Σύμφωνα με στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης, η μέση τιμής της αμόλυβδης πανελλαδικά ήταν την περασμένη Τρίτη στο 1,97 ευρώ έχοντας καταγράψει ήδη μία αύξηση περίπου 0,15 απ’ το Φεβρουάριο και επιβεβαιώνοντας ότι η Ελλάδα παραμένει σταθερά 2η ακριβότερη χώρα στην Ευρώπη,
Σημειώνεται δε ότι το τελευταίο ημερήσιο δελτίο τιμών του υπουργείου ανάπτυξης αναφέρει πως η υψηλότερη μέση τιμή καταγράφηκε στο νομό Κυκλάδων με 2,19 ευρώ ανά λίτρο. Ακολουθεί ο νομός Δωδεκανήσου με 2,12 ευρώ, ο νομός Κεφαλληνίας με 2,04 ευρώ και ο νομός Λευκάδας με 2,04 ευρώ επίσης. Η χαμηλότερη μέση τιμή καταγράφεται στο νομό Θεσσαλονίκης.
Ποιο είναι το πρόβλημα με τις τιμές των καυσίμων
Αν και η κόντρα Ιράν – Ισραήλ, αποτελεί αιτία της ανόδου των τιμών των καυσίμων, το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός πως στα σημερινά επίπεδα των τιμών δεν έχει ακόμη αποτυπωθεί η τελευταία άνοδος των διεθνών τιμών από την κλιμάκωση της κρίσης στη Μ. Ανατολή. Αλλά ότι συνδέονται περισσότερο με την ούτως ή άλλως ανοδική πορεία του τελευταίου τριμήνου, που επιταχύνθηκε τις τελευταίες δύο εβδομάδες.
Ειδικότερα, η τιμή του πετρελαίου Brent απ’ τα περίπου 76 δολ. το βαρέλι στις αρχές του 2024, βρέθηκε στα 85 δολ. περίπου στα τέλη Μαρτίου και προ ημερών, στην κορύφωση της αγωνίας για το χτύπημα του Ιράν στο Ισραήλ, ξεπέρασε τα 91 δολ. Χθες η τιμή του κυμαίνονταν περίπου στα 88 δολ.
Κρίσιμοι περάγοντες
Πέρα από όλα αυτά που γίνονται στη Μέση Ανατολή, στην αγορά θα αρχίσει να επιδρά η αυξημένη ζήτηση καυσίμων για διεθνείς μετακινήσεις ενόψει του καλοκαιριού. Το γεγονός αυτό συνδυαστικά με τις ελλείψεις στα ευρωπαϊκά διυλιστήρια λόγω των κυρώσεων στη Ρωσία αλλά και με την υπερφορολόγηση των καυσίμων, θα λειτουργήσουν καταλυτικά ώστε να διατηρηθούν σε υψηλά επίπεδα οι τιμές.
Το γεγονός αυτό, κατά την εκτίμηση των αρμόδιων κρατικών Αρχών, θα συνεχίσει να ευνοεί την παραβατικότητα και τη νοθεία στο χώρο της εμπορίας καυσίμων. Προκειμένου να ανασχεθεί αυτή η τάση αναμένεται να ενεργοποιηθούν από 1ης Μαϊου τα νέα μέτρα που θεσπίστηκαν στην αγορά.
Σύμφωνα με αυτά τα διυλιστήρια και οι εταιρείες πετρελαιοειδών οφείλουν να ενημερώνουν την ΑΑΔΕ όταν το πρατήριο με το οποίο συνεργάζονται, «…δεν παρέχει στοιχεία φορολογικού μητρώου, άδεια λειτουργίας, πιστοποιητικά και λοιπά προβλεπόμενα στοιχεία, δεν επιτρέπει τη λήψη δείγματος καυσίμων που διακινεί για έλεγχο, δεν έχει εγκαταστήσει σύστημα εισροών – εκροών..».
Επίσης οφείλουν να ενημερώνουν την ΑΑΔΕ αν οι πρατηριούχοι – συνεργάτες τους, όχι έχουν μόνο εγκαταστήσει σύστημα εισροών – εκροών, αλλά και αν αυτό λειτουργεί. Ένα μέτρο με το οποίο ουσιαστικά καθιστά συνυπεύθυνη την εταιρεία εμπορίας για τις πράξεις του πελάτη – πρατηριούχου.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ