Σικελία. Τα ερωτήματα που καλούνται να απαντήσουν ο καπετάνιος και το πλήρωμα για το ναυάγιο

Σικελία. Τα ερωτήματα που καλούνται να απαντήσουν ο καπετάνιος και το πλήρωμα για το ναυάγιο

Μια διαφορετική τροπή πήρε η έρευνα για το ναυάγιο στο Παλέρμο με τους επτά νεκρούς στην πολυτελή θαλαμηγό Bayesian, μετά τις ανακοινώσεις των ιταλικών αρχών ότι εξετάζουν το σενάριο της ανθρωποκτονίας.

Στο μικροσκόπιο της Δικαιοσύνης είναι οι ενέργειες του καπετάνιου και του ύπαρχου του πλοίου – και οι δύο τους διασώθηκαν. Επιπλέον, θα εξετάσουν και υλικό από κάμερες κλειστού κυκλώματος που θα δώσει στοιχεία για τη βύθιση της θαλαμηγού, που φαίνεται να έγινε μέσα σε ελάχιστα λεπτά εν μέσω θυελλωδών ανέμων.

Οι εισαγγελείς πρόκειται να αρχίσουν έρευνα για «πολλαπλές ανθρωποκτονίες εξ αμελείας» και για ναυάγιο, αναφέρει η Daily Mail. Η πρόκληση ναυαγίου έχει μέγιστη ποινή 12 ετών ενώ η ανθρωποκτονία εξ αμελείας έχει και αυτή βαριά ποινή φυλάκισης. Το Sky News σημειώνει ότι αυτή η γραμμή έρευνας είναι τυπική διαδικασία σε πολύπλοκες υποθέσεις όπως αυτή. Οι ιταλικές αρχές αναμένεται να αποκαλύψουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την έρευνά τους σε συνέντευξη τύπου το Σάββατο.

Ο 51χρονος Νεοζηλανδός Τζέιμς Κάτφιλντ, ο καπετάνιος του Bayesian, έχει ήδη εξεταστεί για δύο ώρες από τις ιταλικές αρχές. Είναι πρώην ιστιοπλόος με οκτώ χρόνια εμπειρία σε μεγάλα σκάφη.

Βασικά ερωτήματα που ζητούν απάντηση είναι πώς ο ίδιος και το πλήρωμά του χειρίστηκαν την κατάσταση έκτακτης ανάγκης όταν το σκάφος χτυπήθηκε από έναν υδροστρόβιλο, αλλά και πώς επέζησε σχεδόν όλο το πλήρωμα (μόνο ο σεφ του πλοίου σκοτώθηκε).

Υπό έρευνα είναι και οι πράξεις και οι αποφάσεις του ύπαρχου, του 22χρονου Μάθιου Γκρίφιν.

Την Πέμπτη έγινε γνωστό ότι το πλοίο δεν βυθίστηκε «σε 60 δευτερόλεπτα», όπως αναφέρθηκε αρχικά, το δράμα κράτησε για πάνω από 15 λεπτά όπως είπε ο Giovanni Costantino, διευθύνων σύμβουλος της Ιταλικής Sea Group, της εταιρείας που κατασκεύασε το σκάφος. Ο ίδιος υποστήριξε δε πως το πλήρωμα είχε 16 λεπτά για να προειδοποιήσει τους επιβάτες καθώς το σκάφος «σύρθηκε από την άγκυρά του» πριν βυθιστεί.

Ο κ. Costantino επέμεινε ότι η διαδικασία της βύθισης δεν ήταν τόσο άμεση όσο κάποιοι ισχυρίστηκαν, λέγοντας: «Το μαρτύριο διήρκεσε 16 λεπτά. Το σκάφος δεν βυθίστηκε σε ένα λεπτό όπως έχουν πει ορισμένοι επιστήμονες».

Όπως μεταδίδει η Daily Mail, η ανάλυση των δεδομένων AIS (Automatic Identification System) από την ιστοσελίδα Marine Traffic επιβεβαιώνει τον χρόνο που ανέφερε ο κ. Costantino, αν και δεν είναι ακόμη δυνατό να επαληθευτεί τι συνέβη κατά τη διάρκεια αυτών των λεπτών. Τα δεδομένα δείχνουν επίσης ότι ένα δεύτερο σκάφος, το Sir Robert Baden Powell, ακολούθησε παρόμοια πορεία με το Bayesian την ίδια στιγμή. Το σκάφος παρέμεινε στην επιφάνεια κατά τη διάρκεια της καταιγίδας και βοήθησε στη διάσωση των επιζώντων.

Εννέα άτομα από το πλήρωμα και έξι επιβάτες κατάφεραν να διαφύγουν από το βυθιζόμενο σκάφος και να εκτοξεύσουν φωτοβολίδα κινδύνου. Τα θύματα, πάντως, παγιδεύτηκαν μέσα στο σκάφος, χωρίς να βρουν τρόπο διαφυγής. Κανένας δεν βρισκόταν μέσα στις καμπίνες τους.

Εν τω μεταξύ και η κατασκευάστρια εταιρεία ισχυρίζεται ότι μόνο από ανθρώπινο λάθος θα μπορούσε να βυθιστεί το «σχεδόν αβύθιστο Bayesian». Ο ιδρυτής της αναρωτήθηκε, ακόμη, γιατί το σκάφος δεν ήταν στην ασφάλεια του λιμανιού, αμφισβητώντας τη δήλωση διασωθέντων ότι η κακοκαιρία τους χτύπησε αιφνιδιαστικά.

Οι έρευνες πρέπει να διεξαχθούν διακριτικά, λέει ειδικός

Ένας ειδικός στη ναυτιλία σύμφωνα με το Sky News τόνισε ότι οι αρχές που διερευνούν το ναυάγιο του σκάφους Bayesian θα πρέπει να διαχειριστούν την κατάσταση με «διπλωματία». Αυτή η δήλωση έγινε μετά την είδηση ότι οι Ιταλοί εισαγγελείς ερευνούν το ναυάγιο και τις κατηγορίες για ανθρωποκτονία.

Ο Τζέιμς Γουίλκς, μιλώντας στο Sky News, ανέφερε ότι οι ερευνητές είναι «συνηθισμένοι» να διαχειρίζονται τέτοιες υποθέσεις, όπου εμπλέκονται δύο χώρες – στην προκειμένη περίπτωση το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιταλία.

«Οι Ιταλοί αξιωματούχοι είναι γνωστοί ως η παράκτια αρχή, καθώς το σκάφος βυθίστηκε στα ιταλικά ύδατα», εξηγεί. «Έχουμε τους Βρετανούς αξιωματούχους από το Τμήμα Έρευνας Θαλάσσιων Ατυχημάτων (MAIB) επειδή το σκάφος ήταν εγγεγραμμένο στο Ηνωμένο Βασίλειο και πολλοί από τους επιβάτες ήταν Βρετανοί. Έτσι, ενεργούν ως η αρχή της σημαίας».

Ο Γουίλς σημείωσε ότι θα υπάρχει συνεργασία, αλλά για την ώρα, η διαχείριση των πληροφοριών θα παραμείνει κυρίως στην Ιταλία, με την ιταλική ακτοφυλακή και τις ομάδες διάσωσης.

«Επιπλέον, υπάρχει ένας τοπικός εισαγγελέας στη Σικελία, ο οποίος έχει ανοίξει φάκελο και διεξάγει τη δική του έρευνα. Έτσι, πρέπει να υπάρχει συνεργασία. Αλλά είναι απαραίτητο να αντιμετωπίζονται αυτά τα ζητήματα με διπλωματία. Δεν μπορείς να προωθείς τη δική σου θέση ή να ζητάς πρόσβαση χωρίς να λαμβάνεις υπόψη ότι και άλλοι χρειάζονται πρόσβαση για τις δικές τους έρευνες και επίσημες εκθέσεις.» Πρόσθεσε ότι δεν αναμένεται να οριστεί κάποιο χρονοδιάγραμμα για την έρευνα.

«Η συναισθηματική ένταση και η αίσθηση του επείγοντος έχουν υποχωρήσει», είπε ακόμη. «Τώρα οι ερευνητές θα συνεχίσουν συστηματικά την έρευνα. Υποθέτω ότι θα χρειαστούν μερικοί μήνες πριν είναι σε θέση να παράσχουν μια αρχική έκθεση», είπε.

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Χρίστος Βασιλόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Δημήτρης Πετρόπουλος

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος Ο.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος

Έδρα - Γραφεία: Σόλωνος 85, ΑΘΗΝΑ 10679

ΑΦΜ: 800991040, ΔΟΥ: Α' Αθηνών

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: [email protected], Τηλ. Επικοινωνίας: 2103647909

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.