“Ο Μάρλον Μπράντο είναι θαυμάσιος, ο Τζέιμς Ντιν πρωτόγονος”. Η άγνωστη συνέντευξη του Ελία Καζάν στον Φρέντι Γερμανό. Ποιος Έλληνας σκηνοθέτης του άρεσε

“Ο Μάρλον Μπράντο είναι θαυμάσιος, ο Τζέιμς Ντιν πρωτόγονος”. Η άγνωστη συνέντευξη του Ελία Καζάν στον Φρέντι Γερμανό. Ποιος Έλληνας σκηνοθέτης του άρεσε
Ταλαντούχος, κομμουνιστής, κομμουνιστοφάγος. Τι απ’ όλα αυτά ήταν ο σκηνοθέτης που ανακάλυψε τον Μάρλον Μπράντο και μας χάρισε μοναδικές ερμηνείες από τον Τζέιμς Ντιν;

Το ταλέντο του Ελία Καζάν δεν αμφισβητήθηκε ούτε από τους εχθρούς του, και λόγω της συμπεριφοράς του είχε κάνει αρκετούς.

Ο άνθρωπος που ανέδειξε τον Μπράντο και «κάρφωσε» τον Ντασέν

Ο Ελληνικής καταγωγής Αμερικανός σκηνοθέτης Ελία Καζάν, έχει οδηγήσει στο κόκκινο χαλί των Όσκαρ 21 ηθοποιούς από το 1945 που άρχισε να σκηνοθετεί για τον κινηματογράφο. Η αγάπη του για την αμερικανική λογοτεχνία τον οδήγησε να σκηνοθετήσει μερικές από τις μεγαλύτερες επιτυχίες και στο θεατρικό σανίδι και δη στο θρυλικό Μπρόντγουεϊ, κατατάσσοντάς τον ως έναν από τους σπουδαιότερους σκηνοθέτες.

Καζάν

Αριστερά ο Ελία Καζάν, δίπλα του ο Μάρλον Μπράντο και αριστερά ο Τζέιμς Ντιν / Πηγή: Pinterest

Ανακάλυψε τον Μάρλον Μπράντο και ανέξειξε τον Τζέιμς Ντιν καθώς κα τον Γουόρεν Μπίτι.

Μαζί με τον Ρόμπερτ Λιούις ίδρυσαν την εξαιρετική δραματική σχολή, «Actor’s Studio».

«Λεωφορείον ο πόθος», «Ανατολικά της Εδέμ», «Το λιμάνι της αγωνίας», «Ένα δέντρο μεγαλώνει στο Μπρούκλιν», «Βίβα Ζαπάτα», «Αμέρικα Αμέρικα» είναι μερικές από τις ταινίες που σκηνοθέτησε ακολουθώντας τη «σχολή» Στανισλάφσκι στη διδασκαλία των ηθοποιών.

Από το Κομμουνιστικό Κόμμα στην δίωξη και προδοσία των κομμουνιστών

Ο Καζάν το 1934 γράφτηκε στο Κομμουνιστικό Κόμμα Αμερικής και παρέμεινε ως ενεργό μέλος του περίπου για ενάμισι χρόνο. Το 1952 όμως, έχοντας ήδη αλλάξει «στρατόπεδο» άρχισε να συνεργάζεται με τον περιβόητο γερουσιαστή Μακάρθι και τις διαβόητες λίστες του.

Ο Μακάρθι είχε εξαπολύσει ένα ανελέητο κυνηγητό κατά του «κομμουνιστικού κινδύνου» και στο πλαίσιο αυτό έβαζε στο στόχαστρο του καλλιτέχνες που είχαν αριστερές ιδέες. Ο Καζάν κατέδωσε και έβαλε στη «Μαύρη Λίστα» του Χόλιγουντ πολλούς συναδέλφους του από την κινηματογραφική βιομηχανία.

Όποιος έμπαινε στη μαύρη λίστα όχι απλώς δεν έβρισκε δουλειά αλλά διωκόταν κοινωνικά και υφίστατο τρομερές πιέσεις. Ο Μακάρθι και οι συν αυτώ επιθυμούσαν δηλώσεις μετανοίας, ονόματα αριστερών καλλιτεχνών και αποκήρυξης της κομμουνιστικής ιδεολογίας.

Ο Ζιλ Ντασέν μετά την κατάδοσή του από τον Καζάν  στην επιτροπή Μακάρθι, ή «Επιτροπή Αντιαμερικανικών Δραστηριοτήτων», αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την καριέρα του στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Δεν τον συγχώρεσαν ποτέ
Καζάν

Ο Ελία Καζάν το 1999 παίρνει ένα τιμητικό Όσκαρ που ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων

Όταν το 1999 η Ακαδημία Κινηματογράφου, που απονέμει τα βραβεία Όσκαρ, έδωσε στον Ελία Καζάν ένα όσκαρ για την συνολική του προσφορά στον κινηματογράφο οι αντιδράσεις ήταν σφοδρές μέσα και έξω από την αίθουσα της τελετής απονομής.

Οι συνάδελφοί του δεν συγχώρεσαν ποτέ τον Καζάν για τον ρόλο του ως δοσίλογου και το κακό που προξένησε σε σκηνοθέτες, σεναριογράφους και ηθοποιούς καταδίδοντάς τους ως «αντιαμερικανούς κομμουνιστές»

Η επίσκεψη στην Ελλάδα και η συνέντευξη στον Φρέντι Γερμανό
Καζάν

Εφημερίδα “Ελεύθερία”, η συνέντευξη του Ελία Καζάν

Στις 25 Ιουνίου του 1958 το υπερωκεάνιο «Ολύμπια» κατέπλευσε στο λιμάνι του Πειραιά με έναν εκλεκτό επιβάτη. Ο Ελία Καζάν, που ήταν τότε 49 ετών και στην ακμή του μαζί με τη σύζυγό του ήρθαν στην Ελλάδα για διακοπές επτά εβδομάδων.

Καζάν

Αυτόγραφο του σκηνοθέτη για την Εφημερίδα “Ελευθερία”

Ο ρεπόρτερ Φρέντι Γερμανός είχε κλείσει συνέντευξη, για λογαριασμό της εφημερίδας «Ελευθερία»,  βρέθηκε στην καμπίνα του διάσημου ομογενή σκηνοθέτη και παρακάτω ακολουθεί η συζήτησή τους

ΦΓ: Ποια θεωρείτε βασική αδυναμία της εποχής μας κύριε Καζάν;

ΕΚ: Τον πόλεμο

ΦΓ: Ποιο είναι το βασικότερο πρόβλημα που έχει να αντιμετωπίσει ο σημερινός καλλιτέχνης;

ΕΚ: Το πρόβλημα του Αμερικανού καλλιτέχνη όπως διαγράφεται σήμερα είναι να μείνει αυτός που είναι. Να μείνει πηγαίος, αληθινός αυθόρμητος. Ν’ αντισταθεί στις δυνάμεις που αγωνίζονται να τον επηρεάσουν κατά τον έναν ή τον άλλον τρόπο.

ΦΓ: Τι πιστεύετε για τον Τσάρλι Τσάπλιν;

ΕΚ: Είναι η μεγαλύτερη μορφή του κινηματογράφου, τον προτιμώ ως σκηνοθέτη.

ΦΓ: Ποια είναι η αιτία της κρίσεως που  περνά ο Αμερικανικός κινηματογράφος;

ΕΚ: Γυρίζονται ταινίες μόνο για να κάνουν παράδες.

ΦΓ: Τι θα είχατε να πείτε για τον Ελληνικό κινηματογράφο;

ΕΚ: Ασφαλώς και έχω. Είδα τις δύο ταινίες του Κακογιάννη, τη «Στέλλα» και «Το κορίτσι με τα μαύρα». Προτιμώ το δεύτερο, η δουλειά του Κακογιάννη μου αρέσει.

Καζάν

Τζέιμς Ντιν και Μάρλον Μπράντο / Πηγή: imdb

Τι είπε στον Φρέντι Γερμανό για Μάρλον Μπράντο και Τζέιμς Ντιν

«Ο Μάρλον Μπράντο είναι θαυμάσιος. Έχει ταλέντο, είναι έξυπνος και σε νιώθει απόλυτα όταν συζητάς μαζί του».

«Ο Ντιν προσπάθησε να μιμηθεί τον Μπράντο αλλά δεν είχε την εξυπνάδα του Μάρλον. Ήταν ένας πρωτόγονος τύπος. Ένας τρελός έφηβος που μεθούσε, τραγουδούσε, σωφάριζε προσπαθώντας να τα αισθανθεί όλα πολύ έντονα».

Διαβάστε στη “ΜτΧ”:  «Αν του είχε απομείνει λίγη αξιοπρέπεια θα έπρεπε να απορρίψει το βραβείο». Η αντίδραση του Ζυλ Ντασσέν στo Όσκαρ του σκηνοθέτη Ελία Καζάν. Τον είχε καταγγείλει ως κομμουνιστή και μπήκε στη μαύρη λίστα του Χόλιγουντ

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Χρίστος Βασιλόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Δημήτρης Πετρόπουλος

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος Ο.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος

Έδρα - Γραφεία: Σόλωνος 85, ΑΘΗΝΑ 10679

ΑΦΜ: 800991040, ΔΟΥ: Α' Αθηνών

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: [email protected], Τηλ. Επικοινωνίας: 2103647909

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.