Πτώση Phantom. “Φεύγω γιατί το πρωί πετάω”. Συγκλονίζει ο πατέρας του υποσμηναγού. Συνεχίζονται οι έρευνες
Ο πατέρας του υποσμηναγού Μάριου-Μιχαήλ Τουρούτσικα, που τραυματίστηκε θανάσιμα κατά την πτώση του Phantom στα ανοιχτά της Ανδραβίδας, μίλησε στην ΕΡΤ.
«Ήρθε το Σάββατο και Κυριακή μεσημέρι έφυγε. Μας χαιρέτησε κανονικά… “Γιατί φεύγεις νωρίς;”, του λέω… “Φεύγω γιατί το πρωί πετάω”. Πέταξε, και τέλος», είπε ο πατέρας του άτυχου υποσμηναγού.
«Του έλεγα εγώ “κάνε το δικό μου επάγγελμα, θα βρεις έτοιμη δουλειά να δουλέψεις, δεν θα ταλαιπωρηθείς στη ζωή σου”. “Όχι πατέρα”, μου λέει, “θα δηλώσω την Ικάρων πρώτη”. Τη δήλωσε πρώτη και πέθανε 29 χρονών… Και καταστραφήκαμε όλοι».
Πώς συνέβη το δυστύχημα
Το διθέσιο Phantom F-4 συνετρίβη στις 10:30 το πρωί. Το αεροσκάφος -της 338 Μοίρας, της 117 Πτέρυγας Μάχης-, που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση, κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή 25 ναυτικά μίλια νότια του αεροδρομίου Ανδραβίδας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το αεροπλάνο, μαζί με ένα ακόμη που πετούσαν σε ζεύγος, εκτελούσαν πτήση χαμηλής ναυτιλίας, πετούσαν δηλαδή σε εξαιρετικά χαμηλό ύψος, πάνω από το ανάγλυφο αλλά και πάνω από το νερό.
Κάτω από άγνωστες -μέχρι στιγμής- συνθήκες, πιθανότατα εξαιτίας τεχνικής βλάβης που δεν επιδεχόταν επιδιόρθωση, οι πιλότοι ενημέρωσαν και έλαβαν εντολή για να εγκαταλείψουν το αεροσκάφος. Ωστόσο, φαίνεται πως κάτι τέτοιο δεν συνέβη, με αποτέλεσμα την πτώση του αεροσκάφους με τους δύο πιλότους μέσα.
Αντιπτέραρχος ε.α.: Η λάθος εκτίμηση πιθανόν ο λόγος της πτώσης του αεροσκάφους
Ο Θανάσης Παπανικολάου, αντιπτέραρχος ε.α., μίλησε το πρωί της Τρίτης στον ΑΝΤ1 για το τραγικό δυστύχημα και ανέφερε πως οι δύο πιλότοι, στο πλαίσιο άσκησης που έκαναν, πετούσαν σε χαμηλό ύψος και με μεγάλη ταχύτητα, κάτι που είναι εξαιρετικά επικίνδυνο σε τόσο μεγάλες ταχύτητες, ενώ, όπως τόνισε, είναι πολύ δύσκολο να αντιδράσεις αν συμβεί κάτι.
Η εκτίμηση του αντιπτεράρχου ε.α. για την πτώση του F-4 Phantom
Εκφράζοντας την προσωπική του εκτίμηση για το δυστύχημα, ο ίδιος είπε: «Θεωρώ πως ο λόγος της πτώσης του αεροσκάφους ήταν η εσφαλμένη εκτίμηση και όχι κάποια βλάβη, καθώς, αν συνέβαινε κάποια βλάβη, θα είχαν με κάποιον τρόπο αντιδράσει, ενώ πιθανό να συνετέλεσαν αρνητικά και οι καιρικές συνθήκες.
Μάλιστα, όπως ανέφερε το 2000, η δομή του αεροσκάφους και τα μηχανικά ενισχύθηκαν και είναι δύσκολο να υπήρξε βλάβη.
Η επίσημη ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας ανέφερε: Τη Δευτέρα 30 Ιανουαρίου και ώρα 10:30, αεροσκάφος F-4 (διθέσιο) της 338Μ/117ΠΜ που εκτελούσε εκπαιδευτική πτήση κατέπεσε στη θαλάσσια περιοχή 25 ναυτικά μίλια νότια του αεροδρομίου Ανδραβίδας.
Συνεχίζονται οι έρευνες για τον κυβερνήτη
Τα αίτια της τραγωδίας με την πτώση του Phantom F-4 παραμένουν ακόμη άγνωστα, ενώ συνεχίζονται oι έρευνες για τον εντοπισμό του κυβερνήτη σμηναγού (Ι) Ευστάθιου Τσιτλακίδη.
Φως στα αίτια της τραγωδίας προσπάθησαν να ρίξουν χθες, μιλώντας στην ΕΡΤ, ο πιλότος και εμπειρογνώμων αεροπορικών ατυχημάτων Παντελής Φραγκούλης και ο αεροναυπηγός Φαίδων Καραϊωσηφίδης.
«Δεν ήταν μια πτήση ρουτίνας» -«Δεν πετάνε στην Ελλάδα μη ασφαλή αεροπλάνα»
Ο Παντελής Φραγκούλης εξήγησε ότι η συγκεκριμένη πτήση δεν είναι μια απλή πτήση ρουτίνας. «Γίνεται με πολύ μεγάλη ταχύτητα, με κλειστές στροφές προκειμένου να αποφεύγει διάφορα εμπόδια. Είναι μια πολύ δύσκολη πτήση», είπε.
Από την πλευρά του, ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης επισήμανε στην ΕΡΤ ότι «τα F-4 Phantom είναι δύσκολα αεροσκάφη» και ότι πρόκειται για ένα αεροπλάνο σχεδιασμένο τη δεκαετία του ’50, εξελιγμένο στις αρχές της δεκαετίας του ’60, που τα περισσότερα συστήματά του είναι ηλεκτρομηχανικά αλλά ασφαλή. «Μη ασφαλή αεροπλάνα δεν πετάνε, πολύ δε περισσότερο στην Ελλάδα, σε μια αεροπορία του ΝΑΤΟ, σε μια αεροπορία η οποία έχει το υψηλότερο στάνταρ ασφάλειας», σημείωσε.
Το ενδεχόμενο τεχνικής βλάβης -Έγινε εκτίναξη του καθίσματος;
Ο κ. Καραϊωσηφίδης άφησε ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για τα πιθανά αίτια της χθεσινής τραγωδίας, λέγοντας ότι δεν μπορεί να αποκλείσει «την τεχνική βλάβη, ένα απρόοπτο γεγονός», αναφέροντας περιστατικά του παρελθόντος με αεροπλάνα που χάθηκαν από απρόοπτα γεγονότα.
Όπως διευκρίνισε, «η εκτίναξη και η χρήση των καθισμάτων (των αεροσκαφών) αυτών δεν διασφαλίζει και τη διαφυγή», φέρνοντας ως παράδειγμα περιπτώσεις όπου «το μικρό ύψος, η στάση του αεροπλάνου στην εκτίναξη, η σχετική θέση με το έδαφος έχουν ως αποτέλεσμα την αποτυχία αυτής της διαδικασίας».
«Υπάρχει περίπτωση να εκτινάχθηκαν τελευταία στιγμή» συμπλήρωσε, μεταξύ άλλων, ο αεροναυπηγός. Σύμφωνα με τον Φαίδωνα Καραϊωσηφίδη, ένα άλλο πιθανό σενάριο αποτελεί το λάθος του χειριστή του αεροσκάφους. «Ποτέ μια συντριβή, μια πτώση αεροσκάφους, δεν είναι αποτέλεσμα μίας και μόνο αιτίας, είναι συνήθως συνδυασμός», είπε.
«Δεν υπάρχει μαύρο κουτί στα F-4 Phantom»
Από την πλευρά του, ο κ. Φραγκούλης ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει μαύρο κουτί σε αυτά τα αεροσκάφη και συμπλήρωσε ότι «από τα συντρίμμια πολλές φορές βρίσκουμε ένα μέρος της αιτίας. Είναι πολύ δύσκολο να διερευνήσουμε τις περιπτώσεις αυτές, γιατί πρέπει να λάβουμε υπόψη μας πάρα πολλούς παράγοντες, ακόμα και αν ανασύρουμε το αεροσκάφος, το οποίο είναι σε 1.000 μέτρα βάθος σε εκείνο το σημείο όπου έχει πέσει».
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr