του συνεργάτη ιστορικού Κωνσταντίνου Λαγού
O Ντάνιελ Ντέι Λιούις είναι ένας από τους σημαντικότερους ηθοποιούς στην ιστορία του κινηματογράφου. Έχει κερδίσει, τρία βραβεία Όσκαρ, τέσσερα βραβεία BAFTA και τρεις Χρυσές Σφαίρες.
Πάνω απ’ όλα έχει κερδίσει την αγάπη του κοινού και το θαυμασμό των κριτικών.
Αν και ο Ντέι Λιούις ξεκίνησε την καριέρα του ως θεατρικός ηθοποιός, έχει να ανέβει στο σανίδι από το 1989, όταν στο αποκορύφωμα της καριέρας του έπαθε νευρικό κλονισμό πάνω στη σκηνή. Από τότε τρέμει να παίξει ξανά ζωντανά μπροστά σε κοινό.
Ντάνιελ Ντέι Λιούις
Ο Ντέι Λιούις επιλέγει ο ίδιος το ρόλο που θα ερμηνεύσει σε κάθε ταινία και προετοιμάζεται μεθοδικά πολλούς μήνες πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα.
Στην ταινία ο «Τελευταίος των Μοϊκανών» επέμεινε να μάθει πώς να ζει από τη γη και να φτιάχνει τα δικά του ρούχα, όπως έκανε και ο Χόκαι, ο πρωταγωνιστικός χαρακτήρας που θα ερμήνευε.
Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της ταινίας «Συμμορίες της Νέας Υόρκης», αν και είχε αρρωστήσει με πνευμονία συνέχιζε να παίζει. Μάλιστα, αρνήθηκε να φορέσει ένα ζεστό παλτό, γιατί θεωρούσε ότι ο χαρακτήρας που ερμήνευε δεν θα έκανε κάτι τέτοιο.
Η επιτυχία του Ντάνιελ Ντέι Λιούις δεν είναι μόνο απόρροια του μεγάλου του ταλέντου και της σκληρής δουλειάς. Σε μεγάλο ποσοστό οφείλεται στο γεγονός ότι είναι ένας από τους καλύτερους ηθοποιούς της λεγόμενης «Μεθόδου του Στανισλάφσκι».
Η “Μέθοδος”
Πρόκειται για μέθοδο εκπαίδευσης ηθοποιών που πρώτος ανέπτυξε ο Ρώσος σκηνοθέτης Κονσταντίν Σεργκέγιεβιτς Στανισλάφσκι στα τέλη του 19ου αιώνα.
Με βάση αυτή ένας ηθοποιός «ζει» το χαρακτήρα που ερμηνεύει για όσο καιρό κάνει τα γυρίσματα μιας ταινίας ή τον ερμηνεύει στο θέατρο. Έτσι και όταν ακόμη δεν είναι σε γύρισμα ή στη σκηνή του θεάτρου θα πρέπει να προετοιμάζεται για το ρόλο αντλώντας έμπνευση από τις δικές του μνήμες και συναισθήματα.
Η μεγάλη πλειοψηφία των ηθοποιών της «Μεθόδου» δεν επηρεάζεται ψυχικά από ένα ρόλο. Όμως κάτι τέτοιο δεν ισχύει για ένα ηθοποιό του βεληνεκούς του Ντάνιελ Ντέι Λιούις, ο οποίος ταυτίζεται απόλυτα με το χαρακτήρα που ερμηνεύει κάθε φορά.
Αυτό το διαπίστωσε ο ίδιος το 1989, ενώ ερμήνευε το χαρακτήρα του Άμλετ στο Εθνικό Θέατρο του Λονδίνου.
Ο ρόλος του Άμλετ
Ως ένας από τους κορυφαίους ηθοποιούς της «Μεθόδου», ο Ντέι Λιούις κανονικά δεν θα έπρεπε να παίξει ένα τόσο «σκοτεινό» χαρακτήρα που οδηγείται στην τρέλα και την αυτοκαταστροφή εξαιτίας της δολοφονία του πατέρα του, από τη μητέρα του και τον εραστή της.
Ωστόσο, ο Ντε-Λιούις πριν γνωρίσει τη «Μέθοδο» είχε εκπαιδευθεί ως «κλασικός» ηθοποιός.
Για ένα τέτοιο ηθοποιό, ερμηνεύοντας το ρόλο του Άμλετ σ’ ένα από τα μεγάλα λονδρέζικα θέατρα θα ήταν μία κορυφαία στιγμή της καριέρας του.
Ο Ντέι-Λιούις πίστεψε ότι θα μπορούσε να ερμηνεύσει τον Άμλετ με βάση της «κλασική» του εκπαίδευση και δίχως να ταυτιστεί απόλυτα με τον χαρακτήρα ως ηθοποιός της «Μεθόδου».
Όμως έκανε μεγάλο λάθος! Δίχως να το θέλει, εφάρμοσε τεχνικές της «Μεθόδου» και άντλησε από μέσα του αρνητικά συναισθήματα και εμπειρίες προκειμένου να παίξει τον Άμλετ. Το αποτέλεσμα ήταν κατά τη διάρκεια μιας παράστασης να πάθει νευρικό κλονισμό.
Ο ηθοποιός υπέστη σοκ επί σκηνής, όταν το φάντασμα του πατέρα του Άμλετ εμφανίστηκε μπροστά του.
Το “φάντασμα του πατέρα”
Ο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις άρχισε να κλαίει ανεξέλεγκτα και να παραμιλάει κάτι που δεν υπάρχει στο κείμενο του Σαίξπηρ. Το χειρότερο ήταν ότι έφυγε από τη σκηνή του θεάτρου και δεν επέστρεψε ποτέ!
Ο ηθοποιός ισχυρίστηκε ότι εκείνη τη στιγμή νόμιζε ότι έβλεπε το φάντασμα του δικού του πατέρα και όχι του Άμλετ!
Προκειμένου να μπει στο ρόλο του Άμλετ, ο Ντέι Λιούις εστίασε στην οδυνηρή ανάμνηση της απώλειας του δικού του πατέρα. Η θλίψη που τον κατέκλυσε ήταν τόσο μεγάλη που νόμιζε ότι έβλεπε στη σκηνή τον ίδιο τον πατέρα του.
Το ρόλο του Άμλετ στη θέση του Ντάνιελ Ντέι Λιούις έπαιξε στη συνέχεια ο Τζέρεμι Νόρθαμ, ένας «κλασικός» ηθοποιός, ο οποίος είναι θαυμαστής του και τον θεωρεί μέντορά του.
Το σοκ που υπέστη εκείνη την ημέρα ο Ντέι Λιούις ήταν τέτοιο που αρνήθηκε να εμφανιστεί ξανά ζωντανά σε θεατρική παράσταση. Έτσι από τότε μέχρι σήμερα η καριέρα του είναι αποκλειστικά στον κινηματογράφο.
Δείτε εδώ απόσπασμα από συνέντευξη του Ντάνιελ Ντέι-Λιούις στη βρετανική τηλεόραση το 1989. Στην ερώτηση του δημοσιογράφου για το πως πάνε οι πρόβες για το «Άμλετ» ο ηθοποιός δείχνει προβληματισμένος και δηλώνει ότι το έργο τον δυσκολεύει σαν να πρόκειται να αναρριχηθεί σ’ ένα ψηλό βουνό φορώντας μόνο πέδιλα και σορτς!
Ειδήσεις σήμερα:
- Ο Πούτιν ξεκινάει η μαζική παραγωγή του νέου υπερηχητικού πυραύλου Oreshnik. «Δεν μπορεί να αναχαιτιστεί»
- Καραμανλής. «Δεν με ενδιαφέρει η Προεδρία της Δημοκρατίας». Τι είπε για την διαγραφή Σαμαρά
- Κινηματογραφική ληστεία σε μουσείο της Γαλλίας. Έκλεψαν «εθνικό θησαυρό» 7 εκατ. ευρώ και παγίδευσαν τα περιπολικά με καρφιά
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr