Η Όλγα Κέβελος γεννήθηκε στις 6 Νοεμβρίου του 1923 στο Μπέρμιγχαμ της Αγγλίας. Ο πατέρας της ήταν Έλληνας και η μητέρα της Αγγλίδα.
Το 1943, σε ηλικία 19 ετών, η Κέβελος ήταν μία απ’ τις πάμπολλες εθελόντριες του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Είχε περάσει ένα διάστημα φτιάχνοντας χειροβομβίδες στο εργαστήριο του Ουίλιαμ Μιλς και μετά έκανε μια στάση στο Βασιλικό Παρατηρητήριο, όπου έκανε δουλειές γραφείου. Αλλά η Κέβελος ήταν μια περιπετειώδης ψυχή και ήθελε πιο ενεργή συμμετοχή.
Γι’ αυτό εντάχθηκε σε μια ομάδα γυναικών που μετέφεραν με μαούνες πυρομαχικά και άλλα εφόδια, κατά μήκος του καναλιού του Grand Union, από το Λονδίνο στο Μπέρμιγχαμ. Τα κριτήρια για τη δουλειά δεν ήταν πολύ απαιτητικά, αλλά συγκεκριμένα. Δεν ζητούσαν γνώσεις κωπηλασίας, αλλά ένα εύρωστο και ρωμαλέο σώμα.
Η δουλειά ήταν φοβερά κουραστική. «Δουλεύαμε 18 με 20 ώρες τη μέρα και δεν σταματούσαμε καθόλου», έλεγε η ίδια. Το κρύο ήταν τσουχτερό και οι μαούνες ήταν συχνά καλυμμένες με πάγο. «Ζούσαμε μόνο με γάλα, ψωμί και φυστικοβούτυρο. Πεινούσα συνέχεια».
Οι περισσότερες γυναίκες της ομάδας ήταν από ευκατάστατες οικογένειες και δεν είχαν βρεθεί ποτέ αντιμέτωπες με τέτοιες αντίξοες συνθήκες. Αλλά καμία δεν παραπονέθηκε ποτέ. Μέσα στη δίνη του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, οι γυναίκες απέκτησαν «πρωτόγνωρη ελευθερία, που κανονικά δεν θα είχαμε μέχρι να παντρευτούμε», είπε η Κέβελος.
Η Ελληνίδα ραλίστρια
Μετά το τέλος του πολέμου, η Κέβελος πήρε υποτροφία, για να σπουδάσει στο Παρίσι. Εκμεταλλεύτηκε τη «φοιτητική ζωή» για να ταξιδέψει σε όλη την Ευρώπη. Όταν γύρισε στην Αγγλία, άνοιξε δικό της γραφείο ταξιδίων.
Στα τέλη της δεκαετίας του ’40, ήταν μία καταξιωμένη επιχειρηματίας, αλλά συνέχισε να κυνηγά την περιπέτεια με κάθε τρόπο. Ο φίλος της, την εποχή εκείνη, ασχολούνταν με αγώνες μοτοσικλέτας και η Κέβελος δεν δίστασε ούτε στιγμή να καβαλήσει τη μηχανή.
Ήταν γεννημένη αθλήτρια. Μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα η πρωτάρα οδηγός έγινε επαγγελματίας. Χορηγός της ήταν η εταιρεία Τζέιμς Μοτορσάικλ.
Όταν πήρε για πρώτη φορά μέρος σε αγώνες, στο Σαν Ρέμο της Ιταλίας, είχε ένα ατύχημα και έσπασε τον καρπό και τον αστράγαλό της. Δεν πτοήθηκε καθόλου. Γύρισε στην Αγγλία με τη μηχανή της και τα τραυματισμένα μέλη στο γύψο.
Το 1949 κέρδισε το πρώτο χρυσό μετάλλιο της καριέρας της, σε αγώνες στην Ουαλία. Το 1953 κέρδισε το δεύτερο. Πήρε μέρος και σε αγώνες αυτοκινήτων οδηγώντας ένα Kieft Mk1.
Μέχρι να αποσυρθεί το 1970, η Κέβελος είχε γίνει φίρμα. Την κυνηγούσαν όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές μηχανών της Βρετανίας, της Ιταλίας, ακόμα και της Τσεχοσλοβακίας.
Πέθανε το 2009, στις 28 Οκτωβρίου. Στα 85 χρόνια της ζωής της, σπούδασε μεταλλουργία, κατασκεύασε χειροβομβίδες, έγινε «βαρκάρισσα» του Δευτέρου Παγκοσμίου, ταξίδεψε, έγινε επιχειρηματίας και κέρδισε χρυσά μετάλλια στον μηχανοκίνητο αθλητισμό…
Εμείς πώς περνάμε τις μέρες μας;
Διαβάστε στη “ΜτΧ”: Ο άνθρωπος που διένυσε 386 χλμ. επάνω σε μηχανή του γκαζόν, για να δει τον άρρωστο αδελφό του. Ταξίδευε με 8 χλμ την ώρα για 6 εβδομάδες
Ειδήσεις σήμερα:
- Συνελήφθη ο ενοικιαστής της γιάφκας στο Παγκράτι. Πρόκειται για 49χρονο φιλόλογο
- Διάγγελμα Πούτιν. «Ο πόλεμος στην Ουκρανία μετατρέπεται σε παγκόσμιο. Μας χτύπησαν με πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς»
- Έρχονται χιονοπτώσεις και θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν. Οι θερμοκρασιακές διαφορές βορρά – νότου (Χάρτης )
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr