Ο υποψήφιος πρόεδρος των ΗΠΑ που έχασε τις εκλογές επειδή ήθελε ένα πυρηνικό πόλεμο. Η διαφήμιση που τον “διέλυσε”

Ο υποψήφιος πρόεδρος των ΗΠΑ που έχασε τις εκλογές επειδή ήθελε ένα πυρηνικό πόλεμο. Η διαφήμιση που τον “διέλυσε”

Στη διάρκεια των προεδρικών εκλογών των ΗΠΑ του 1964, εν μέσω του Ψυχρού Πολέμου, η διαφήμιση του Λίντον Τζόνσον «Ντέιζι» ή «Peace, Little Girl» οδήγησε στη συντριπτική του νίκη έναντι του ρεπουμπλικανού Μπάρι Γκόλντγουοτερ.

Αν και η νίκη του Τζόνσον θεωρούταν δεδομένη, το προεκλογικό σποτ βοήθησε στο να αυξηθεί το ποσοστό των ψηφοφόρων του.

Ο Γκόλντγουοτερ είχε πει ότι δεν θα δίσταζε να χρησιμοποιήσει πυρηνικά όπλα εναντίον του Βιετνάμ. Οι πολιτικές διαφημίσεις στην αμερικανική τηλεόραση έκαναν τα πρώτα τους «βήματα» και η επικοινωνιακή ομάδα του Τζόνσον εκμεταλλεύτηκε τη δήλωσή του και δημιούργησε την Ντέιζι.

Ο Μπάρι Γκόλντγουοτερ. Πηγή: Wikipedia

Ο πρόεδρος των Δημοκρατικών στράφηκε για την καμπάνια του στην Doyle Dane Bernbach, διαφημιστική εταιρεία της Νέας Υόρκης. Κινηματογράφησε ένα τρίχρονο κορίτσι να στέκεται σε ένα χωράφι. Το κορίτσι μαδάει τα πέταλα μιας μαργαρίτας και η κάμερα κάνει ζουμ στο μάτι της καθώς στο βάθος ξεσπά μια πυρηνική έκρηξη.

"Daisy" Ad (1964): Preserved from 35mm in the Tony Schwartz Collection

Η διαφήμιση πέρασε το μήνυμα ότι η εκλογή του Γκόλντγουοτερ θα αποτελούσε κίνδυνο για τη ζωή των παιδιών της Αμερικής. «Ήταν ένα στυλ πολιτικής διαφήμισης που κανείς δεν είχε δοκιμάσει πριν», είπε ο Ρόμπερτ Μαν, καθηγητής μαζικής επικοινωνίας στο State University της Λουιζιάνα.

Μέχρι το 1964, οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Σοβιετική Ένωση είχαν περισσότερα από 30.000 πυρηνικά όπλα. Αποτέλεσμα ήταν τα καταφύγια σε ολόκληρη την Αμερική να πολλαπλασιαστούν. Κάθε Αμερικανός έτρεμε στην ιδέα του πυρηνικού πολέμου.

Ο Γκόλντγουοτερ τάχθηκε κατά των περιορισμών στις δοκιμές πυρηνικών όπλων και πρότεινενα γίνεται χρήση πυρηνικών ακόμη και χωρίς την έγκριση του προέδρου. Επιπλέον, είχε χλευάσει εκείνους που «προτιμούσαν να συρθούν γονατιστοί στη Μόσχα παρά να πεθάνουν κάτω από μια ατομική βόμβα».

Κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας του 1964, μέλη του ρεπουμπλικανού κόμματος τον χαρακτήρισαν αναξιόπιστο για τα πυρηνικά όπλα.

O Λύντον Τζόνσον. Πηγή: Wikipedia

Ήταν η ευκαιρία που ο Τζόνσον δεν άφησε να χαθεί. Η καμπάνια του απεικόνισε το πολιτικό του αντίπαλο ως έναν ασταθή εξτρεμιστή. Ο πρόεδρος των Δημοκρατικών έβλεπε τον εαυτό του «ως πηγή τάξης, ηρεμίας και ψυχραιμίας που θα κρατούσε τους πάντες ασφαλείς», είπε ο Κεντ Τζέρμανυ, καθηγητής ιστορίας στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καρολίνας.

Ο Μαν υπολόγισε ότι περίπου 30-40 εκατομμύρια Αμερικανοί είδαν τη διαφήμιση με την Ντέιζι, όταν μεταδόθηκε στην εκπομπή «Monday Night at the Movies» του NBC, στις 7 Σεπτεμβρίου 1964. Μέχρι το τέλος της εβδομάδας, είδαν τη διαφήμιση περίπου 100 εκατομμύρια πολίτες που δεν ονειρεύονταν ένα πυρηνικό όλεθρο αλλά μια ήσυχη ειρηνική ζωή.

Ο Τζόνσον πέτυχε να φέρει με το μέρος του πολλούς ρεπουμπλικανούς ψηφοφόρους, κερδίζοντας τις εκλογές με ποσοστό 61%.

Πηγή αρχικής εικόνας: Library of Congress

Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr