Τα θρυλικά καταδιωκτικά P39 που έδωσαν οι ΗΠΑ στην ΕΣΣΔ, στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Οι Ρώσοι πιλότοι ενθουσιάστηκαν με τις δυνατότητές τους (βίντεο)

Τα θρυλικά καταδιωκτικά P39 που έδωσαν οι ΗΠΑ στην ΕΣΣΔ, στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Οι Ρώσοι πιλότοι ενθουσιάστηκαν με τις δυνατότητές τους (βίντεο)
Στη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η ΕΣΣΔ έλαβε σημαντική υλικοτεχνική βοήθεια από τις ΗΠΑ στο πλαίσιο του προγράμματος Lend-Lease.

Ανάμεσα στα άλλα, η Σοβιετική Πολεμική Αεροπορία ενισχύθηκε με αμερικανικά αεροπλάνα διαφόρων τύπων, κυρίως καταδιωκτικά P39 Airacobra. Οι Σοβιετικοί πιλότοι είχαν ιδιαίτερη αδυναμία στον τύπο αυτό, και συνολικά 4,719 αεροπλάνα αυτού του τύπου, δόθηκαν στην ΕΣΣΔ από τις ΗΠΑ.

μνημείο, αεροπλάνο

Το μνημείο στο Fairbanks της Αλάσκας.

Όταν στις 10 Σεπτεμβρίου 1944 η Σοβιετική Πολεμική Αεροπορία παρέλαβε το αμερικανικό αεροπλάνο με αύξοντα αριθμό 5000 ήταν το P39. Σήμερα στο Fairbanks της Αλάσκας, ένα μνημείο απαθανατίζει το γεγονός ότι οι πιλότοι της ΕΣΣΔ παραλάμβαναν από εκεί τα αμερικανικά αεροπλάνα με τελικό προορισμό το Ανατολικό μέτωπο και με ενδιάμεση στάση τη Σιβηρία.

Δείτε ένα ιστορικό ντοκιμαντέρ και πλάνα από τα θρυλικό καταδιωκτικό:

του ιστορικού Κωνσταντίνου Λαγού

Στη wikipedia διαβάζουμε ακόμη τα εξής:

To Bell P-39 Airacobra ήταν ένα από τα κύρια μαχητικά αεροσκάφη στην υπηρεσία των Ηνωμένων Πολιτειών όταν πρωτομπήκαν στον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Σχεδιασμένο από την Bell Aircraft, είχε μια καινοτόμο διάταξη, με τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο της ατράκτου, πίσω από το πιλοτήριο. Η έλικα, τριών πτερυγίων, προωθούνταν μέσω ενός μακρού άξονα. Ήταν επίσης το πρώτο μαχητικό που διέθετε τρίκυκλο σύστημα προσγείωσης. Αν και επαναστατικό χάρη σε αυτές και πολλές ακόμα καινοτομίες στη σχεδίαση, δυο μειονεκτήματα καθόρισαν αρνητικά τη σταδιοδρομία του με την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ: η απουσία υπερσυμπιεστή στον κινητήρα, που το περιόρισε σε χαμηλά επιχειρησιακά υψόμετρα, και η αναγκαστική μετακίνηση των δεξαμενών καυσίμου στα φτερά, μιας και τη θέση τους στην άτρακτο είχε καταλάβει ο κινητήρας, κάτι που περιόριζε την ακτίνα δράσης. Έτσι, το Airacobra περιορίστηκε σε ρόλους αεροπορικής υποστήριξης και επιθέσεων κατά στόχων εδάφους. Αποδείχτηκε ωστόσο πολύ επιτυχημένο με τους πιλότους της ΕΣΣΔ, όπου είχε δοθεί σύμφωνα με το νόμο lend-lease: τα Airacobra πέτυχαν τις περισσότερες καταρρίψεις από κάθε άλλο τύπο αμερικανικού μαχητικού που είχε δοθεί στην ΕΣΣΔ. Ενίσχυσε επίσης την αεροπορία των Ελεύθερων Γάλλων και της μετα-Μουσολινικής Ιταλίας. Κατασκευάστηκε σε περίπου 9.500 μονάδες.

Διαβάστε στη “ΜτΧ”: Ο «Ιπτάμενος Έλληνας», που υπηρέτησε στη RAF και στην πολεμική αεροπορία των ΗΠΑ, όταν απορρίφθηκε από τη σχολή Ικάρων. Ο Σπύρος Πισσάνος, που πέταξε πάνω από το Βερολίνο και είχε 10 καταρρίψεις

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Χρίστος Βασιλόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Δημήτρης Πετρόπουλος

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος Ο.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος

Έδρα - Γραφεία: Σόλωνος 85, ΑΘΗΝΑ 10679

ΑΦΜ: 800991040, ΔΟΥ: Α' Αθηνών

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: [email protected], Τηλ. Επικοινωνίας: 2103647909

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.