Του Στέφανου Μίλεση από το Πειραιόραμα
Το 1958 γυρίστηκε στην Ελλάδα η ταινία The Angry Hills (Οργισμένοι Λόφοι) με πρωταγωνιστή τον Ρόμπερτ Μίτσαμ.
Ο διάσημος Αμερικανός ηθοποιός έφτασε στην Ελλάδα τον Ιούνιο του 1958 και παρέμεινε περίπου ένα μήνα για τις ανάγκες των γυρισμάτων της ταινίας. Σύμφωνα με την υπόθεση ο Ρόμπερτ Μίτσαμ είναι ένας αμερικάνος πολεμικός ανταποκριτής στη διάρκεια του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου. Ακολουθεί τους Βρετανούς και γράφει ρεπορτάζ για τις πολεμικές επιχειρήσεις τους. Ενώ ο κατακτητής είναι προ των πυλών, ο δημοσιογράφος φτάνει στην Αθήνα για λίγες ώρες, προτού εγκαταλείψει την Ελλάδα. Τον πλησιάζει κάποιος και του δίνει έναν κατάλογο με ονόματα ελλήνων πατριωτών, αποφασισμένων να αψηφήσουν τον κατακτητή και να βοηθήσουν τους Βρετανούς και του ζητάει να τον παραδώσει σε κάποιο υψηλό πρόσωπο στο Λονδίνο. Ο δημοσιογράφος παρ’ όλο που δεν θέλει να αναμειχθεί, καταλήγει να παραμείνει στην Ελλάδα προσπαθώντας να ξεφύγει απ’ όσους τον κυνηγάνε.
Τα πλάνα του Πειραιά μέσα από την χολυγουντιανή ταινία
Το σενάριο ήταν γραμμένο από τον ελληνικής καταγωγής σεναριογράφο του Χόλυγουντ, Αλβέρτο Ισαάκ Μπεζερίδη. Ο Μπεζερίδης ήταν γεννημένος στη Σαμψούντα από έλληνα πατέρα και αρμένισα μητέρα. Οι γονείς του εγκαταστάθηκαν στις ΗΠΑ όταν ο Μπεζερίδης ήταν πολύ μικρός.
Προς το τέλος της ταινίας ο Μίτσαμ επιβιβάζεται σε καΐκι από το Πασαλιμάνι. Πίσω του διακρίνεται ο κινηματογράφος «Σπλέντιτ» με την ταράτσα του, στην άκρη της οποίας στέκονται κάποιοι νεαροί της εποχής, οι οποίοι πιθανώς είχαν αντιληφθεί τα γυρίσματα και στέκονταν εκεί επίτηδες.
Η σκηνή στο ρολόι
Κάποια άλλα γυρίσματα έγιναν στους Δελφούς και σε τοποθεσίες του Παρνασσού. Ύστερα από την επιτυχία της ταινίας «Το παιδί και το Δελφίνι», η Ελλάδα φάνταζε ελκυστικός και κατάλληλος τόπος για την παραγωγή και άλλων αμερικανικών ταινιών, εξαιτίας του χαμηλού κόστους. Η ιταλικής καταγωγής ηθοποιός του Χόλιγουντ Τζία Σκάλα ήρθε αμέσως στην Ελλάδα μετά την άφιξη του Μίτσαμ για να συμπληρώσει την ομάδα. Από έλληνες ηθοποιούς συμμετείχε ο Δημήτρης Νικολαΐδης. Τις τεχνικές ανάγκες των γυρισμάτων στην Ελλάδα κάλυψε το ελληνικό στούντιο «Άλφα» τις εγκαταστάσεις του οποίου επισκέφθηκε ο Ρόμπερτ Μίτσαμ. Ωστόσο, ο Αμερικανός σκηνοθέτης Όλντριτζ στην κυριολεξία αντιμετώπισε πολλούς περιορισμούς και την έλλειψη κρατικής αρωγής. Σε όλες τις χώρες το κινηματογραφικό υλικό ήταν και είναι το πρώτο κατά προτεραιότητα υλικό που εξέρχεται από το τελωνείο, ενώ στην Ελλάδα σημειώθηκε μεγάλη καθυστέρηση εκτελωνισμού.
Τα γυρίσματα του Πειραιά απαιτούσαν το «άδειασμα» των δρόμων από αυτοκίνητα και περαστικούς, απαίτηση που παρουσίασε μεγάλες δυσκολίες στην περίπτωση του Πειραιά, καθώς η αστυνομία των Αθηνών δεν διέθετε δύναμη για να καλύψει τις ανάγκες. Αντίθετα στον Πειραιά η παραγωγή απαιτούσε την εκκένωση της παραλιακής λεωφόρου της Ακτής Μουτσοπούλου από τη Δευτέρας Μεραρχίας μέχρι το Ρολόι. Το έργο επιτελέσθηκε μόνο από τρεις αστυφύλακες.
Η συγκεκριμένη σκηνή της ταινίας είναι ίδια με μια λίγο παλαιότερη που γυρίστηκε ακριβώς στο ίδιο σημείο. Στην ταινία «Το παιδί και το Δελφίνι» ένα αυτοκίνητο διέσχιζε και τότε την έρημη Ακτή Μουτσοπούλου όπως και στους«Οργισμένους Λόφους». Μόνο που η εμφάνιση της Σοφίας Λόρεν στο Πασαλιμάνι στις 8 Νοεμβρίου του 1956, για το ίδιο περίπου γύρισμα είχε δημιουργήσει έναν πραγματικό παροξυσμό, όταν έξαλλο πλήθος από θαυμαστές της παραλίγο να απαγάγει την ιταλίδα σταρ μαζί με το αυτοκίνητό της.
Η απόπειρα αυτοκτονίας και η Ελληνίδα που χορεύει γυμνόστηθη
Τα γυρίσματα ολοκληρώθηκαν στα τέλη του Ιουλίου του ίδιου έτους και το συνεργείο με τους ηθοποιούς αναχώρησαν για το Λονδίνο όπου θα γυρίζονταν οι «εσωτερικές» σκηνές σε στούντιο. Εκεί παραλίγο η ταινία να μην ολοκληρωθεί καθώς η Τζία Σκάλα πληροφορήθηκε το θάνατο της μάνας της με την οποία ήταν πολύ συνδεδεμένη και σύμφωνα με τα δημοσιεύματα των εφημερίδων προσπάθησε να αυτοκτονήσει πέφτοντας από γέφυρα στον Τάμεση.
Οι παραγωγοί της ταινίας ωστόσο στη συνέχεια εξέδωσαν δελτίο τύπου πληροφορώντας το κοινό ότι η κυρία Σκάλα είχε πιει λίγο παραπάνω και πήρε ένα ταξί για να περάσει από τα μέρη που περπάτησε στο παρελθόν με τη μάνα της, μεταξύ των οποίων ήταν και η συγκεκριμένη γέφυρα και ότι απλώς ο ταξιτζής που τη μετέφερε παρεξήγησε τις προθέσεις της.
Η ταινία μνημονεύεται περισσότερο από τη σκηνή ενός ελληνικού καμπαρέ όπου αρτίστρια τραγουδά και χορεύει γυμνόστηθη προσφέροντας σκηνές υπερβολικά προκλητικές για την εποχή της. Πρόκειται, με βάση τους τίτλους της ταινίας, για τη Μαρίτα Κωνσταντίνου, η οποία ερμηνεύει το πρώτο τραγούδι που έγραψε ο Μίμης Πλέσσας για κινηματογραφικές ανάγκες.
To τρέιλερ της ταινίας
Διαβάστε ακόμη στη “ΜτΧ”: Ροκ Χάτσον. Πλήρωσε 250 χιλ. δολάρια για να ναυλώσει όλο το αεροπλάνο, επειδή δεν του έβγαζαν εισιτήριο όταν έμαθαν ότι έχει AIDS
Ειδήσεις σήμερα:
- «Κίνημα Δημοκρατίας», το όνομα του νέου κόμματος Κασσελάκη. Live η ιδρυτική διακήρυξη
- Λίβανος. Η στιγμή που ισοπεδώνεται με πέντε πυραύλους μια οκταώροφη πολυκατοικία. Τέσσερις νεκροί (βίντεο)
- Απαγορευτικό απόπλου λόγω ισχυρών ανέμων.Τα δρομολόγια που δεν εκτελούνται. Πτώσεις δέντρων και στα Τρίκαλα
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr