Η ελληνική ταινία “Εφιάλτης” κυκλοφόρησε το 1961 και θυμίζει κατά πολύ τις ταινίες του Χίτσκοκ, ο οποίος μέχρι τότε είχε ήδη κινηματογραφήσει τις ταινίες “Τα πουλίά”, “Ψυχώ” και “Σιωπηλός μάρτυς”.
Ήταν η πρώτη ταινία του 23χρονου τότε σκηνοθέτη Ερρίκου Ανδρέου, ο οποίος είχε υπογράψει και το σενάριο. Ο Ανδρέου είχε μεγαλώσει στο Γιοχάνεσμπουργκ της Nότιας Aφρικής και είχε σπουδάσει σε αγγλικό πανεπιστήμιο Ιστορία της Τέχνης και Αγγλική Λογοτεχνία, Σπούδασε σενάριο και σκηνοθεσία στη Μεγάλη Ακαδημία Κινηματογράφου της Ρώμης και είναι ο σύζυγος της Νόρας Βαλσάμη.
Το 1961 έκανε το σκηνοθετικό του ντεμπούτο με το θρίλερ Εφιάλτης. Σύμφωνα με την υπόθεση, η Άννα Μαργκό εγκαταλείπει το σπίτι της μετά τον θάνατο του πατέρα της και αποφασίζει να μείνει σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου. Τότε, δέχεται τηλεφώνημα από μια γυναίκα που ζητά της βοήθεια του φίλου της, ο οποίος είναι δικηγόρος. Ο δικηγόρος, Τώνη Καρζής αρχίσει να την αναζητά δίχως όμως αποτέλεσμα.
Τότε δολοφονούνται ο φωτογράφος Βαλεντίνο και ο μαθητής του και χάνονται τα ίχνη της Άννας. Το κουβάρι της υπόθεσης ξετυλίγεται όταν εντοπίζουν την αληθινή Εύη Λινάρδου και διαπιστώνουν ότι η Άννα Μαργκό είναι ψυχασθενής.
Το δικηγόρο Τώνη Καρζή υποδύθηκε ο ζεν πρεμιέ της εποχής εκείνης, Μιχάλης Νικολινάκος, ο οποίος ασχολείτο επίσης με τη ζωγραφική και ήταν ο δημιουργός της ζωγραφικής αφίσας της ταινίας. Την Άννα Μαργκό ενσάρκωσε η Βούλα Χαριλάου ενώ στην ταινία έπαιζε επίσης η εντυπωσιακή Ντέπη Μαρτίνη, Β’ Σταρ Ελλάς του 1955 που ενσάρκωσε την Εύη Λινάρδου.
Ο Ζαννίνο και η Κατερίνα Γώγου, η οποία υποδυόταν την υπηρέτρια έπαιξαν επίσης στην ταινία. Η φωνή που ακούγεται στο τηλέφωνο να λέει “Με λένε Εύη Λινάρδου” και να γελάει ενώ πέφτουν αστραπές ανήκε στην ηθοποιό Κία Μπόζου.
Το φονικό όπλο του δολοφόνου είναι ένα ψαλίδι. Οι θεατές βλέπουν μόνο τη σκιά του δολοφόνου, ο οποίος σπέρνει τον τρόμο καθ’όλη τη διάρκεια της ταινίας. Μάλιστα, ο σκηνοθέτης υπαινισσόταν ακόμη και σεξουαλικά όργια στο σενάριο. ο Μίμης Πλέσσας έντυσε την ταινία με την εκπληκτική μουσική του.
Η ταινία έχει επιδράσεις από τον Φρόιντ και τον σκηνοθέτη Χίτκσοκ, καθώς ο Ανδρέου χρησιμοποίησε επίσης μια εντυπωσιακή ξανθιά , σκιάσεις και έντονα καιρικά φαινόμενα όπως ο Άγγλος σκηνοθέτης. Πρόκειται για το πρώτο αξιόλογο ψυχολογικό θρίλερ του ελληνικού κινηματογράφου που έκοψε συνολικά 26.526 εισιτήρια.
Διαβάστε επίσης: Άλφρεντ Χίτσκοκ. Φοβόταν τους αστυνομικούς, έκανε μόνο μια φορά έρωτα με τη σύζυγό του και «βασάνιζε» την πρωταγωνίστρια στα «Πουλιά»
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr