Στην περιοχή της Τρούμπας από την προπολεμική ακόμη περίοδο, εκτός της υπερπροσφοράς για αγοραίο έρωτα, υπήρχε και ένας μεγάλος αριθμός από κέντρα, που θέλοντας να εκμεταλλευτούν τη μεγάλη σύναξη ανδρών σε μια περιορισμένη σχετικώς περιοχή, είχαν φροντίσει να παρουσιάζουν και κάποιο θέαμα “καλλιτεχνικής” φύσεως το λεγόμενο αρχικώς Βαριετέ!
Οι καλές ημέρες ήταν όταν κατεύθανε στο λιμάνι του Πειραιά ο αμερικάνικος στόλος.Δείτε στο βίντεο της Μηχανής του Χρόνου, πώς οι ναύτες με τα δολάρια έδιναν ζωή στη συνοικία του έρωτα.
Είδος πελατών
Ξένοι ναυτικοί, εγχώριοι, Αθηναίοι και επαρχιώτες, άνθρωποι λαϊκών τάξεων, αλλά και … αριστοκράτες ακόμη!
Οι τελευταίοι ξεχώριζαν από το γεγονός πως συνδύαζαν το ποτό μετά γεύματος, καθώς τα νυχτερινά εκείνα κέντρα λειτουργούσαν μετά φαγητού!
Διάταξη πελατών
Συνεπώς κάποιες γυναίκες δούλευαν για τον σκοπό αυτό και έμειναν γνωστές ως γυναίκες της κονσομασιόν δηλαδή της κατανάλωσης. Προπολεμικά το κέρδος εκτός της κατανάλωσης προέρχονταν επιπλέον και από τους χορούς.
Δηλαδή υπήρχαν και γυναίκες που πληρώνονταν με τον χορό στην πίστα. Γι’ αυτό και στον τίτλο τους εκτός από τους όρους Καμπαρέ ή Βαριετέ υπήρχε και ο προσδιορισμός “Ντάνσιγκ”!
Έτσι, η Τρούμπα κάθε νύχτα μεταβαλλόταν σε έναν στίβο, όπου ο άνδρας αγωνιζόταν να πάρει εκείνο που ήθελε και η γυναίκα να το δώσει με όσο το δυνατόν περισσότερα ανταλλάγματα!
Διαβάστε εδώ τη συγκλονιστική συνέντευξη μιας γυναίκας που εργάστηκε στην Τρούμπα και κατάφερε να κολλήσει τα λεγόμενα “πουτανόσημα“
Ο ρόλος του Κομπέρ ήταν να καλύπτει κυρίως τα μεσοδιαστήματα μεταξύ των νούμερων της παράστασης, είτε λέγοντας τολμηρά αστεία, είτε φέρνοντας επί σκηνή κάποια “καλλιτέχνιδα” συνήθως ελαφρώς ενδεδυμένη προκειμένου να την πειράξει, καθώς εκείνη δεν γνώριζε (ή υποτίθεται δεν γνώριζε) ελληνικά.
Εκείνη την στιγμή ήταν που συχνά, πολλοί εκ των περιστασιακών θαμώνων της πρώτης σειράς, έβριζαν τον Κομπέρ, καθώς πίστευαν πως επειδή η συγκεκριμένη Αρτίστα είχε δεχτεί ένα κέρασμα από αυτούς, όφειλαν να προστατεύσουν την τιμή και την υπόληψή της!
Βεβαίως η Βάνα Μαρία ήταν μια από τις χορεύτριες που η Τρούμπα γνώριζε κατ΄ επανάληψη.
Το πρόγραμμα φυσικά προσαρμοζόταν στις γιορτές.
Δεν ήταν λίγοι οι πελάτες που περνούσαν ακόμα και την Πρωτοχρονιά, σε ένα καμπαρέ της Τρούμπας. Δείτε στο βίντεο της “Μηχανής του Χρόνου” το ρεβεγιόν των κοριτσιών με τους πελάτες.
Κάποιοι από αυτούς τους καλλιτέχνες άξιζαν πραγματικά και είτε Έλληνες είτε ξένοι σχημάτιζαν μια ξεχωριστή κοινωνία με συμπάθειες, αντιπάθειες, τον φόβο της απέλασης, ή της αποκάλυψης του ποινικού μητρώου.
Η περίπτωση του καμπαρέ “Ιντερνάσιοναλ”
Από τις αρχές της δεκαετίας του ’30 ένα από τα πιο γνωστά Καμπαρέ της Τρούμπας ήταν και το“Διεθνές“. Γνωστό για τις δωδεκάδες κοριτσιών από την Ουγγαρία που πληρώνονταν για να χορεύουν στην πίστα με τους πελάτες, σύμφωνα με ότι ίσχυε τις δεκαετίες του ’20 και του ’30. Έγινε τόσο γνωστό και απέκτησε μεγάλη φήμη ώστε να υπάρχουν διαφημίσεις του στον ημερήσιο τύπο!
Οι σαμπάνιες εντός του καταστήματος άνοιγαν με τέτοιον ρυθμό που η εκπωμάτωση των φιαλών, ακούγεται έξω στον δρόμο σαν πυροβολισμός άγριας συμπλοκής. Εκεί παρουσιάζεται το βουλγαρικό μπαλέτο “Ρεβύ ντε Φλερ” που αποτελείται από οκτώ κορίτσια και έχει ως Κομπέρ κάποιον Μίλκοβ. Ο Κομπέρ στα μεσοδιαστήματα των παρουσιάσεων, αστειεύεται με το πρώτο κορίτσι του μπαλέτου την Βιολέτ, με τόσο τολμηρό τρόπο, που οι σαμπάνιες ανοίγουν με ρυθμό πολυβόλου.
Γνωστές αρτίστες με βαρύ όνομα ήταν οι αδελφές Μπενάκη, η Φιφή και η Λόλα, ενώ η αλλοδαπή Ιλόβα γίνεται ανάρπαστη από τους ανατολίτικους αισθησιακούς της χορούς.
Το “Ιντερνάσιοναλ” απασχόλησε το 1929 την πειραϊκή κοινωνία με την γνωστή υπόθεση της Ραμόνας.
Διαβάστε εδώ αναλυτικά της υπόθεση της Ραμόνας από τη Μηχανή του Χρόνου.
Φυσικά τα μαγαζιά από την προπολεμική εποχή μέχρι και τα τέλη της δεκαετίας του ’60, άλλαζαν διαρκώς σε αριθμούς, σε ονόματα και σε διευθύνσεις. Προπολεμικά, τα ονόματα που επικρατούσαν συνήθως αναφέρονταν στη Νότια Αμερική, οι γυναίκες της οποίας πάντα γοήτευαν τους Έλληνες και κυρίως τους Ναυτικούς που είχαν ταξιδέψει εκεί.
Επίσης, προσέφεραν χορό σε πίστα και γυναίκες για να χορέψεις.
Μεταπολεμικά ο χορός με προπληρωμένες γυναίκες σταμάτησε και επικράτησε η κονσομασιόν. Τη δεκαετία του ’60 υπήρχαν καταχωρημένα στα αρχεία της Αστυνομικής Διεύθυνσης Πειραιώς 16 Καμπαρέ με πρώτα ονόματα να φιγουράρουν στη λίστα τα Καμπαρέ “Μπλακ Κατ”, “Κιτκατ”, “Τόνις Μπαρ”, “Τζων Μπουλ”, “Καλιφόρνια”, “Αρτζεντίνα”, “Μαϊάμι”, “Μπραζίλ” κ.ο.κ.
Ειδικά μεταπολεμικώς τα περισσότερα Καμπαρέ έφερναν ονόματα αμερικάνικα, καθώς η πελατεία τους προερχόταν συνήθως από τον 6ο Αμερικανικό στόλο της Μεσογείου. Στους δύο στενούς δρόμους της Τρούμπας, τη Φίλωνος και τη Νοταρά που διασταυρώνονταν με τρεις κάθετους την Φιλελλήνων, τη Σκουζέ και τη Δευτέρας Μεραρχίας, εκτός των 16 Καμπαρέ, την ίδια δεκαετία, υπήρχαν και 57 “σπίτια” επίσημα δηλωμένα που απασχολούσαν 340 γυναίκες δηλωμένες και περίπου 40 ανεπίσημα με 200 περίπου γυναίκες “αδέσποτες” που προσέφεραν αγοραίο έρωτα.
Τρεις κινηματογράφοι αναλόγου περιεχομένου, “Φως”, “Ολυμπίκ” και ο “Ηλύσια”, λειτουργούσαν από τις δέκα το πρωί έως τα μεσάνυχτα.
Διαβάστε επίσης στη “ΜτΧ”: Συνέντευξη με μια γυναίκα που εργάστηκε στην Τρούμπα: «Η γειτονιά νομίζει ότι ήμουν δασκάλα, που να ήξερε ότι ήμουν πουτ@ν@»…
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr