Ποιος είναι ο σταθμός που χτίστηκε στη θέση της θρυλικής γραμμής του ατμοκίνητου “Θηρίου” και έγινε υπέργειος για να μη διχοτομήσει το ιστορικό κέντρο της περιοχής (φωτο)

Ποιος είναι ο σταθμός που χτίστηκε στη θέση της θρυλικής γραμμής του ατμοκίνητου “Θηρίου” και έγινε υπέργειος για να μη διχοτομήσει το ιστορικό κέντρο της περιοχής (φωτο)
Σε αυτό το σημείο βρισκόταν ο σταθμός της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής Λαυρίου – Στροφυλίου. Η συγκεκριμένη γραμμή πρωτολειτούργησε στις 4 Φεβρουαρίου 1885 και έφτανε μέσω Κηφισιάς, Ν. Ερυθραίας και Εκάλης στον Διόνυσο, όπου στα ειδικού τύπου βαγόνια φορτώνονταν με μάρμαρο από τα λατομεία.

Στη συνέχει το φορτίο μεταφερόταν μέχρι την Κηφισιά και κατόπιν με ατμομηχανές των Σιδηροδρόμων Αττικής, πήγαινε έως την Πλατεία Αττικής όπου μεταφορτώνονταν σε φορτηγά.

Αυτή η γραμμή, που είχε ελάχιστη επιβατική κίνηση, σταμάτησε τον Αύγουστο του 1938 μαζί με το αποκαλούμενο“Θηρίο”, δηλ. το ατμοκίνητο τρένο Αθήνας – Κηφισιάς.

Όταν σχεδιάστηκε η νέα γραμμή του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου (ΗΣΑΠ) επελέγη η λύση της γέφυρας για να αποφευχθεί η διχοτόμηση της περιοχής που θα αποδιοργάνωνε τον κοινωνικό ιστό της πόλης. Η ανέγερσή άρχισε το 1955 και ολοκληρώθηκε το 1957. Πρόκειται για την επέκταση της περίφημης γραμμής του Ηλεκτρικού προς βορρά.

Το 1957 ολοκληρώθηκε η επέκταση της γραμμής μέχρι την Κηφισιά με τα εγκαίνια του σταθμού του Ν. Ηρακλείου το Μάρτιο, της Κηφισιάς στα μέσα Αυγούστου και του Αμαρουσίου την 1η Σεπτεμβρίου.

Το 1957 ολοκληρώθηκε η επέκταση της γραμμής του ΗΣΑΠ μέχρι την Κηφισιά με τα εγκαίνια του σταθμού του Ν. Ηρακλείου το Μάρτιο, της Κηφισιάς στα μέσα Αυγούστου και του Αμαρουσίου την 1η Σεπτεμβρίου

Μετά την απελευθέρωση και την ανάδειξη των Αθηνών σε πρωτεύουσα, ιδρύθηκε για πρώτη φορά ο Δήμος Αμαρυσίων Αττικής. Περιλάμβανε τους οικισμούς του Αμαρουσίου με 360 κατοίκους, το Χαλάνδρι με 127 κατοίκους, την Καλογρέζα με 8 κατοίκους, την Πεντέλη με 6 κατοίκους, το Γέρακα με 2 κατοίκους, τον Καρυτό με 21 κατοίκους, το Μπραχάμι με 7 κατοίκους και την Κηφισιά με 181 κατοίκους.

MArousi_Stathmos_ 1954 d

1954. Η γέφυρα και ο σταθμός του ηλεκτρικού του Αμαρουσίου υπό κατασκευή

Το Μαρούσι αυτονομήθηκε από το Δήμο Αθηναίων το 1925 και έγινε ανεξάρτητη κοινότητα. Τότε οικοδομήθηκε το Γυμνάσιο του Αμαρουσίου, το οποίο ήταν και το μοναδικό στην περιφέρεια των βορείων προαστίων. Γρήγορα ο πληθυσμός αυξήθηκε και το 1943 έφτασε τους 10.000 κατοίκους και έγινε Δήμος. Το 1950 ιδρύθηκε η κοινότητα της Πεύκης που μέχρι τότε ανήκε στο Μαρούσι και λεγόταν Μαγκουφάνα.

MArousi_Stathmos_ 1954 b

1954. Ο σταθμός Μαρούσι κατασκευάστηκε στη θέση παλαιότερου, επίγειου σταθμού των Σιδηροδρόμων Αττικής με το ίδιο όνομα.

Ο σταθμός του Ηλεκτρικού δόθηκε σε χρήση το 1957 και ήταν υπέργειος προκειμένου να μη διακοπεί η  κυκλοφορία στο ιστορικό κέντρο και οι πεζοί να μην παρεμποδιστούν λόγω της διάβασης των τρένων.

1963

Έτσι ήταν το 1963 ο σταθμός Αμαρουσίου. Στο βάθος φαίνεται η χιονισμένη Πεντέλη. Η μεγάλη υπέργεια γέφυρα παραμένει η ίδια μέχρι σήμερα αλλά με σύγχρονες διακοσμητικές προσθήκες

Agios Panteleimonas 1920Διαβάστε στη “ΜτΧ”: Από ποιο κεντρικό σημείο της Αθήνας περνάει το περίφημο «θηρίο», το ατμοκίνητο τραίνο της Αττικής

Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr