Το 1971 κυκλοφορεί η ταινία “Το κουρδιστό πορτοκάλι”,
Σύμφωνα με το σενάριο μια ομάδα τεσσάρων νεαρών βανδαλίζει, κλέβει και βιάζει.
Ο αρχηγός Άλεξ και οι φίλοι του κλέβουν ένα αυτοκίνητο με το οποίο ξεκινά η νύχτα του χάους και της καταστροφής.
Είναι το αυτοκίνητο “Probe 16”.
Από την ταινία βέβαια έμεινε γνωστό ως Durango 95.
Κατασκευάστηκε το 1969 από τα αδέρφια Ντένις και Πίτερ Άνταμς που προσπάθησαν να δημιουργήσουν το χαμηλότερο όχημα που είχε υπάρξει. Είχαν αποφασίσει να εγκαταλείψουν τους περιορισμούς που υπήρχαν στο σχεδιασμό των αγωνιστικών αμαξιών και να αφεθούν ελεύθεροι στη δημιουργία.
Τα δύο αδέρφια έχουν δηλώσει ότι εμπνεύστηκαν το σχεδιασμό του αυτοκινήτου από τη μέση και τα οπίσθια μιας γυναίκας, που δεν έχουν αποκαλύψει ποια είναι.
Που βρίσκονται τα τρία μοναδικά μοντέλα του αυτοκινήτου Probe 16
Το πορτοκαλί αμάξι που φιγουράρει στο “Κουρδιστό Πορτοκάλι” είναι οριακά χαμηλό, καθώς η οροφή του απέχει από το έδαφος μόλις 86 εκατοστά. Το παράξενο είναι ότι καμία πλευρά του αυτοκινήτου δεν είχε πόρτα και ο οδηγός με τους επιβάτες έπρεπε να πηδήξουν μέσα.
Μόλις η μηχανή του έπαιρνε μπρος, η οροφή άνοιγε. Παρά τον φουτουριστικό σχεδιασμό του, που τράβηξε και την προσοχή του Κιούμπρικ, υπάρχουν στοιχεία παραδοσιακά, όπως το σασί του που είναι φτιαγμένο από ξύλο και όχι από μέταλλο.
Το αμάξι της ταινίας του Κιούμπρικ ήταν ένα από τα εκθέματα του μουσείου Desing του Λονδίνου, που είχε ειδική έκθεση αφιερωμένη στον σκηνοθέτη.
Συνολικά κατασκευάστηκαν τρία μοντέλα “Probe 16”. Ένα από αυτά πουλήθηκε στον Αμερικανό συνθέτη Τζον Γουέμπ, το οποίο πήρε φωτιά λίγο μετά την αγορά του. Το δεύτερο, που ήταν αυτό που χρησιμοποιήθηκε και στην ταινία, εκτέθηκε το 1969 στην έκθεση μηχανών του Λονδίνου, όπου κέρδισε το πρώτο βραβείο για τον φουτουριστικό σχεδιασμό του.
Το αμάξι πουλήθηκε στον μπασίστα Τζακ Μπρους, ο οποίος αργότερα το χάρισε ως δώρο γενεθλίων στον ντράμερ της μπάντας “Mountain”. To αμάξι άλλαζε χέρια καθώς στη συνέχεια αγοράστηκε από τον καθηγητή μηχανικής Κλάιντ Κγουόκ, ο οποίος το είχε στην ιδιοκτησία του μέχρι το 1983. “Πάντα ενδιαφερόμουν για τα αμάξια, αλλά αυτό με φανάτισε”, είχε δηλώσει.
Από τότε ανήκει στον συλλέκτη αμαξιών Φίλιπ Κάραμ, που συμμετέχει σε αγώνες ταχύτητας.
Το τρίτο “Probe 16” που κατασκευάστηκε, πέρασε και αυτό από εκθέσεις αυτοκινήτων μέχρι που κατέληξε στα χέρια του συλλέκτη κλασικών αυτοκινήτων Colin Feyerabend το 1990, ο οποίος το επισκεύασε. Ωστόσο το 2001 είπε στον Κάραμ ότι το αυτοκίνητο έσπασε στη μέση μετά από μια ακαταλληλη ανύψωση.
Vehicle Specifications
Designers / Builders | Dennis and Peter Adams, Bradford-on-Avon, U.K. |
Total Production | three (3) |
Year | 1970 |
Plate | PWV222H |
Chassis Serial No. | AB/3 (the second Probe 16 built) |
Engine | 1900 CC in-line four, transversely mounted (BMLC 1800cc Mk2 bored out) carburetor: Weber 45 |
Race tuned by | Janspeed Engineering, U.K |
Body | fiberglass |
Height | 34″ |
Colour Scheme | orange body & black interior |
Condition | immaculate throughout |
Πηγή χαρακτηριστικής εικόνας: Flickr
Διαβάστε στη “ΜτΧ”: «Το κουρδιστό πορτοκάλι». Η σκληρή κόντρα του συγγραφέα με τον Κιούμπρικ για παραποίηση του βιβλίου του. Η σκηνή του βιασμού ήταν εμπνευσμένη από την κακοποίηση της έγκυου συζύγου του
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr