Όλα έγιναν τρομαχτικά γρήγορα. Στις 7.25, το απόγευμα της 6ης Μαΐου του 1937, το γερμανικό αερόπλοιο ξεκινούσε την προσγείωσή του στο σταθμό Λέικχερστ του Νιου Τζέρσεϊ. Το πίσω μέρος του αερόπλοιου τυλίχθηκε ξαφνικά στις φλόγες και μέσα σε 34 δευτερόλεπτα, καιγόταν ολόκληρο.
Έχασαν τη ζωή τους 35 απ’ τους 97 επιβαίνοντες. Το Χίντενμπουργκ δεν ήταν καν το πιο θανατηφόρο περιστατικό σε αερόπλοιο, αν και έχει ονομαστεί ως ο “Τιτανικός των ουρανών”.
Είναι όμως το διασημότερο, επειδή έτυχε να υπάρχει κάμερα που τράβηξε κάθε στιγμιότυπο. Η συγκλονιστική περιγραφή του δημοσιογράφου, Χέρμπερτ Μόρισον, ο οποίος κάλυπτε την προσγείωση του αερόπλοιου, συγκλόνισε τον κόσμο το 1937.
Το μοιραίο ταξίδι
Το αερόπλοιο απογειώθηκε από τη Φρανκφούρτη στις 3 Μαΐου του 1937. Ήταν το πρώτο ταξίδι της σεζόν. Τον προηγούμενο χρόνο, το Χίντενμπουργκ είχε ολοκληρώσει δέκα ταξίδια μεταξύ Ευρώπης και Αμερικής, μεταφέροντας συνολικά 1.002 επιβάτες.
Τα πρώτα υπερατλαντικά ταξίδια με αεροπλάνα θα γίνονταν δύο χρόνια αργότερα, το 1939, οπότε η εμπειρία του ταξιδιού πάνω στο αερόπλοιο ήταν μοναδική. “Νιώθεις ότι σε κουβαλάει στην αγκαλιά του ένας άγγελος”, είχε δηλώσει ένας δημοσιογράφος που ταξίδεψε με το αερόπλοιο.
Αν όλα πήγαιναν καλά, το ιπτάμενο μέσο θα έφτανε στον προορισμό του, στο Νιου Τζέρσεί των Η.Π.Α, στις 6 Μαΐου, ώρα 4 τα ξημερώματα. Φτάνοντας στον σταθμό Λέικχερστ, ήρθε αναφορά για άσχημες καιρικές συνθήκες. Ο καπετάνιος Πρους αποφάσισε ότι ήταν καλύτερο να μην προσγειωθούν και το αερόπλοιο έκανε βόλτες μέχρι να περάσει η κακοκαιρία.
Στις 6 το απόγευμα άρχισε να βρέχει δυνατά και σταμάτησε δεκαπέντε λεπτά αργότερα. Το κέντρο ελέγχου ενημέρωσε τον καπετάνιο του αερόπλοιου ότι οι συνθήκες ήταν κατάλληλες για προσγείωση, αλλά το Χίντεμπουργκ είχε απομακρυνθεί αρκετά.
Επέστρεψε στο Νιου Τζέρσεϊ στις 7.10 και ξεκίνησε τις διαδικασίες προσγείωσης. Δέκα λεπτά αργότερα, το αερόπλοιο βρισκόταν 90 μέτρα από το έδαφος. Οι επιβάτες είχαν μαζευτεί γύρω από τα παράθυρα και παρακολουθούσαν, καθώς οι άνθρωποι στο έδαφος φαίνονταν ολοένα και μεγαλύτεροι, όσο η απόσταση μειωνόταν.
Η αστραπιαία φωτιά
Στις 7.25, αυτόπτες μάρτυρες λένε πως είδαν μία μικρή φλόγα, σε σχήμα μανιταριού, να εμφανίζεται στο πίσω μέρος του αερόπλοιου. Το πλήρωμα του Χίντενμπουργκ είπε πως άκουσε ένα μικρό κρότο εκείνη τη στιγμή. Χρειάστηκαν μόλις 34 δευτερόλεπτα για να καλύψουν οι φλόγες όλο το αεροσκάφος. Πριν ακόμα φτάσει στο έδαφος, το Χίντεμπουργκ είχε καεί ολοσχερώς.
Οι επιβάτες και το πλήρωμα δεν είχαν χρόνο να αντιδράσουν. Μερικοί πήδηξαν απ’ τα παράθυρα, άλλα οι περισσότεροι δεν επέζησαν μετά την πτώση, καθώς το αερόπλοιο βρισκόταν ακόμα 100 μέτρα πάνω απ’ το έδαφος.
Άλλοι επιβάτες εγκλωβίστηκαν μέσα στο αερόπλοιο από έπιπλα ή ανθρώπους οι οποίοι είχαν λιποθυμήσει απ’ τον καπνό. Παρόλα αυτα βρέθηκαν αρκετοί επιζώντες, ακόμα και μέσα στα συντρίμμια του Χίντενμπουργκ. Όσοι βρίσκονταν στο έδαφος και παρακολουθούσαν την καταστροφή έγιναν αυτομάτως διασώστες. Οι τραυματίες οδηγήθηκαν στο νοσοκομείο του σταθμού και οι νεκροί στην αίθουσα Τύπου, η οποία μετατράπηκε σε νεκροτομείο.
Διαβάστε στη “ΜτΧ”: Ο αεροπειρατής που δεν βρέθηκε ποτέ η ταυτότητά του. Το έσκασε από το αεροπλάνο με 200.000 δολάρια πηδώντας με αλεξίπτωτο. Πέθανε κατά την πτώση ή κατάφερε να εξαφανισθεί;
Οι περισσότερες εκδοχές για την πυρκαγιά, κάνουν λόγο για διαρροή υδρογόνου που προκλήθηκε από στατικό ηλεκτρισμό. Μία πρόσφατη έρευνα από το Αεροναυπηγικό Ινστιτούτο του Σαν Αντόνιο στο Τέξας, απέδειξε αυτό τον ισχυρισμό. Άλλοι, βέβαιοι, έχουν αναφέρει μέχρι και την πιθανότητα τρομοκρατικής ενέργειας.
Το αερόπλοιο Χίντενμπουργκ ως ναζιστική προπαγάνδα
Ο υπουργός προπαγάνδας της ναζιστικής Γερμανίας, Γιόζεφ Γκέμπελς, κανόνισε η πρώτη πτήση του αερόπλοιου Χίντενμπουργκ να γίνει τον Μάρτιο του 1936, σε μία ιπτάμενη περιοδεία στη Γερμανία. Για τέσσερις μέρες, από το αερόπλοιο ακουγόταν πατριωτική μουσική, ανακοινώσεις υπέρ του Χίτλερ και έριχναν απ’ τον αέρα προπαγανδιστικά φυλλάδια και ναζιστικές σημαίες σε διάφορες γερμανικές πόλεις. Το Χίντενμπουργκ εμφανίστηκε ξανά στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Βερολίνου διακοσμημένο στο εξωτερικό του με σβάστικες.
Μάλιστα, ο Γκέμπελς ήθελε να ονομάσει το αερόπλοιο “Χίτλερ”. Όμως, ο κατασκευαστής του, Χιούγκο Έκενερ, δεν ήταν θαυμαστής του Φύρερ και πρόλαβε να του δώσει το όνομα του πρώην Γερμανού Προέδρου, Πολ βον Χίντενμπουργκ.
Ο Χίτλερ αρχικά απογοητεύτηκε, αλλά μετά την καταστροφή θεώρησε πολύ τυχερό που το αερόπλοιο δεν είχε συνδεθεί με το όνομά του. Ήταν τόσο μεγάλη η συμβολική του σημασία για το ναζιστικό κίνημα που βρισκόταν συνεχώς υπό απειλή βομβιστικής επίθεσης. Γι’ αυτό, όταν καταστράφηκε, πολλοί θεώρησαν ότι ήταν στοχευμένη επίθεση κι όχι δυστύχημα.
Πηγή χαρακτηριστικής εικόνας: Wikimediamtx Commons
Διαβάστε στη “ΜτΧ”: «Ο Τιτανικός βυθίστηκε. Καμία απώλεια». Το πρωτοσέλιδο που αποτελεί την μεγαλύτερη γκάφα στην ιστορία της δημοσιογραφίας
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr