Τον Αύγουστο του 1958, το προγραμματισμένο δρομολόγιο λεωφορείου Πειραιάς – Πέραμα κατέληξε σε τραγωδία. Ο απολογισμός ήταν δύο νεκροί και πολλοί τραυματίες.
Τα πράσινα λεωφορεία Volvo για δεκαετίες ήταν το βασικό μέσο μεταφοράς των κατοίκων του Πειραιά. Ανήκαν στον ΗΣΑΠ , σε αντίθεση με τα μπλε που ανήκαν στον ΟΑΣΑ. Πολλοί θεωρούσαν ότι για αυτό το λόγο ήταν καλύτερα συντηρημένα και πιο συνεπή στα προγραμματισμένα δρομολόγια.
Τα πράσινα λεωφορεία συνδέονταν με τον ΗΣΑΠ, που εκτελούσε δρομολόγια στη γραμμή Πειραιάς – Κηφισιά.
Οι συγγραφείς του συλλογικού έργου «Δήμος Περάματος: Όψεις της δημοτικής ιστορίας της πόλης. Η πόλη της ναυτοσύνης» αναφέρουν ότι τα πράσινα λεωφορεία εκτελούσαν ως επί το πλείστον τα δρομολόγια Πειραιάς – Πέραμα – Δραπετσώνα – Κερατσίνι – Δεξαμενές – Χαροκόπου και Ομόνοια. Είχαν ως αφετηρία την Αγία Τριάδα και τέρμα την οδό Αθηνάς, αλλά και το Σύνταγμα, μέσω της ιστορικής γραμμής 040.
Θεωρούνταν σχετικά γρήγορα και ασφαλή, αλλά υπήρξε και μια εξαίρεση.Το τροχαίο
Τον Αύγουστο του 1958, το λεωφορείο με αριθμό 32 Α–8788 που εκτελούσε το δρομολόγιο Πειραιάς – Πέραμα του ΕΗΣ (Ελληνικοί Ηλεκτρικοί Σιδηρόδρομοι). Σε μια στροφή της διαδρομής έπεσε πάνω σε ένα μακρύ σίδερο, το οποίο ήταν πεταμένο στο δρόμο. Η πρόσκρουση έγινε με την αριστερή μπροστινή ρόδα, η οποία έσκασε.
Το λεωφορείο πήρε κλίση μπρος τα αριστερά και βγήκε εκτός πορείας. Έπεσε σε μια βαθιά τάφρο – αγωγό κοντά στις εγκαταστάσεις της Εταιρείας Πετρελαιοειδών της ΣΕΛΛ. Αποτέλεσμα ήταν να χάσουν τη ζωή τους δύο επιβάτες και να τραυματιστούν άλλοι 56.
Σύμφωνα με εφημερίδα της εποχής, «υπολογίζεται ότι ευρίσκοντο εντός αυτού 60-65 επιβάται, διότι πολλοί οι οποίοι είχαν επιβιβασθή αυτού εκ της παρά την πλατείαν Καραϊσκάκη αφετηρίας του, είχαν κατέλθει εις προηγουμένας στάσεις».
Η πλειονότητα των επιβατών ήταν εργάτες στις φάμπρικες που επέστρεφαν στα σπίτια τους
Το λεωφορείο μετά την πτώση στάθηκε στο πλάι και έτσι αρκετοί επιβάτες μπόρεσαν να απεγκλωβιστούν. Οι ειδικοί εκτίμησαν ότι αν είχε πλήρως ανατραπεί, θα υπήρχαν περισσότερα θύματα.
«Κατά την πτώσιν του το λεωφορείον ευρέθη επί αγωγού των εγκαταστάσεων πετρελαιοειδών της ΣΕΛΛ ο οποίος και εθραύσθη, με αποτέλεσμα να κατακλυσθή το εσωτερικόν του από ακάθαρτα πετρέλαια».
Οι επιβάτες προσπαθούσαν απεγνωσμένα να βγουν από την τάφρο και βρήκαν βοήθεια από κατοίκους της περιοχής που έσπευσαν στο σημείο. Οι περισσότεροι ξέφυγαν από το λεωφορείο από μια ανοιγμένη πόρτα. Οι βαριά τραυματισμένοι ανασύρθηκαν από τα παράθυρα.
Μεταξύ των τραυματιών ήταν και μια τετραμελής οικογένεια. Με την πτώση του οχήματος, ο πατέρας εκτίναξε εκτός λεωφορείου τον 5χρονο γιο και η μητέρα έσωσε τον 4χρονο αδερφό του, καλύπτοντάς τον με τους αγκώνες της, ενώ τον είχε στην αγκαλιά της.
Ο οδηγός του λεωφορείου εισήχθη στο Κρατικό Νοσοκομείο Νικαίας με εγκεφαλική διάσειση, θλάσεις στο θώρακα και τραύματα στο πρόσωπο και τους αγκώνες. Εντοπίστηκε από τις αρχές του Περάματος σφηνωμένος μεταξύ του καθίσματος και του τιμονιού.
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr