Πώς έγινε η θρυλική προσυδάτωση του Airbus στον ποταμό Hudson της Νέας Υόρκης. Το αεροπλάνο είχε σφοδρή σύγκρουση με σμήνος από καναδέζικες χήνες και έμεινε χωρίς κινητήρες. Ο πιλότος έγινε ήρωας και ο Κλιντ Ίστγουντ γύρισε ταινία

Πώς έγινε η θρυλική προσυδάτωση του Airbus στον ποταμό Hudson της Νέας Υόρκης. Το αεροπλάνο είχε σφοδρή σύγκρουση με σμήνος από καναδέζικες χήνες και έμεινε χωρίς κινητήρες. Ο πιλότος έγινε ήρωας και ο Κλιντ Ίστγουντ γύρισε ταινία
15 Ιανουαρίου 2009, Νέα Υόρκη. Το Airbus A-320-214 αναγκάστηκε να κάνει προσυδάτωση στον ποταμό Hudson, λίγα μόλις λεπτά από την απογείωσή του, από το αεροδρόμιο La Guardia.

Οι 155 επιβαίνοντες και το  5μελές πλήρωμα σώθηκαν. Ο πιλότος Chesley ‘’Sully’’ Sullenberger και ο  A’  Αξιωματικός θεωρήθηκαν ήρωες. Το γεγονός πέρασε στην ιστορία ως «το θαύμα του Hudson» (Miracle on the Hudson).

Το αεροπλάνο τύπου Airbus των Αμερικανικών Αερογραμμών θα πραγματοποιούσε την πτήση 1549, δηλαδή το δρομολόγιο Νέα Υόρκη-  Βόρεια Καρολίνα.

Όλα ξεκίνησαν καλά. Το αεροσκάφος υποβλήθηκε σε έλεγχο χωρίς να παρουσιαστεί κάποιο μηχανικό πρόβλημα, ή βλάβη. Ο πύργος ελέγχου έδωσε άδεια για απογείωση από το διάδρομο 4.

Το Airbus άρχισε να παίρνει ύψος. Έφτασε στα 700 πόδια, ενώ η πορεία του ήταν ανοδική.

Η σύγκρουση με τις χήνες

Δύο λεπτά αργότερα και ενώ το σκάφος είχε φτάσει στα 2.700 πόδια ύψος, ο Α’ Αξιωματικός, o Jeffrey Skiles  αντίκρυσε ένα σμήνος από πουλιά να πλησιάζει επικίνδυνα.canada_goose_flight_cropped_and_nr

Ήταν Καναδέζικες χήνες, οι οποίες τελικά συγκρούστηκαν με το αεροπλάνο. Ο ανεμοθώρακας γέμισε με μεγάλα και σκουρόχρωμα πουλιά, ενώ το πλήρωμα και οι επιβάτες άκουσαν έναν εκκωφαντικό θόρυβο. Αμέσως και οι δύο κινητήρες του σκάφους σταμάτησαν να λειτουργούν.

Ο Sullenberger, ο πιλότος πήρε στα χέρια του το πηδάλιο, ενώ ο Skiles έψαχνε να βρει τι δεν πήγαινε καλά με τις μηχανές.

Προσπαθούσε να τις θέσει ξανά σε λειτουργία, αλλά ήταν μάταιο. Ήταν εντελώς κατεστραμμένες.

«Χτυπηθήκαμε με πουλιά. Χάσαμε και τις 2 μηχανές. Επιστρέφουμε στο La Guardia». Αυτό ήταν το μήνυμα που έστειλε ο Sully.

Ο Sullenberger σήμανε τον κώδικα έκτακτης ανάγκης και ενημέρωσε τον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου

της Νέας Υόρκης για το συμβάν.Μαρτυρίες των επιβαινόντων και του πληρώματος αναφέρουν ότι οι μηχανές του Airbus έβγαζαν καπνούς.

Η ατμόσφαιρα ήταν αποπνικτική και ακουγόντουσαν συνεχώς εκρήξεις. Ο πύργος ελέγχου ανταποκρίθηκε άμεσα στο μήνυμα του πιλότου και του έδωσε άδεια προσγείωσης στο διάδρομο 13. Ο Sully όμως απάντησε ότι κάτι τέτοιο δεν ήταν εφικτό.

Στη συνέχεια, ρώτησε μήπως ήταν πιο εύκολο να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο «Teterboro» του New Jersey. Για ακόμη μια φορά του δόθηκε άδεια, αλλά αρνήθηκε.

«Όχι, ούτε αυτό μπορώ να το κάνω. Ίσως τελικά καταλήξουμε στον ποταμό Hudson», έλεγε ο πιλότος.

Ο Sully είχε εντοπίσει μια τρύπα στο αεροσκάφος, η οποία πιθανότατα είχε προκληθεί από την επαφή με το νερό.

Ο Sully είχε εντοπίσει μια τρύπα στο αεροσκάφος, η οποία πιθανότατα είχε προκληθεί από την επαφή με το νερό.

Η προσθαλάσσωση στον ποταμό Hudson

Δεν υπήρχε άλλη λύση. Το αεροπλάνο είχε χάσει πολύ ύψος και ο Sully έπρεπε να βρει σανίδα σωτηρίας.

Ο ποταμός Hudson ήταν η καλύτερη επιλογή για προσθαλάσσωση. Διαφορετικά, το σκάφος θα έπεφτε σε κατοικημένη περιοχή και το αποτέλεσμα θα ήταν ολέθριο.

Ο Sullenberger ενημέρωσε τους επιβάτες για την κατάσταση που επικρατούσε. «Ετοιμαστείτε για πρόσκρουση» τους ανακοίνωσε από το πιλοτήριο, ενώ το πλήρωμα τους προετοίμασε για το τι θα ακολουθούσε.

η θερμοκρασία του νερού την ώρα τηε προσθαλάσσωσης ήταν 0 βαθμοί Κελσίου

Η θερμοκρασία του νερού την ώρα της προσθαλάσσωσης ήταν μηδέν βαθμοί Κελσίου

Ο Sully άλλαξε την πορεία του Airbus και το προσθαλάσσωσε στη μέση του ποταμού Hudson, ώστε να αποφύγει τυχόν σύγκρουση με οποιοδήποτε πλωτό μέσο.

Αυτό παράλληλα θα είχε και σαν αποτέλεσμα να υπάρχουν μεγαλύτερες πιθανότητες διάσωσης των επιβατών, αφού η πρόσβαση πλοίων θα ήταν πολύ ευκολότερη στο συγκεκριμένο σημείο.

o πιλότος Chesley ‘’Sully’’ Sullenberger

Οπιλότος Chesley ‘’Sully’’ Sullenberger

«Ήθελα να δώσω στους επιβάτες την ευκαιρία να σωθούν. Επειδή πριν από χρόνια ήμουν στην πολεμική αεροπορία, είχα εκπαιδευτεί και ήξερα τι να κάνω σε τέτοιες περιπτώσεις. Αυτό που έκανα, ήταν η καλύτερη δυνατή λύση», είχε δηλώσει ο Sullenberger σε συνέντευξή του στο δίκτυο του NBC.

Το αεροπλάνο προσθαλασσώθηκε ομαλά, χωρίς ιδιαίτερους κραδασμούς και χωρίς απώλειες. «Είναι η πιο επιτυχημένη προσθαλάσσωση αεροσκάφους στην ιστορία της αεροπορίας. Οι άνθρωποι αυτοί ήξεραν τι έκαναν. Δεν χάθηκε ούτε μια ζωή», είχε υπογραμμίσει εκπρόσωπος του «National Transportation Safety Board».

Η διάσωση

Αμέσως μετά την προσθαλάσσωση, σωστικά συνεργεία και πλοία έσπευσαν στο σημείο για ξεκινήσει η διάσωση των 155 επιβατών και των 5 μελών του πληρώματος. Ο Sully είχε εντοπίσει μια τρύπα στο αεροσκάφος, η οποία πιθανότατα είχε προκληθεί από την επαφή με το νερό.

Είχε ανοίξει την πόρτα της καμπίνας και είχε δώσει εντολή να εγκαταλείψουν όλοι το σκάφος και να συγκεντρωθούν στα φτερά, σε σημεία δηλαδή που δεν θα βούλιαζαν εύκολα. Το πλήρωμα έδινε τις απαραίτητες οδηγίες.

Οι επιβάτες ήταν πανικόβλητοι, ενώ ο πιλότος συνιστούσε ψυχραιμία. Τους πρότεινε να γαντζωθούν από τα καθίσματα ώστε να αποφεύγουν το νερό. Ένας ωστόσο από αυτούς ήταν σε αναπηρικό καροτσάκι.

Ο Sully τον βοήθησε και τον έβγαλε έξω πρώτο, όταν έφτασαν τα σωστικά συνεργεία.

Από την προσθαλάσσωση υπήρξαν 5 σοβαροί τραυματισμοί, ενώ 78 άτομα υπέστησαν υποθερμία και μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο με μικροτραύματα.

το Αirbus A-320-214 λίγη ώρα μετά την ανάσυρσή του από τα νερά του ποταμού Hudson

Το Αirbus A-320-214 λίγη ώρα μετά την ανάσυρσή του από τα νερά του ποταμού Hudson

Η επόμενη μέρα

Την επόμενη μέρα οι δημοσιογράφοι έκαναν λόγο για «θαύμα», ενώ ο πιλότος Sullenberger και το πλήρωμα θεωρήθηκαν ήρωες για τον τρόπο που αντιμετώπισαν την κατάσταση.

Ο πρόεδρος George Bush είχε πει χαρακτηριστικά ότι «είχαμε ένα θαύμα στο 34 Street. Τώρα πιστεύω ότι έχουμε και το θαύμα στο Hudson.

Τους ευχαριστούμε θερμά όλους. Σώθηκαν 155 ανθρώπινες ψυχές».

Το Μάιο του 2009, η εταιρεία US Airlines αποζημίωσε τους επιβαίνοντες για το ψυχολογικό σοκ που υπέστησαν και για τις χαμένες αποσκευές, δίνοντας τους το ποσό των 5 χιλιάδων δολαρίων.

Φήμες λένε ότι δόθηκε και το ποσό των 10 χιλιάδων δολαρίων στον καθένα από την ασφαλιστική εταιρεία, ώστε να αποφευχθεί η μήνυση στις αμερικάνικες αερογραμμές.

Τα γεγονότα της πτήσης 1549 έγιναν και ταινία η οποία κυκλοφορεί αυτήν την περίοδο στους κινηματογράφους

σε σκηνοθεσία Clint Eastwood. Φέρει τον τίτλο «Sully» και στον πρωταγωνιστικό ρόλο του πιλότου συναντάμε το δημοφιλή ηθοποιό Tom Hanks.

Δείτε τη διάσωση των επιβατών και του πληρώματος του αεροσκάφους A-320-214 στον ποταμό Hudson:

kranidiotisΔιαβάστε στη “ΜτΧ”: Η αεροπορική τραγωδία που συγκλόνισε την Ελλάδα. «Μετά το Βουκουρέστι σκέφτομαι να μείνω λίγο στην Αθήνα, με έχουν κουράσει όλα αυτά τα αεροπλάνα βρε παιδί μου…» Τα λόγια του Γιάννου Κρανιδιώτη λίγο πριν ανέβει στο πρωθυπουργικό Φάλκον.

Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Παρακαλούμε σχολιάζετε κόσμια. Υβριστικά σχόλια δεν θα γίνονται αποδεκτά

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

mixanitouxronou.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Χρίστος Βασιλόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Δημήτρης Πετρόπουλος

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος Ο.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Δ. Πετρόπουλος - Χ. Βασιλόπουλος

Έδρα - Γραφεία: Σόλωνος 85, ΑΘΗΝΑ 10679

ΑΦΜ: 800991040, ΔΟΥ: Α' Αθηνών

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: [email protected], Τηλ. Επικοινωνίας: 2103647909

close menu

Add to Collection

No Collections

Here you'll find all collections you've created before.