Δεκάδες νεκρούς και τραυματίες άφησε πίσω του το τραγικό δυστύχημα επιβατικής αμαξοστοιχίας με εμπορική έξω από τα Τέμπη. Σύμφωνα με έρευνες και μετρήσεις που έχουν δημοσιεύσει ανά τα χρόνια διάφοροι φορείς, η Ελλάδα βρίσκεται στην κορυφή της λίστας επικινδυνότητας των σιδηροδρόμων συστημάτων ανάμεσα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σύμφωνα με έρευνα που δημοσίευσε πριν από τρία χρόνια το Μεσογειακό Ινστιτούτο Ερευνητικής Δημοσιογραφίας (MIIR), και που βασίστηκε σε επίσημα στοιχεία του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της Ε.Ε. (ERA) και των εκθέσεων ασφαλείας της Ελληνικής Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, μονάχα μεταξύ 2010 και 2018 καταγράφηκαν συνολικά 137 θάνατοι και 97 σοβαροί τραυματισμοί στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Η στατιστική μελέτη του MIIR τοποθετεί την Ελλάδα στην πρώτη θέση στην Ε.Ε. όσον αφορά τον αριθμό των θανάτων από σιδηροδρομικά ατυχήματα, αναλογικά με τα χιλιόμετρα που διένυσαν ετησίως τα τρένα στη χώρα. Σε ό,τι αφορά τους τραυματισμούς, τα πράγματα δεν είναι καλύτερα, καθώς η χώρα κατέχει τη δεύτερη και εξίσου ντροπιαστική θέση στην ευρωπαϊκή κατάταξη.
Με βάση τα στοιχεία της τελευταίας τριαντακονταετίας, ο εκτιμώμενος μέσος όρος θανατηφόρων ατυχημάτων ανά δισεκατομμύριο χιλιόμετρων τρένου στην Ελλάδα είναι 22,7, ενώ η χώρα μας αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα που θέλει τα σιδηροδρομικά ατυχήματα να παρουσιάζουν πτωτική τάση με την πάροδο του χρόνου. Στη δεύτερη θέση, με δείκτη μόλις 5,31 και μια τεράστια απόσταση από την ελληνική στατιστική, βρίσκεται το Βέλγιο.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, η συχνότερη αιτία ατυχημάτων και θανάτων στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο είναι οι συγκρούσεις πεζών, ένα φαινόμενο που μάλιστα έχει αυξηθεί σημαντικά εντός της τελευταίας δεκαετίας.
Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα ατυχήματα σε ισόπεδες και συχνά αυτοσχέδιες διαβάσεις που βρίσκονται στις ράγες των τρένων, ενώ η τρίτη πιο συχνή αιτία θανάτων και τραυματισμών είναι οι εκτροχιασμοί, όπως αυτός που έλαβε χώρα τον Μάιο του 2017 κοντά στο χωριό Άδενδρο, προκαλώντας τον θάνατο τριών ατόμων καθώς και τον σοβαρό τραυματισμό άλλων έξι.
Ωστόσο και σε άλλες χώρες στην Ευρώπη έχουν καταγραφεό παρόμοια φονικά σιδηροδρομικά δυστυχήματα.
1998: 101 νεκροί στην Γερμανία
Στις 3 Ιουνίου, ο εκτροχιασμός του InterCity Express (ICE) προκαλεί τον θάνατο 101 ανθρώπων και τον τραυματισμό 88 στο Εσεντε της βόρειας Γερμανίας. Είναι η πλέον πολύνεκρη σιδηροδρομική καταστροφή στην Γερμανία μετά το δυστύχημα με 102 νεκρούς τον Ιούνιο 1945 στο Μόναχο
2013: 80 νεκροί στην Ισπανία
Στις 24 Ιουλίου, τρένο υψηλής ταχύτητας κινούμενο με 179 χιλιόμετρα την ώρα εκτροχιάζεται σε στροφή με όριο ταχύτητας 80 χλμ/ω λίγη ώρα πριν από την άφιξή του στο Σαντιάγο ντε Κομποστέλα και στην συνέχεια προσκρούει σε τοίχο. Συνολικά, 80 άνθρωποι βρίσκουν τον θάνατο και 140 τραυματίζονται στο μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ισπανία από το 1944.
2006: 47 νεκροί στο Μαυροβούνιο
Τουλάχιστον 47 άνθρωποι χάνουν την ζωή τους και 234 τραυματίζονται στις 2 Ιανουαρίου κατά τον εκτροχιασμό τρένου σε απόσταση 15 χιλιομέτρων από την Ποντγκόριτσα. Ο μηχανοδηγός δεν ενεργοποίησε το σύστημα πέδησης.
2010: 45 νεκροί στην Ουκρανία
Σαράντα πέντε άνθρωποι σκοτώνονται στις 12 Οκτωβρίου σε σύγκρουση ανάμεσα σε τρένο και λεωφορείο στο Μάγκαντς στην κεντροανατολική Ουκρανία. Οι ουκρανικές αρχές κατηγόρησαν τον οδηγό του λεωφορείου ότι πέρασε από σιδηροδρομική διάβαση αγνοώντας το κόκκινο φως και τις κραυγές των επιβατών
2004: 41 νεκροί στην Τουρκία
Στις 22 Ιουλίου, ο εκτροχιασμός τρένου κοντά στην Παμούκοβα στην επαρχία της Σακάρια της βορειοδυτικής Τουρκίας προκαλεί τον θάνατο 41 ανθρώπων και τον τραυματισμό 80. Είναι το σοβαρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Τουρκία την τελευταία 50ετία.
2003: 33 νεκροί στην Ουγγαρία
Τριάντα τρεις γερμανοί συνταξιούχοι χάνουν την ζωή τους σε λεωφορείο που συγκρούσθηκε με τρένο στο ύψος της τουριστικής πόλης Σοφιόκ στις όχθες της λίμνης Μπάλατον της δυτικής Ουγγαρίας. Ο οδηγός του λεωφορείου παραβίασε τον κόκκινο σηματοδότη αφύλακτης διάβασης.
2009: 32 νεκροί στην Ιταλία
Ο εκτροχιασμός έπειτα από έκρηξη βυτιοφόρου βαγονιού με GPL την ώρα που ο συρμός αναχωρούσε από τον σταθμό του Βιατζέριο στην κεντρική Ιταλία προκαλεί τον θάνατο 32 ανθρώπων στις 29 Ιουνίου. Είναι το φονικότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στην Ιταλία μετά την σύγκρουση του τρένου υψηλής ταχύτητα της διαδρομής Βενετία-Ρώμη με τρένο που συνδέει το Λέτσε με το Μιλάνο νότια της Μπολόνια το 1978. Πενήντα άνθρωπου σκοτώνονται.
1999: 31 νεκροί στην Αγγλία
Στις 5 Οκτωβρίου, προαστιακό τρένο παραβιάζει φωτεινό σηματοδότη και συγκρούεται με τοπικό εξπρές στην έξοδο του σταθμού Πάντινγκτον του Λονδίνου, με αποτέλεσμα 31 άνθρωποι να χάσουν την ζωή τους και 245 να τραυματισθούν.
Ladbroke Grove rail crash, 5th October 1999 and 20 years to this day. Whilst 417 were injured, it sadly claimed the lives of 31 people.
Remaining one of the worst rail accidents to date, we want you to take a minute to remember how precious life is & send thoughts to families ❤️ pic.twitter.com/VSsVufXe5U
— UK Railway Information #TravelwithConfidence (@125_RailwayInfo) October 5, 2019
Με πληροφορίες ΑΠΕ ΜΠΕ και Lifo.gr
Ειδήσεις σήμερα:
- Πρωτοπορεί η Σερβία. Τα μέσα μεταφοράς θα είναι δωρεάν από την 1η Ιανουαρίου στην πρωτεύουσα
- Επικύρωσε το δικαστήριο την καταδίκη του Νικολά Σαρκοζί. Θα εκτίσει την ποινή του με ηλεκτρονικό βραχιολάκι
- Μάτι. «Δεν έχω σχέση με τη φωτιά. Απαλλάξτε με» λέει ο άνδρας που κατηγορείται ότι προκάλεσε την πυρκαγιά
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr