του συνεργάτη ιστορικού Κωνσταντίνου Λαγού
Το 1929 η βιομηχανία ξυλείας στην κομητεία Γκρέις Χάρμπορ των Ηνωμένων Πολιτειών (Gray Harbor Lumber), διαφήμιζε γυναικεία μαγιό φτιαγμένα από καπλαμά, δηλαδή πολύ λεπτά φύλλα ξύλου, κυρίως ελάτης.
Τα «ελατό-κορίτσια»
Για το λόγο αυτό η εταιρεία ξυλείας προσέλαβε μία ομάδα νεαρών και ωραίων μοντέλων για να διαφημίσουν τα καινοτόμα μαγιό. Οι φωτογραφίες των μοντέλων εμφανίστηκαν το 1929 σε διάφορα αμερικάνικα έντυπα.
Όμως, αυτό που τις έκανε διάσημες ήταν μία διαφήμιση στα κινηματογραφικά επίκαιρα στις 3 Σεπτεμβρίου 1929. Τα κορίτσια φορώντας τα μαγιό περπατούν σε μία παραλία και κάνουν μπάνιο στη θάλασσα. Επίσης, μία μοδίστρα δείχνει πόσο εύκολο ήταν να φτιάξει στη ραπτομηχανή τα μαγιό από καπλαμά ελάτης.
Τα κορίτσια γρήγορα απέκτησαν το παρατσούκλι τα «ελατό-κορίτσια» («Spruce Girls»).
Κινηματογραφική διαφήμιση
Στην κινηματογραφική λήψη φαίνεται να κυκλοφορούν άνετα φορώντας τα ξύλινα μαγιό και περιγράφουν τα πλεονεκτήματά τους ως «απλά, φθηνά και εύκολα στην κατασκευή, αλλά μοντέρνα». Υποτίθεται ότι τα μαγιό λειτουργούσαν και ως σωσίβια και έτσι βοηθούσαν τις γυναίκες να κολυμπούν καλύτερα.
Στην κινηματογραφική διαφήμιση, μια κοπέλα εξηγεί πώς ο πατέρας της ολοκλήρωσε την κατασκευή ενός σπιτιού και του είχε απομείνει λίγος καπλαμάς ελάτης, οπότε με τα ρετάλια απέκτησε μαγιό!
Το 1929 ο ομιλών κινηματογράφος ήταν μία πολύ πρόσφατη καινοτομία αφού δεν είχε κλείσει ακόμη δύο χρόνια ζωής. Έτσι η εμφάνιση των «ελατό-κοριτσιών» στις κινηματογραφικές οθόνες να μιλούν για τα μαγιό τους έκανε μεγάλη εντύπωση.
Πρακτικά ως μαγιό
Σύμφωνα με άρθρο του περιοδικού «Popular Science», τα ξύλινα μαγιό ήταν αρκετά μοντέρνα και ανθεκτικά:
«Τα ξύλινα μαγιό, είναι η τελευταία καινοτομία για χρήση στις παραλίες κολύμβησης. Φτιαγμένα από λεπτό έλατο, λέγεται ότι είναι πρακτικά ως μαγιό και επίσης είναι αρκετά δυναμικά ώστε να ενθαρρύνουν έναν δειλό κολυμβητή να κάνει μια βουτιά. Μέχρι στιγμής, κανένα από αυτά δεν έχει παραμορφωθεί ή ραγίσει».
Το ξύλινο μαγιό δεν έπιασε ως μόδα, πιθανόν γιατί υπήρχαν πρακτικά προβλήματα. Αυτό, όμως, δεν φαίνεται να πείραξε ιδιαίτερα την εταιρεία ξυλείας που τα κατασκεύαζε. Βασικός στόχος της διαφημιστικής εκστρατείας δεν ήταν τόσο τα ξύλινα μαγιό αλλά γενικότερα οι δραστηριότητες και τα προϊόντα της βιομηχανίας «Ξυλεία Γκρέι Χάρμπουρ».
Χάρη στα ωραία, δροσερά και ημίγυμνα «ελατό-κορίτσια», το όνομα της εταιρείας και τα προϊόντα της έγιναν γνωστά σε ολόκληρη την Αμερική.
Δείτε την κινηματογραφική διαφήμιση των «ελατό-κοριτσιών» με τα ξύλινα μαγιό τους (από το 2.35 και μετά)
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr