Πολύ πριν κατακτήσει τα διεθνή φεστιβάλ και προταθεί για Όσκαρ, πριν το όνομά του γίνει γνωστό στο Χόλιγουντ, ο Γιώργος Λάνθιμος «εκτόνωνε» τις σκηνοθετικές του ανησυχίες σε βιντεοκλίπ και τηλεοπτικές διαφημίσεις.
Ξεκίνησε την πορεία του το 1995 σε ηλικία 22 ετών. Ένας από τους πρώτους ανθρώπους του χώρου που αναγνώρισαν το ταλέντο του ήταν ο Λάκης Λαζόπουλος, ο οποίος τον προσέλαβε ως βοηθό σκηνοθέτη στους “Δέκα Μικρούς Μήτσους”.
Το 1996 έκανε το ντεμπούτο του στην μουσική βιομηχανία, σκηνοθετώντας το βιντεοκλίπ για το τραγούδι “Στην Πίσω Τσέπη Του Blue Jean” της Κατερίνας Κυρμιζή.
Η παράδοξη, δυστοπική ματιά του ήταν εμφανής από την πρώτη απόπειρα, τραβώντας τα βλέμματα πολλών ανθρώπων του χώρου. Έτσι την επόμενη χρονιά, ανέλαβε την σκηνοθεσία κλιπ μεγάλων ονομάτων. Ανάμεσά τους, το «Δέκα Εντολές» της Δέσποινας Βανδή και το «Μάταια» της Μαντώς. Το 1998, ήρθε η πρώτη συνεργασία με τον Σάκη Ρουβά. Κι αφού πέτυχε, ήρθαν κι άλλες τρεις, μέσα στον ίδιο χρόνο! Αυτές ήταν τα «Θέλεις Ή Δεν θέλεις», «Υπήρχες Πάντα», «Δεν Έχει Σίδερα Η Καρδιά Σου» και «Η Καρδιά Μου».
Το «Θέλεις Ή Δεν θέλεις» μάλιστα αναδείχθηκε καλύτερο της χρονιάς στα μουσικά βραβεία Ποπ Κορν, με τον Σάκη Ρουβά να κάνει την παραλαβή εκ μέρους του σκηνοθέτη. Πολλά χρόνια αργότερα, ο τραγουδιστής δήλωσε για τη συνεργασία τους τότε:
«Πάντα είχε πάθος για την τέχνη που έκανε και φαινόταν. Έχει όραμα και αισθητική και πολύ διαφορετική ενέργεια.»
«Θέλω να του ζητήσω συγγνώμη που δεν είχα καταλάβει το μέγεθος και το μεγαλείο του. Και κάποτε που με είχε βάλει επί ένα οκτάωρο να τρέχω με -2° στην Πεντέλη τού παραπονέθηκα. Του είπα: “Γιώργο δεν μπορώ άλλο. Αύριο φεύγω ταξίδι”. Έπρεπε να πάω για ένα promo για τη Eurovision και γύρω στις 6 το πρωί αφού είχαν πάθει κράμπες τα πόδια μου και δεν άντεχα άλλο. Και μου είπε: “Δεν καταλαβαίνεις ότι για να βγει αυτό το αποτέλεσμα που θέλω, πρέπει να δείξεις αυτοθυσία” και τότε τον είχα στεναχωρήσει και θέλω να του ζητήσω συγγνώμη».
Η τελευταία φορά που θα συνεργάζονταν ήταν το 2000, για το τραγούδι «Άντεξα». Το αποτέλεσμα θεωρήθηκε άκρως τολμηρό και πρωτοποριακό για τα δεδομένα της εποχής και της ελληνικής ποπ των 90s. Στο κλιπ εμφανίζονταν γυναίκες τόπλες, οι οποίες διεκδικούσαν τον Σάκη με αισθησιακές κινήσεις, πάνω σε ένα τραπέζι με μήλα.
Μετά από αυτό, ο Λάνθιμος αφοσιώθηκε για λίγα χρόνια στον χώρο του θεάτρου και των διαφημίσεων. Επιμελήθηκε μία σειράς διαφημιστικών για την Aegean, από 2006 ως και το 2011.
Ήταν επίσης μέλος της δημιουργικής ομάδας που σχεδίασε την έναρξη και τη λήξη των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 2004.
Όπως αποκάλυψε σε συνέντευξή του το 2018, η ενασχόλησή του με το θέατρο, τις διαφημίσεις και τα βιντεοκλίπ ήταν κομβικός παράγοντας στη μετέπειτα επιτυχία του στην μεγάλη οθόνη. Όπως εξήγησε, στη χώρα μας δεν υπήρχε κινηματογραφική βιομηχανία προκειμένου να τον απορροφήσει, μόνο λίγες διάσπαρτες ανεξάρτητες προσπάθειες.
«Μέσω των διαφημίσεων και των βιντεοκλίπ, πειραματίστηκα πολύ και έμαθα πολλά στο τεχνικό κομμάτι. Όσον αφορά την επικοινωνία με τους ηθοποιούς ήμουν πολύ τυχερός που σκηνοθέτησα θεατρικά έργα στην Ελλάδα -παρότι ποτέ δεν το κυνήγησα ιδιαίτερα».
Ειδήσεις σήμερα:
- Επίθεση στη χριστουγεννιάτικη αγορά του Μαγδεμβούργου. To προφίλ του δράστη. 4 νεκροί
- Ανοιχτά καταστήματα και σούπερ μάρκετ την Κυριακή. Αναλυτικά το εορταστικό ωράριο
- Χειμωνιάτικος καιρός με ισχυρές βροχές και θυελλώδεις άνεμοι. Ποιες περιοχές επηρεάζονται
- Οι δημοφιλείς προορισμοί για τις ημέρες των εορτών. Ψηλά στη ζήτηση τα Τρίκαλα και η Δράμα
Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ