Το πρώτο αυτοκίνητο της εταιρίας Αudi κατασκευάστηκε από 15 υπαλλήλους και έπιανε μόλις 32 χιλιόμετρα.
Δημιουργός του ήταν ο Αύγουστος Χορκ, απόφοιτος τεχνολογικής σχολής που είχε ιδρύσει το 1899 τη δική του εταιρία στην Κολονία, με το όνομα Αugust Horch & Cie.
Ο Χορκ είχε αποκτήσει εμπειρία στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας πριν δημιουργήσει τη δική του, καθώς εργαζόταν στην εταιρεία Καρλ Μπενζ για τρία χρόνια.
Το 1903 έφτιαξε ένα τετρακύλινδρο αμάξι που ενθουσίασε την αγορά.
Ωστόσο, δεν μπορούσε να ανταγωνιστεί τους μεγάλους κατασκευαστές της εποχής και αναζήτησε επενδυτές.
Αυτή του η κίνηση όμως θα του στοίχιζε την εταιρία του, αφού μια πενταετία αργότερα ήρθε σε σύγκρουση με τους μετόχους και παραιτήθηκε.
Μαζί με έναν φίλο του ξαναδημιούργησε μια εταιρία με την ίδια επωνυμία, με συνέπεια να οδηγηθεί στα δικαστήρια και να τον αναγκάσουν να αλλάξει ονομασία.
Τότε ξεκίνησε να αναζητεί μαζί με τους μεγάλους του γιους ένα καινούργιο όνομα.
Η ιδέα του Audi προήλθε από τον δεκάχρονο γιο του Χορκ που άκουγε ιδέες να πέφτουν στο τραπέζι και έκανε μια παράφραση του ονόματος του πατέρα του. Χορκ στα γερμανικά σημαίνει “ακούω”, η λατινική εκδοχή της λέξης είναι “audire” και στην προστακτική “Audi”.
Σε λίγα χρόνια τα αυτοκίνητα της Audi άρχισαν να κερδίζουν την αγορά, ιδιαίτερα μετά τη νίκη τους για τρεις συνεχόμενες χρονιές στο Αυστριακό Αλπικό Ράλι.
Η περίοδος που ακολούθησε μετά τη λήξη του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου ήταν πολύ δύσκολη για την εταιρία και ο Χορκ αναγκάστηκε να την πουλήσει.
Οι νέοι ιδιοκτήτες αντιλήφθηκαν ότι ο μόνος τρόπος να συνεχίσουν να υπάρχουν ήταν να συγχωνευτούν με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Μετά από πολλές διαβουλεύσεις κατέληξαν να συνεργαστούν με τη Horch, τη Wanderer και τη DKW.
Η καινούργια εταιρεία ονομάστηκε Auto Union και το σήμα της, οι τέσσερις ενωμένοι κύκλοι, συμβόλιζε αυτή τη συγχώνευση.
Η Auto Union κάλυψε τις ανάγκες της αγοράς και γρήγορα έγινε η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας.
Η εταιρία συνδέθηκε αρνητικά με το ναζιστικό καθεστώς, αφού της ανατέθηκε από τον Χίτλερ να κατασκευάσει τα οχήματα του γερμανικού στρατού.
Της έδωσε και την ανάλογη βοήθεια, παρέχοντας της χιλιάδες κρατούμενους από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης.
Οι απαιτήσεις ήταν πολλές, αφού η Auto Union ανέλαβε την κατασκευή μοτοσυκλετών, μηχανών, αυτοκινήτων ακόμα και εξοπλισμού για τα υποβρύχια.
Υπολογίζεται μάλιστα ότι γύρω στους 4.000 κρατούμενους πέθαναν εν ώρα εργασίας, από τις δύσκολες συνθήκες.
Το 1985 η εταιρία επέστρεψε στο αρχικό της όνομα, Audi και αποζημίωσε όλα τα θύματα και τις οικογένειές τους.
Διαβάστε στη “ΜτΧ”: Πώς δημιουργήθηκε η πρώτη Πόρσε από τα ρετάλια του σκαραβαίου. Ο γιος του αυτοκινητοβιομήχανου ήθελε να φτιάξει ένα αμάξι για τον εαυτό επειδή κανένα δεν τον ικανοποιούσε
Ειδήσεις σήμερα:
- Κατά 42% αυξημένες οι φωτιές το 2024. Τι κατέγραψε η ετήσια έκθεση των ΜΕΤΕΟ και WWF Ελλάς
- Δύο ορφανές τίγρεις της Σιβηρίας επανενώθηκαν μετά από ταξίδι 200 χλμ. στα ρωσικά δάση. Η ιστορία του Μπόρις και της Σβετλάγια
- Μαθητής Γυμνασίου στη Λάρισα πήγε στο σχολείο με πιστόλι. Συνελήφθη μαζί με τον πατέρα του στον οποίο ανήκει
- Πρόστιμα συνολικού ύψους 5,5 εκατ. ευρώ σε 8 πολυεθνικές στο πλαίσιο ελέγχου. Πάνω από 190 παραβάσεις
Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ