“Άγριο κυνήγι” ονομάζεται ο πιο διάσημος πίνακας του γερμανού ζωγράφου Φραντς φον Στουκ, που λέγεται ότι ήταν ο προάγγελος των Ναζί στην εξουσία.
Στον πίνακα απεικονίζονται φαντάσματα – κυνηγοί που περιφέρονται στο δάσος και αναζητούν τα θηράματά τους. Ήταν εμπνευσμένος από τη γερμανική παράδοση και τους ευρωπαϊκούς μύθους, σύμφωνα με τους οποίους όποιος συναντούσε τους νεκρούς κυνηγούς έχανε τη ζωή του. Οι εθνολόγοι υποστηρίζουν ότι ο συγκεκριμένος μύθος προήλθε από τους γερμανούς παγανιστές, οι οποίοι πίστευαν ότι ο Βόταν, ο θεός του πολέμου και των νεκρών ήταν ο αρχηγός της ομάδας των κυνηγών-φαντασμάτων.
Τέλη του 19ου αιώνα το άγριο κυνήγι αποτέλεσε αγαπημένο θέμα των ζωγράφων, οι οποίοι δημιούργησαν μια σειρά από σκοτεινούς πίνακες με νεκρούς να κυνηγούν μέσα στα δάση. Ο πιο πολυσυζητημένος ανήκει στον Φραντς φον Στουκ, καθώς ο πίνακάς του αρχικά θεωρήθηκε προάγγελος ενός δυσάρεστου γεγονότος, όπως η πανούκλα, ο πόλεμος ή μια άλλης μεγάλης καταστροφής.
Ο φον Στουκ θεωρείται από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες της Γερμανίας και αντλούσε τα θέματά του από τη μυθολογία. Είχε ιδρύσει μαζί με άλλους καλλιτέχνες την οργάνωση “Απόσχιση του Μονάχου“, στην οποία υπερασπίζονταν την τέχνη τους απέναντι στον πατερναλισμό. Το 1889 ζωγράφισε το “Άγριο κυνήγι” όπου απεικόνιζε τον Βόταν καβάλα πάνω σε ένα μαύρο άλογο να κρατάει ένα σπαθί και να τον περιτριγυρίζουν τρομακτικές φιγούρες.
Τη δεκαετία του ’30 πολλοί πίστευαν ότι προέβλεπε την άνοδο του Χίτλερ στην εξουσία. Μάλιστα το 1936 ο διάσημος ψυχαναλυτής και μαθητής του Σίγμουντ Φρόιντ, Καρλ Γκούσταβ Γιουνγκ, υποστήριξε ότι ο Βόταν ήταν ο Χίτλερ, με αποτέλεσμα πολλοί άνθρωποι να θεωρήσουν ότι το θέμα του πίνακα ήταν προφητεία. Σημειώνεται πως οι φήμες ενισχύθηκαν όταν έγινε γνωστό ότι ο Στουκ τελείωσε τον πίνακα το 1889, τη χρονιά που γεννήθηκε ο Χίτλερ.
Βέβαια, μπορεί ο πίνακας να μην προέβλεψε το μέλλον, όμως στην πραγματικότητα αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για τον Χίτλερ, ο οποίος στα παιδικά του χρόνια ήταν μεγάλος θαυμαστής του Στουκ.
Στα 13 του χρόνια το “Άγριο Κυνήγι” ήταν το αγαπημένο του έργο, γι’ αυτό όταν ανέβηκε στην εξουσία, αγόρασε τον αυθεντικό πίνακα του Στουκ και τον τοποθέτησε στην προσωπική του συλλογή, ενώ λέγεται ότι εμπνεύστηκε το στυλ της εμφάνισής του από τον θεό του πολέμου, Βόταν.
Άλλωστε, σίγουρα δεν είναι απίθανο ο άνθρωπος που προξένησε έναν από τους μεγαλύτερους πολέμους που γνώρισε η ανθρωπότητα να θαύμαζε τον θεό του πολέμου!
Διαβάστε επίσης: Η μυστήρια εικόνα που ανακαλύφθηκε κάτω από την επιφάνεια του πίνακα «Μπλε Δωμάτιο» του Πάμπλο Πικάσο. Γιατί ζωγράφιζε πάνω σε παλαιότερα έργα του
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr