολέθριες παραλείψεις

Τις αιτίες γιατί ο σταθμάρχης δεν μπόρεσε να παρακολουθήσει το μοιραίο τρένο σε όλη του τη διαδρομή ερευνούν ανακριτής και εμπειρογνώμονες.

Ο σταθμάρχης της Λάρισας μπορούσε επί 5,5 χλμ. να δει την επιβατική αμαξοστοιχία να κινείται στο λάθος ρεύμα και να προλάβει το δυστύχημα στα Τέμπη, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερζάκης.

«Στη Λάρισα υπάρχει τοπικό σύστημα σηματοδότησης που λειτουργεί και το οποίο επιτηρούσε το τρένο προχθές μέχρι και 5,5 χιλιόμετρα βόρεια της Λάρισας. Ο σταθμάρχης μπορούσε να δει το τρένο», δήλωσε αρχικά ο κ. Τερζάκης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.

«Αν έβλεπε τον πίνακα για 5,5 χλμ. θα μπορούσε να είχε δει το τρένο και θα μπορούσε να είχε δει ότι είχε μπει στην αντίθετη διαδρομή. Αν το είχε δει, θα μπορούσε να αποφευχθεί το μοιραίο. Το γιατί δεν έγινε δεν μπορώ να σας το πω εγώ. Υπάρχουν ραδιοεπικοινωνίες, θα μπορούσε να πει “σταματήστε”».

Ο πίνακας λειτουργεί, υπογράμμισε, συμπληρώνοντας πως τον έλεγξε ο ίδιος προτού πάει στο σημείο ο ανακριτής.

«Ο σταθμάρχης είναι αυτός που εντέλει άπαντες να κυκλοφορούν στη γραμμή, άρα ο μηχανοδηγός οφείλει να ακούει τις εντολές του σταθμάρχη. Όμως, όταν του δώσει μια εντολή περίεργη, έχει τη δυνατότητα ο μηχανοδηγός να διευκρινίσει την εντολή που πήρε. Και αυτή η τελευταία δικλείδα ασφαλείας, που δεν ήταν απόλυτα υποχρεωμένος ο μηχανοδηγός να την κάνει», απάντησε ο κ. Τερεζάκης.

Στον διάλογο που έχει έρθει στη δημοσιότητα, ο μηχανοδηγός ακούγεται να ρωτά δεύτερη φορά, κάτι που σημείωσε και ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ.

«Ίσως, χωρίς να έχει υποχρέωση, ο μηχανοδηγός θα μπορούσε να είχε διευκρινίσει “κύριε σταθμάρχα με έβαλες σε γραμμή αντίθετη, καθόδου, είμαστε εντάξει;”. Όταν ένα τρένο μπαίνει σε αντίθετη κατεύθυνση πάντα γίνεται μια περαιτέρω διευκρίνιση. Δεν είναι πρωτόκολλο, αυτό προβλέπει πως ακούς την εντολή του σταθμάρχη», συμπλήρωσε.

Ακόμη, ο κ. Τερεζάκης εξήγησε πως ο μηχανοδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας άκουγε τον συγκεκριμένο διάλογο, όμως, δεν αναφέρθηκε πουθενά σε αυτή τη συζήτηση ότι το εμπορικό τρένο κινούνταν ανάποδα στη γραμμή καθόδου.

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Χρίστος Βασιλόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Δημήτρης Πετρόπουλος

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος Ο.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος

Έδρα - Γραφεία: Σόλωνος 85, ΑΘΗΝΑ 10679

ΑΦΜ: 800991040, ΔΟΥ: Α' Αθηνών

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: [email protected], Τηλ. Επικοινωνίας: 2103647909

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.