Όταν το 1970 μεταδόθηκε η πρώτη τηλεοπτική σειρά στην ΥΕΝΕΔ με τίτλο “Το σπίτι με τον φοίνικα” ξεκίνησε ο ακήρυχτος “πόλεμος” ανάμεσα στα δύο μοναδικά κανάλια της εποχής, που ήταν και τα δύο κρατικά. Στα σήριαλ του σταθμού τον ενόπλων δυνάμεων έπρεπε να απαντήσει η ΕΙΡΤ.
Ο “πρωταθλητής” της ΥΕΝΕΔ ήταν ο Άγνωστος Πόλεμος με τις ιστορίες του Συνταγματάρχη Βαρτάνη που καθήλωσε τους τηλεθεατές στις λιγοστές τότε τηλεοράσεις.
Η ΕΙΡΤ προσπάθησε να απαντήσει με μια πολεμική σειρά “επιστρατεύοντας” την Τζένη Καρέζη. Ήταν η πρώτη μεγάλη ηθοποιός του κινηματογράφου που είπε “ναι” στη μικρή οθόνη. Συμπρωταγωνιστής της ήταν ο Κώστας Καζάκος, με τον οποίο ήταν ήδη ζευγάρι. Έτσι το 1973 οι δυο ηθοποιοί αποφάσισαν να κάνουν το τηλεοπτικό τους ντεμπούτο με τη σειρά “Μαρίνα Αυγέρη”.
Η Καρέζη πίστευε ότι η τηλεόραση ήταν το πιο ισχυρό μέσο επικοινωνίας, καθώς απευθυνόταν σε ευρύτατα λαϊκά στρώματα. “Η τηλεόραση θα με κάνει γνωστή σε ένα ευρύτερο κοινό που δεν με έχει δει ποτέ στο θέατρο”, είχε πει σε συνέντευξη που είχε δώσει στο περιοδικό ΕΠΙΚΑΙΡΑ τον Ιανουάριο του 1973.
Την Τρίτη 20 Φεβρουαρίου 1973 στις 10 η ώρα το βράδυ προβλήθηκε το πρώτο επεισόδιο της σειράς. Η σειρά τοποθετούνταν χρονικά στην περίοδο της κατοχής. Η Τζένη Καρέζη παρόλο που ήταν 41 ετών υποδυόταν μια νεαρή φοιτήτρια Ιατρικής, την Μαρίνα Αυγέρη που είχε αρραβωνιαστεί με τον Δημήτρη, τον οποίο ενσάρκωνε ο Γιάννης Ευαγγελίδης. Ο αρραβώνας τους διαλύθηκε και η Αυγέρη έφυγε για την επαρχία. Εκεί ερωτεύεται τον Βασίλη, τον ρόλο του οποίου είχε ο Κώστας Καζάκος. Με την εισβολή των Γερμανών στην Ελλάδα, οι δυο νέοι ανέπτυξαν έντονη αντιστασιακή δράση. Προσποιούνται ότι συμμορφώνονται με τις επιταγές των εχθρών για να αποκομίσουν πληροφορίες. Φωτογραφίζουν απόρρητα αρχεία, ανατινάζουν τρένα που μεταφέρουν γερμανικές προμήθειες και κάνουν ό,τι μπορούν για να “χτυπήσουν” τους κατακτητές.
Το σενάριο υπέγραφε η Παυλίνα Μποτάση. Κανένας δεν την γνώριζε. Κανένας δεν είχε ακούσει το όνομά της στο παρελθόν. Ο Τύπος έγραφε ότι ήταν η ίδια η Τζένη Καρέζη. Όμως, εκείνη το αρνούνταν κατηγορηματικά. Όταν το περιοδικό ΕΠΙΚΑΙΡΑ τη ρώτησε αν εκείνη είχε γράψει το σενάριο, απάντησε: “Όχι όχι μην πιστεύετε τις διαδόσεις. Δεν είμαι εγώ η… μαμά του”.
Μερικά χρόνια αργότερα, έσπασε τη σιωπή της σε συνέντευξη που είχε δώσει στον Φρέντυ Γερμανό. Παραδέχτηκε ότι το σενάριο ήταν δικό της και πως το όνομα “Παυλίνα Μποτάση” ήταν το ψευδώνυμό της.
Παρόλο που ποτέ δεν αποκαλύφθηκε ακριβώς ποια ήταν η αμοιβή της για τη συμμετοχή στη σειρά, όπως είχε πει η ηθοποιός ήταν σίγουρα πολύ μεγάλη. “Αυτά δεν είναι ωραία να τα λέμε. Οπωσδήποτε όμως είναι η μεγαλύτερη αμοιβή που έχει δοθεί σε ηθοποιό ως τώρα”, είχε απαντήσει στην ερώτηση δημοσιογράφου.
Τη σκηνοθεσία αρχικά είχε αναλάβει ο Γιώργος Ζερβουλάκος. Όμως, τελικά τη σειρά σκηνοθέτησε ο Κώστας Καζάκος σε συνεργασία με τον Τάκη Γιαννόπουλο. Ήταν μια ακριβή παραγωγή. Είχαν περισσότερα από 15 σκηνικά, ενώ τα εσωτερικά γυρίσματα γίνονταν στο στούντιο “Άλφα” στα Μελίσσια.
Η σειρά προβαλλόταν κάθε Τρίτη και Πέμπτη. Ωστόσο, δεν είχε την αναμενόμενη τηλεθέαση. Κάθε Τρίτη η ΥΕΝΕΔ πρόβαλε τη σειρά «Η γειτονιά μας» του Κώστα Πρετεντέρη που είχε κερδίσει την αγάπη του κοινού. Έτσι, η ΕΙΡΤ αποφάσισε να προβάλλει τη σειρά κάθε Δευτέρα και Πέμπτη. Ως αποτέλεσμα, η ανταπόκριση του κοινού βελτιώθηκε.
Το ξαφνικό τέλος της σειράς
Το 1973 ήταν η έκτη χρονιά που στην Ελλάδα επικρατούσε στρατιωτική δικτατορία. Ο Τύπος, όπως και τα υπόλοιπα μέσα ενημέρωσης λειτουργούσαν υπό καθεστώς λογοκρισίας. Οι χουντικοί είχαν παρέμβει στη σειρά ήδη από τα πρώτα επεισόδια. Στη “Μαρίνα Αυγέρη” έπαιζε και ο ηθοποιός Κώστας Αρζόγλου, οποίος τότε συμμετείχε στον “Ελεύθερο Θέατρο” που είχε βρεθεί στο στόχαστρο του καθεστώτος. Μάλιστα γι αυτό το λόγο είχε συλληφθεί δυο φορές. Τον είχαν ανακρίνει και τον είχαν βάλει για ένα διάστημα στην απομόνωση.
Στη σειρά υποδυόταν “τον προοδευτικό” που είχε υπογράψει ένα χαρτί για την απελευθέρωση κρατουμένων. Με συνοπτικές διαδικασίες έδειξαν ότι ο Αρζόγλου πέθανε και σταμάτησε να παίζει στη σειρά. Ήταν εντολή των λογοκριτών.
Τον Ιούνιο του 1973, παράλληλα με τη σειρά, η Τζένη Καρέζη και ο Κώστας Καζάκος ανέβασαν στο θέατρο “Αθήναιον” απέναντι από το Πολυτεχνείο την περίφημη παράσταση το «Μεγάλο μας Τσίρκο», του Ιάκωβου Καμπανέλλη. Τα κείμενα είχαν έντονο πολιτικό περιεχόμενο και το έργο μετατράπηκε σε σύμβολο αιχμής κατά της χούντας. Παρόλο που η παράσταση “επισημάνθηκε” από το καθεστώς, τα κείμενα ήταν αλληγορικά γραμμένα και δεν μπορούσαν να επέμβουν προκαταβολικά. Έγινε μεγάλη επιτυχία και οι ηθοποιοί έπαιζαν πάντα σε γεμάτο θέατρο.
Έτσι, παρόλο που η σειρά “Μαρίνα Αυγέρη” θα συνεχιζόταν τουλάχιστον μέχρι τον Νοέμβριο, κόπηκε ξαφνικά τον Οκτώβριο μετά από 42 επεισόδια.
Λίγο αργότερα, διακόπηκε βίαια και η θεατρική παράσταση “Το Μεγάλο μας Τσίρκο”. Η Τζένη Καρέζη και ο Κώστας Καζάκος στάθηκαν στο πλευρό των φοιτητών του Πολυτεχνείο. Τρεις μέρες μετά την εξέγερση η Καρέζη συνελήφθη. Έμεινε στη φυλακή για περίπου έναν μήνα.
Η σειρά δεν παίχτηκε ποτέ σε επανάληψη και δεν σώζεται ούτε μια σκηνή στο αρχείο.
Πηγή αρχικής εικόνας: περιοδικό Φαντάζιο
Διαβάστε επίσης στην ΜτΧ: Η τελευταία επιστολή της Τζένης Καρέζη λίγο πριν πεθάνει: «Θέλω να κάνω τη λατρεμένη μου δουλειά. Θέλω να αγαπώ και να με αγαπούν. Και πάντα ελπίζω» (βίντεο)
Ειδήσεις σήμερα:
- Πού στρέφονται οι έρευνες της Αντιτρομοκρατικής για την έκρηξη στους Αμπελόκηπους. Οι πιθανές συνδέσεις με προηγούμενα χτυπήματα
- Νεκρό 3χρονο αγοράκι στο Μαρκόπουλο μετά από πυροβολισμούς. Το σενάριο ενέδρας εξετάζουν οι αρχές
- Έρευνα. Πάνω από τους μισούς θανάτους από ζέστη το καλοκαίρι του 2022 στην Ευρώπη αποδίδονται στην υπερθέρμανση
- Εντός κατοικημένων περιοχών τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα με πεζούς στην Ελλάδα
Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ