Πολιτική Διαφήμιση. Η μάχη της αφίσας (’50-’60). Κόλλα πάνω στην κόλλα και αντιπαράθεση με σλόγκαν και «καρφιά» εναντίον του αντιπάλου

Πολιτική Διαφήμιση. Η μάχη της αφίσας (’50-’60). Κόλλα πάνω στην κόλλα και αντιπαράθεση με σλόγκαν και «καρφιά» εναντίον του αντιπάλου

Ο τσολιάς κρατά το ψηφοδέλτιο του Βασιλιά Γεώργιου και στη θέα του τρέχουν οι τρομαγμένοι κομμουνιστές.

Ήταν το 1947 και το διακύβευμα ήταν ο θεσμός της βασιλείας, οπότε και έγινε για πρώτη φορά πολιτική καμπάνια με διαφημιστικούς όρους.

Τα πρώτα χρόνια της πολιτικής αφίσας το στοίχημα για κάθε υποψήφιο ήταν να κολλήσει όσες περισσότερες μπορούσε και πάνω στην αφίσα του αντιπάλου του.

Η τηλεόραση δεν υπήρχε και για να υπάρχει άμεση επαφή του λαού με τον ηγέτη οργανώνονταν μεγάλες ανοιχτές συγκεντρώσεις.

Οι πολιτικοί αρχηγοί απηύθυναν μεγαλειώδεις ομιλίες από ψηλά μπαλκόνια. Οι «μπαλκονάτοι» πολιτικοί που ήταν επιδέξιοι ρήτορες όπως ο Γεώργιος Παπανδρέου, μπορούσαν να επηρεάσουν το εκλογικό σώμα.

Ταυτόχρονα μαινόταν ο πόλεμος της αφίσας για ακανθώδη ζητήματα όπως η δωρεάν παιδεία, που αποτέλεσε πεδίο σκληρής αντιπαράθεσης ανάμεσα στην Ένωση Κέντρου και την ΕΡΕ.

Το 1-1-4 έγινε σύνθημα, πλακάτ και αφίσα.

Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr