Το 1971 ήταν μία επεισοδιακή χρονιά στην ιστορία των ελληνικών καλλιστείων.
Στην τελική φάση του θεσμού συμμετείχαν 12 κοπέλες, από τις οποίες οι 7 έμελλε να βραβευτούν. Από την προηγούμενη διοργάνωση, οι τίτλοι είχαν αυξηθεί κατά δύο, κι αυτό διότι στο προσκήνιο είχε έρθει ένας νέος μεγάλος χορηγός.
Η εταιρεία ζυμαρικών «Ρόμα» χρηματοδότησε τον τίτλο «Μις Σταρ Ρόμα» και διέθεσε ένα πρωτόγνωρο έπαθλο για τις διαγωνιζόμενες. Όλες οι κοπέλες, ανεξαρτήτως θέσης τερματισμού, θα έπαιρναν ως δώρο το βάρος τους σε μακαρόνια.
Έτσι, στις 16 Ιουνίου, λίγες μέρες πριν τη βραδιά των καλλιστείων, τα δώδεκα κορίτσια μαζεύτηκαν στο Ζάππειο, όπου η εταιρεία είχε στήσει μία μεγάλη ζυγαριά για το σκοπό αυτό, και με τη σειρά άρχισαν να ανεβαίνουν. Όταν το ζύγισμα ολοκληρώθηκε, η εταιρεία κλήθηκε να δώσει πάνω από 670 κιλά ζυμαρικών στα μοντέλα.
Το Σάββατο 19 Ιουνίου ήταν η βραδιά της στέψης. Ήδη αρκετές από τις διαγωνιζόμενες είχαν τραβήξει τα φώτα πάνω τους και είχαν σχολιαστεί από τον τύπο της εποχής. Μία από αυτές ήταν η Ειρήνη Ράικου, η οποία διέφερε αρκετά από τις συνδιαγωνιζόμενές της στην όψη. Η 16χρονη Ειρήνη, με πατέρα Έλληνα και μητέρα Κονγκολέζα, είχε σκούρο δέρμα και έντονα χαρακτηριστικά.
Μέχρι τότε, στα ελληνικά καλλιστεία δεν συνήθιζαν να συμμετάσχουν κοπέλες άλλων φυλών, με αποτέλεσμα η Ράικου να ξεχωρίσει. Μάλιστα, σύμφωνα με τον τύπο της εποχής, δεν υπήρξαν ρατσιστικές αντιδράσεις. Χαρακτηριστικά έγραφαν: «Η Ειρήνη Ράικου καταχειροκροτείται. Το κοινό δείχνει για ακόμη μία φορά ότι στην Ελλάδα δεν φυτρώνει το αγριόχορτο των φυλετικών διακρίσεων».
Τελικά, η Ελληνοκονγκολέζα στέφθηκε «Μις Γιανγκ». «Σταρ Ελλάς» αναδείχθηκε η συνομήλική της σχεδόν, Γωγώ Ατζολετάκη από τη Σητεία της Κρήτης. Η Ατζολετάκη, αν και ήταν το μεγάλο φαβορί, ξεσήκωσε κύματα αντιδράσεων με τη στέψη της.
Πολλοί έσπευσαν να κατακρίνουν τους κανονισμούς των καλλιστείων που επέτρεπαν τη συμμετοχή σε ανήλικα κορίτσια. «Μαθήτρια στην πασαρέλα με μαγιό!», «Στα καλλιστεία με την…ποδιά του σχολείου» έγραφαν τις επόμενες ημέρες οι τίτλοι των εφημερίδων.
Αρκετοί ήταν όμως κι εκείνοι που την υπερασπίστηκαν. Πρώτος απ’ όλους, ο γυμνασιάρχης πατέρας της, ο οποίος ήταν στο πλευρό της από την πρώτη στιγμή, δηλώνοντας περήφανος για την κόρη του.
Βέβαια, ακόμα κι όταν οι εγχώριες φωνές σώπασαν, οι διεθνείς κανονισμοί δεν άφησαν την Ατζολετάκη να απολαύσει στο έπακρο το στέμμα της. Καθώς ήταν ακόμη ανήλικη, δεν επιτρεπόταν να πάρει μέρος στη διοργάνωση «Μις Υφήλιος» κι έτσι, στη θέση της στάλθηκε η 20χρονη «Μις Ελλάς», Γκέλυ Καραγιάννη.
Η Γωγώ Ατζολετάκη μετά τα καλιστεία σπούδασε θεατρική τέχνη στη Δραματική Σχολή του Γιώργου Θεοδοσιάδη και πρωτοεμφανίσθηκε στο θέατρο το καλοκαίρι του 1973 στο έργο του Δημήτρη Ψαθά “Ο Αφελής” με πρωταγωνιστή το Γιάννη Γκιωνάκη. Tο 1982 απέκτησε το δικό της θίασο και ξεκίνησε την πολύ-επίπεδη πορεία της στα καλλιτεχνικά δρώμενα με πολλαπλές συνεργασίες και συμμετοχές.
Αρχική φωτογραφία από την δημόσια ομάδα Γωγώ Ατζολετάκη
Διαβάστε στη “ΜτΧ”: Πως η Ζωή Λάσκαρη κέρδισε τα καλλιστεία σε ηλικία 15 χρόνων! Το ψέμα που είπε για να συμμετάσχει και η διαμαρτυρία των παραθρησκευτικών οργανώσεων
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr