Πώς το TikTok αλλάζει την όψη των ταξιδιών. Τα θετικά, τα αρνητικά και οι περίεργες τάσεις των δημιουργών περιεχομένου

Πώς το TikTok αλλάζει την όψη των ταξιδιών. Τα θετικά, τα αρνητικά και οι περίεργες τάσεις των δημιουργών περιεχομένου

Το TikTok έχει γίνει ένας σημαντικός παράγοντας στην ταξιδιωτική βιομηχανία, καθώς το 70% του ευρωπαϊκού κοινού της πλατφόρμας δηλώνει ότι είναι πιθανό να κάνει κράτηση για διακοπές με βάση τις συστάσεις του TikTok.

Από καθηλωτικά βίντεο που αναδεικνύουν λιγότερο γνωστούς προορισμούς, μέχρι συμβουλές μεταφοράς και για το πως να φτιάξετε τη βαλίτσα σας, η πλατφόρμα TikTok έχει γίνει πηγή έμπνευσης για την εξερεύνηση του κόσμου. 

Παράλληλα όμως αποτελεί πηγή διαμάχης, καθώς κάποιοι δημιουργοί αποκαλύπτουν “μυστικά” σημεία που σύντομα κατακλύζονται από τουρίστες και ενίοτε προωθούν “ανήθικες” δραστηριότητες. 

Τι κάνει το TikTok διαφορετικό

Σχετικά νέο σε σύγκριση με το YouTube και το Instagram, το TikTok κυκλοφόρησε το 2016 και έκτοτε το κοινό του  ξεπερνά το ένα δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες μηνιαίως. Η γρήγορη μορφή του — σύντομα βίντεο με δυνατότητα κοινής χρήσης — και ο εθιστικός αλγόριθμος, έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα δημοφιλής στους νεότερους, καθώς το 70% των χρηστών είναι κάτω των 34 ετών. Σύμφωνα με τις πληροφορίες δεδομένων του TikTok, από το 2021 η εφαρμογή έχει σημειώσει αύξηση 410% στις προβολές ταξιδιωτικού περιεχομένου.

Η δημιουργός περιεχομένου του TikTok, Emma, πιστεύει ότι είναι η ειλικρίνεια των βίντεο που τα κάνει να έχουν καλή απόδοση. «Αν μια εικόνα αξίζει 1.000 λέξεις, ένα βίντεο αξίζει 10.000», λέει. «Είναι πολύ δύσκολο να τα “πειράξεις” όπως θα μπορούσες να κάνεις με μια εικόνα. Οι ταξιδιώτες του TikTok αναζητούν την αυθεντικότητα.”

Το 70% των χρηστών του TikTok είναι κάτω των 34 ετών, ενώ από το 2021 η εφαρμογή έχει σημειώσει αύξηση 410% στις προβολές ταξιδιωτικού περιεχομένου.Πηγή φωτογραφίας: Needpix.com

Πώς το χρησιμοποιούν οι ταξιδιώτες 

Περισσότερο από το 70% του ευρωπαϊκού κοινού του TikTok, λέει ότι είναι πιθανό να κάνει κράτηση για διακοπές με βάση τις συστάσεις που έχει δει στην πλατφόρμα. Πράγματι, έρευνα της Adobe διαπίστωσε ότι περισσότερο από το 60% των Αμερικανών Gen Z έχουν χρησιμοποιήσει το TikTok ως μηχανή αναζήτησης.

Η εισαγωγή ενός όρου αναζήτησης όπως “τα κορυφαία πράγματα που μπορείτε να κάνετε στο Παρίσι” θα εμφανίσει ατελείωτα βίντεο, ταξινομημένα βάσει δημοτικότητας. Ο αλγόριθμος θα προσαρμοστεί σε αυτά  την επόμενη φορά που θα κάνει κανείς αναζήτηση. Το TikTok έχει επίσης επικεντρωθεί στον γεωγραφικό εντοπισμό, επομένως θα προσφέρει περιεχόμενο που βασίζεται στον προορισμό που μετακινείστε.

Ο Gen, ένας 25χρονος γραμματέας  στο Ηνωμένο Βασίλειο, έχει πει: «Πάντα χρησιμοποιώ το TikTok για να σχεδιάζω δρομολόγια όταν ταξιδεύω,  συνήθως είναι καλύτερο από το Tripadvisor. Η παρακολούθηση βίντεο μπορεί να προσφέρει μια λεπτομερή περιγραφή ενός μέρους και πληροφορίες που δεν μπορείτε να βρείτε σε ταξιδιωτικά φυλλάδια. Για παράδειγμα, έτσι βρήκα τις νυχτερινές αγορές του Ώκλαντ όταν έκανα περιοδεία στη Νέα Ζηλανδία».

Τάσεις που έχουν προκύψει

Υπήρξαν πολλές τάσεις που πρότειναν δημιουργοί περιεχομένου, άλλες περίεργες και άλλες χρήσιμες.  Το “raw-dogging”, που σημαίνει το ταξίδι μεγάλων αποστάσεων χωρίς καμία ψυχαγωγία, και ο “τουρισμός των παντοπωλείων”, η εξερεύνηση των διαδρόμων των ξένων σούπερ μάρκετ. Επιπλέον, σύμφωνα με μια έκθεση της Advantage Travel Partnership, υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον από τους χρήστες της πλατφόρμας για τις “ταξιδιωτικές απάτες”. 

Τα μειονεκτήματα 

Το TikTok προσελκύει μια εξαιρετική σειρά δημιουργών περιεχομένου, των οποίων οι πληροφορίες μπορεί να είναι ανεκτίμητες για τους ταξιδιώτες. Αλλά έχουν επίσης τη δυνατότητα να προκαλέσουν ζημιά, διοχετεύοντας μερικές φορές χιλιάδες επισκέπτες σε μέρη που δεν έχουν την υποδομή για να ανταπεξέλθουν.

H Σαντορίνη το 2024 “βούλιαξε” από τους τουρίστες, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίσει πρόβλημα με την επάρκεια νερού. Πηγή φωτογραφίας: wikimediamtx commons

Πολλοί προορισμοί έχουν πέσει “θύματα” της επιτυχίας τους. Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Journal of Outdoor Recreation and Tourism διαπίστωσε ότι, “Ενώ οι τουρίστες συνέβαλαν στη βελτίωση της οικονομικής κατάστασης του τόπου, έφεραν επίσης την αυξημένη κυκλοφορία, συνωστισμό και πίεση στις υποδομές από τον υπερτουρισμό”.

Υπάρχει επίσης το θέμα της προώθησης του “ανήθικου” τουρισμού. Όταν η Δρ Loose, μια Αμερικανίδα κτηνίατρος, επισκέφτηκε τον Μαυρίκιο, δήλωσε ότι “σοκαρίστηκε από τον αριθμό των σκαφών που πουλούσαν εκδρομές για να κολυμπήσουν με δελφίνια, κάτι που είναι παράνομο στον Μαυρίκιο, αλλά έχει κατακλυστεί σε όλο το TikTok”.

Καλώς ή κακώς, είναι σαφές ότι η επιρροή της πλατφόρμας στα ταξίδια είναι τεράστια καθώς οι πολίτες όλου του κοσμου ταξιδεύουν ολο και περισσότερο, χάρη και στις φθηνές αεροπορικές εταιρείες.

Πηγή αρχικής φωτογραφίας: Plann

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Χρίστος Βασιλόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Δημήτρης Πετρόπουλος

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος Ο.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος

Έδρα - Γραφεία: Σόλωνος 85, ΑΘΗΝΑ 10679

ΑΦΜ: 800991040, ΔΟΥ: Α' Αθηνών

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: [email protected], Τηλ. Επικοινωνίας: 2103647909

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.