Τροποποιημένο F-16 που πιλοτάρεται από σύστημα τεχνητής νοημοσύνης υποβλήθηκε με επιτυχία στην δοκιμή πάνω από την Αεροπορική Βάση «Έντουαρντς» στην Καλιφόρνια. Στο αυτόνομο μαχητικό επέβαινε ο υπουργός Πολεμικής Αεροπορίας Φρανκ Κένταλ, μαζί με έναν επαγγελματία πιλότο που ήταν έτοιμος να αναλάβει το πηδάλιο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Το Vista, όπως ονομάζεται το αυτόνομο, πειραματικό F-16, αξιοποιεί την τεχνολογία της μηχανικής μάθησης, μέσω της οποίας οι υπολογιστές μπορούν να διδάσκονται από τις επιτυχίες και τα λάθη τους και να προσαρμόζουν ανάλογα τη συμπεριφορά τους.
Ενσωματωμένες ασφαλιστικές δικλείδες εμποδίζουν το σύστημα να εκτελεί μανούβρες που θα έθεταν σε κίνδυνο το αεροπλάνο.
Η τεχνητή νοημοσύνη του μαχητικού δεν μπορεί να μαθαίνει στη διάρκεια της πτήσης, όταν όμως επιστρέφει στη βάση τα δεδομένα τροφοδοτούνται σε λογισμικό προσομοίωσης ώστε να βρει το σύστημα τους βέλτιστους κανόνες πτήσης.
Οι τεχνολογίες που δοκιμάζονταις το Vista θα μπορούσαν να αποτελέσουν τη βάση για έναν στόλο περίπου 1.000 αυτόνομων στρατιωτικών αεροσκαφών που αναπτύσσουν για το Πεντάγωνο οι εταιρείες General Atomic και Anduril.
Οι ΗΠΑ συναγωνίζονται με την Κίνα σε αγώνα δρόμου για την αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης σε οπλικά συστήματα, παρά την ανησυχία για την ανάπτυξη «killer robot», μηχανών που θα αποφασίζουν και θα εκτελούν επιθέσεις χωρίς ανθρώπινη επίβλεψη.
«Είτε θέλετε να το πείτε κούρσα είτε όχι, περί αυτού πρόκειται» δήλωσε στο Associated Press ο ναύαργος Κρίστοφερ Γκρέιντι, αντιπρόεδρος του Γενικού Επιτελείου Στρατού. Τόσο οι ΗΠΑ όσο και η Κίνα «αναγνωρίζουν ότι [η ΑΙ] θα είναι στοιχείο κρίσιμης σημασίας για το μελλοντικό πεδίο της μάχης».
Εκτός από το Vista, το υπουργείο Άμυνας υλοποιεί δεκάδες ακόμα ερευνητικά προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης.
Μεταξύ άλλων, ο στρατός χρηματοδοτεί σύστημα που επιτρέπει στα αεροπλάνα να πλοηγούνται χωρίς τη βοήθεια του GPS, του οποίου οι δορυφόροι πιθανότατα θα γίνονταν στόχος σε περίπτωση σύρραξης.
Το λογισμικό, το οποίο τρέχει σε ένα απλό λάπτοπ και δοκιμάστηκε πρόσφατα σε μεταγωγικό αεροπλάνο C-17, προσανατολίζεται βασιζόμενο σε μετρήσεις του μαγνητικού πεδίου της Γης. Κάτι τέτοιο δεν ήταν εφικτό μέχρι σήμερα επειδή τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα που εκπέμπει το ίδιο το αεροσκάφος επηρεάζουν τις μαγνητικές μετρήσεις.
H τεχνητή νοημοσύνη έμαθε ποια σήματα να αγνοεί και σε ποια να δίνει σημασία και τα αποτελέσματα ήταν «πολύ, πολύ εντυπωσιακά» δήλωσε ο συνταγματάρχης Γκάαρι Φλόιντ, διευθυντής του ερευνητικού προγράμματος στο οποίο ο στρατός συνεργάζεται με το MIT.
Προϊόν του ίδιου προγράμματος είναι και ένα σύστημα που αναλύει τις ηχογραφημένες συνομιλίες των πιλότων και μαθαίνει να ξεχωρίζει τα σημαντικά μηνύματα ώστε να τα γνωστοποιεί στην κεντρική διοίκηση.
Πριν χρησιμοποιηθούν για την εκπαίδευση της τεχνητής νοημοσύνης, οι συνομιλίες λογοκρίνονται ώστε να αφαιρεθούν οι απόρρητες πληροφορίες και οι αθυροστομίες των πιλότων.
Όπως είπε ο Γκρέιντι, ο αντιπρόεδρος του Γενικού Επιτελείου, οι μηχανές «δεν χρειάζεται να μάθουν να βρίζουν».
Με πληροφορίες από το ingr
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr