Την 1η Μαρτίου του 2016, η 18χρονη Κάνα Χαράντα περίμενε για τελευταία φορά το τρένο στο σταθμό του χωριού της. Ήταν η μέρα της αποφοίτησής της. Λίγες μέρες αφού η κοπέλα τελείωσε το λύκειο, ο σταθμός έκλεισε οριστικά.
Μερικούς μήνες πριν, ο επαρχιακός σταθμός του Kami-Shirataki είχε γίνει θέμα σε μεγάλα διεθνή μέσα. Η Daily Mail, ο Insider, η Bloomberg μετέδιδαν μία συγκινητική ιστορία από την Ιαπωνία.
Όπως ανέφεραν, η Japan Railways που διαχειρίζεται το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, είχε αποφασίσει να κλείσει τον συγκεκριμένο σταθμό. Σε απόσταση 88 χιλιομέτρων από την αφετηρία του τρένου στο, ο Kami-Shirataki ήταν από τους πιο απομακρυσμένους.
Εξυπηρετούσε μία γειτονιά 38 μόνιμων κατοίκων, εκ των οποίον μόλις ένας ήταν τακτικός επιβάτης. Επρόκειτο για την έφηβη Κάνα Χαράντα που έπαιρνε καθημερινά το τρένο για να πάει στο κοντινότερο σχολείο. Αν το έχανε, έπρεπε να διανύσει μια απόσταση μιας ώρας με τα πόδια μέχρι τον επόμενο σταθμό.
Μπορεί τα πολύ περιοριστικά ωράρια να μην της επέτρεπαν να συμμετέχει σε εξωσχολικές δραστηριότητες, όμως δήλωνε ευγνώμων που το τρένο περνούσε από τη γειτονιά της.
Άλλοι συντοπίτες της επίσης εκμυστηρεύτηκαν στους δημοσιογράφους πόσο κομβική ήταν η ύπαρξη του σταθμού για την εκπαίδευσή τους. Άλλωστε, ο Kami-Shirataki κτίστηκε και ξεκίνησε να λειτουργεί το 1947 με αυτόν τον σκοπό, να πηγαίνει τα παιδιά στο σχολείο.
Η αλήθεια
Η ιστορία που προβλήθηκε από τα διεθνή μέσα ήταν ότι παρότι η Japan Railways είχε ανακοινώσει από το 2013 το κλείσιμο του σταθμού, αποφάσισε να το καθυστερήσει 3 χρόνια προκειμένου η Χαράντα να αποφοιτήσει.
Η νεαρή κοπέλα ήταν η μόνη και τελευταία τακτική επιβάτης του τρένου από την περιοχή. Επομένως δε συνέφερε η απασχόληση εργαζομένων και η κατασπατάληση πόρων. Ωστόσο, καθώς το ιαπωνικό κράτος και η ιαπωνική κουλτούρα γενικά προτάσσει την αξία της εκπαίδευσης, ο σταθμός τελικά έκλεισε οριστικά μόλις η Κάνα Χαράντα τελείωσε το σχολείο.
Το παραπάνω αφήγημα ήταν εν μέρει αληθές. Στην πραγματικότητα, το κλείσιμο του σταθμού τον Μάρτιο του 2016 συνέπεσε συγκυριακά με την αποφοίτηση της μαθήτριας. Τα δρομολόγια των τρένων στην Ιαπωνία ανανεώνονται σταθερά κάθε Μάρτιο, όποτε και τελειώνει η σχολική χρονιά. Επομένως όταν μέσα στο 2015 βγήκε η οριστική απόφαση ότι ο σταθμός θα έκλεινε, ήταν αναμενόμενο ότι αυτό θα συνέβαινε τον επόμενο Μάρτιο.
Παρόλα αυτά, πράγματι η Χαράντα ήταν για χρόνια η μοναδική επιβάτης του τρένου από τον συγκεκριμένο σταθμό. Αληθεύει επίσης, το γεγονός ότι ο σταθμός ξεκίνησε να λειτουργεί προκειμένου να εξυπηρετεί τις ανάγκες των μαθητών της περιοχής. Σε δηλώσεις της σε δημοσιογράφους η Κάνα Χαράντα είπε:
Ανεβοκατέβαινα από αυτό το τρένο τα τελευταία τρία χρόνια. Και η παρουσία αυτού του σταθμού μετατράπηκε σε κάτι που είχα ως δεδομένο. Στεναχωριέμαι που θα εξαφανιστεί.
πηγή φωτογραφιών: YouTube
Ειδήσεις σήμερα:
- Πρωτοπορεί η Σερβία. Τα μέσα μεταφοράς θα είναι δωρεάν από την 1η Ιανουαρίου στην πρωτεύουσα
- Επικύρωσε το δικαστήριο την καταδίκη του Νικολά Σαρκοζί. Θα εκτίσει την ποινή του με ηλεκτρονικό βραχιολάκι
- Μάτι. «Δεν έχω σχέση με τη φωτιά. Απαλλάξτε με» λέει ο άνδρας που κατηγορείται ότι προκάλεσε την πυρκαγιά
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr