Ο παλαιός Σιδηροδρομικός Σταθμός των Αγίων Αναργύρων υπήρξε κομβικό σημείο για τις μεταφορές και την ανάπτυξη του σιδηρόδρομου στη Ελλάδα, καθώς εξυπηρετούσε τα δρομολόγια προς την Πελοπόννησο μέχρι το 2007.
Ο σταθμός εγκαινιάστηκε το 1884. Κατά την περίοδο ακμής του, υπολογίζεται ότι μετέφερε περίπου 1.740.000 επιβάτες ετησίως και 251.000 τόνους εμπορευμάτων.
Ο σταθμός αποτελούσε επίσης την αφετηρία των δρομολογίων Άγιοι Ανάργυροι – Λαύριο. Τα δρομολόγια αυτά έπαψαν να εκτελούνται το 1957, ενώ η συντήρηση των γραμμών σταμάτησε το 1962.
Πλέον η σιδηροδρομική σύνδεση της Πρωτεύουσας μέχρι την Κόρινθο πραγματοποιείται μέσω του Προαστιακού, ενώ δεν πραγματοποιούνται δρομολόγια προς Πάτρα, Ναύπλιο, Τρίπολη και τις άλλες πόλεις της Πελοποννήσου, κάνοντας το ιστορικό δίκτυο της χερσονήσου να “αιμορραγεί”.
Στις 9 Ιουλίου του 2007, ο σταθμός έπαυσε να λειτουργεί οριστικά, καθώς αντικαταστάθηκε από τον νέο ομώνυμο σταθμό του προαστιακού σιδηροδρόμου Αθήνας.
Βαγόνια του 19ου αιώνα έχουν αφεθεί πλέον στη μοίρα τους ενώ ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ), έσπευσε να πουλήσει “για παλιοσίδερα” δύο γερανούς και μερικά από τα ιστορικά βαγόνια, που αποτελούσαν πολεμικές αποζημιώσεις της Ιταλίας μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.
Δείτε το βίντεο drone του συνεργάτη μας n. p. productions από τον εγκαταλελειμμένο σιδηροδρομικό σταθμό Αγίων Αναργύρων:
Ειδήσεις σήμερα:
- Διάγγελμα Πούτιν. «Ο πόλεμος στην Ουκρανία μετατρέπεται σε παγκόσμιο. Μας χτύπησαν με πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς»
- Έρχονται χιονοπτώσεις και θερμοκρασίες κάτω από το μηδέν. Οι θερμοκρασιακές διαφορές βορρά – νότου (Χάρτης )
- Κιβωτός του Κόσμου. «Όχι» από ΣτΕ στην επιστροφή της διοίκησης στην οικογένεια του πατέρα Αντώνιου
- Βρετανία. Η στέψη του βασιλιά Καρόλου κόστισε 72 εκατομμύρια λίρες. «Φθηνότερη» από την κηδεία της μητέρας του Ελισάβετ
Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ