Έγινε γνωστός μέσα από βιβλικές και ιστορικές ταινίες του όπως “Ο Βασιλεύς των Βασιλέων”, “Το σημείο του Σταυρού”, “Κλεοπάτρα”, “Σαμψών και Δαλιδά”, “Οι Δέκα Εντολές”, που ήταν η τελευταία και πιο επιτυχημένη ταινία του. Ο σκηνοθέτης Σέσιλ Ντε Μιλ υπήρξε ένας από τους πρωτοπόρους του αμερικανικού κινηματογράφου και ιδρυτής του Χόλιγουντ.
Η μεγάλη καριέρα του διήρκεσε από το 1914 έως το 1956 και εκπροσώπησε τη μαγική φόρμουλα του κινηματογράφου «αίμα, σεξ και Bίβλος». Παρά την προτίμησή του σε ταινίες που σχετίζονται με τη θρησκεία, ο Ντε Μιλ δεν ακολουθούσε έναν ήρεμο τρόπο ζωής και παραβίαζε συχνά τις εντολές του Κυρίου και κυρίως την έβδομη εντολή “Ου μοιχεύσεις”.
Ο άπιστος σύζυγος
Ο Ντε Μιλ σε ηλικία μόλις 21 ετών, παντρεύτηκε την ηθοποιό Κονστάνς Άνταμς. Όμως, αυτό δεν τον εμπόδιζε από το να αναπτύσσει ερωτικές σχέσεις με άλλες γυναίκες όποτε ήθελε. Κάποτε είχε δυο ερωμένες ταυτόχρονα. Η μία ήταν η ηθοποιός Τζούλια Φέι και η δεύτερη ήταν η σεναριογράφος Τζίνι Μακ Φέρσον, την οποία είχε εγκαταστήσει στο διπλανό του γραφείο. Η σύζυγός του ήξερε για τις σχέσεις του, αλλά φαίνεται τις αποδεχόταν, εφόσον εκείνος συντηρούσε την ίδια και τα παιδιά τους.
Ο Ντε Μιλ είχε φετίχ με τα γυναικεία πόδια. Πρόσεξε για πρώτη φορά την ερωμένη του Τζούλια Φέι, όταν διάβασε σε κάποιο περιοδικό ότι είχε “τα ωραιότερα πόδια και τους ωραιότερους αστραγάλους στην Αμερική”. Μια άλλη ερωμένη του, η ηθοποιός Μπέμπε Ντάνιελς, αποκάλυψε ότι δεν έρχονταν σε επαφή καθόλου. Ο Ντε Μιλ απλώς έγλειφε το ένα πόδι της, γυμνό, πάνω στο γραφείο του. Και ασφαλώς της έδωσε ρόλο. Ο Ντε Μιλ είχε προτείνει στον ιμπρεσάριο Σιντ Γκράουμαν να απαθανατίσει τα μέλη της ελίτ του Χόλιγουντ, τα οποία πρώτα θα έβαζε να αφήσουν το αποτύπωμα των ποδιών τους σε υγρό τσιμέντο μπροστά στο θέατρό του.
Το “βασίλειο” του Ντε Μιλ
Το γραφείο του είχε βιτρό και χαλί από αρκουδοτόμαρα. Στους τοίχους είχε κρεμασμένα όπλα-αντίκες. Το τραπέζι του ήταν υπερυψωμένο σαν θρόνος. Το μεγαλείο τον ακολουθούσε και στο στούντιο, όπου περιφερόταν σαν πασάς με μπότες και κιλότα ιππασίας. Γύρω του έτρεχαν οι υπάλληλοί του που φρόντιζαν να ικανοποιούν κάθε επιθυμία του. Ένας βιολιστής βρισκόταν πάντα σε ετοιμότητα για να φτιάξει ατμόσφαιρα. Όπου πήγαινε τον ακολουθούσε ένας Φιλιππινέζος υπηρέτης, του οποίου η μόνη δουλειά ήταν να κουβαλά το κάθισμα πίσω από τον μεγάλο σκηνοθέτη. Ακόμη και τα φυσικά του ελαττώματα είχαν μεγαλοπρέπεια. “Μόστραρε τη φαλάκρα του σαν ακριβό καπέλο”, είχε αναφέρει η ηθοποιός Γκλόρια Σβάνσον “σαν να μην ήταν δυνατόν να έχει μαλλιά όπως οι κοινοί θνητοί”.
Το χαλί από δέρμα πολικής αρκούδας κάλυπτε σχεδόν όλο το δάπεδο του γραφείου του Ντε Μιλ. Το χαλί ήταν διάσημο στο Χόλιγουντ αφού εκεί έκανε τις “συσκέψεις” του με τις σεναριογράφους του. Σε κάποια ανερχόμενη συγγραφέα δήλωσε ότι θα ενδιαφερόταν να ακούσει τις ιδέες της, αλλά μόνο αφού “γνωρίζονταν” καλύτερα και ανέπτυσσαν την “αληθινή σχέση” που πίστευε ότι ήταν απαραίτητη για μια συνεργασία. Η κοπέλα έριξε μια ματιά στο χαλί και έφυγε έντρομη.
Τα έξαλλα πάρτι
Ο Ντε Μιλ διοργάνωνε πολλά πάρτι στο μπαρ “Παράδεισος”, το οποίο θεωρούνταν το κρησφύγετό του στα όρη της Σάντα Μόνικα. Εκεί ο διάσημος σκηνοθέτης περιφερόταν φορώντας μόνο έναν λευκό, κίτρινο ή μαύρο μανδύα. Από την τσέπη του εξείχε ένα πιστόλι. Έλεγε ότι ήταν για να πυροβολεί τους κροταλίες που εμφανίζονταν καμιά φορά. Οι άνδρες προσκεκλημένοι αναγκάζονταν να φορούν ειδικά κοστούμια που τους έδινε ο Ντε Μιλ. Έπρεπε να φορούν μεταξωτά ρωσικά πουκάμισα με τεράστιο πέτο. Οι γυναίκες μπορούσαν να φοράνε ό,τι ήθελαν. Στους πιο τυχερούς έδειχνε την τεράστια συλλογή του από βιβλία ευρωπαϊκής ερωτικής λογοτεχνίας. Τους ακόμη πιο τυχερούς τους έπαιρνε στην ιδιαίτερη “κάμαρα μπουμ-μπουμ”, όπως την ονόμαζε, όπου γυμνές γυναίκες χόρευαν τον χορό των επτά πέπλων και ικανοποιούσαν τις επιθυμίες των ανδρών.
Έφτανε στα άκρα
Ο Ντε Μιλ ήταν γνωστός για την αντοχή του στον πόνο. Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων “Άνθρωπος του κάμπου” το 1937, υποχρέωσε την ηθοποιό Τζιν Άρθουρ να εξασκηθεί στο μαστίγιο πάνω του, μέχρι που του προξένησε σοβαρή πληγή στον καρπό. Εκείνος ισχυρίστηκε ότι το έκανε για να μην ξοδευτούν λεφτά και για να μην χρησιμοποιηθεί κανένας κομπάρσος προκειμένου να εξασκηθεί σωστά η Άρθουρ. Το 1956 ο 73χρονος Ντε Μιλ έπαθε σοβαρή καρδιακή προσβολή ενώ ανέβαινε μια ανεμόσκαλα ύψους άνω των 30 μέτρων στα γυρίσματα της ταινίας, “Οι Δέκα Εντολές”. Παρά τις εντολές των γιατρών, σε μια εβδομάδα είχε επιστρέψει στα γυρίσματα.
Παράλληλα, λάτρευε να βλέπει τους ηθοποιούς του να επιδεικνύουν ανάλογο θάρρος. Όταν η Γκλόρια Γκρέιαμ αρνήθηκε να αντικατασταθεί από κασκαντέρ σε μια σκηνή της ταινίας “Το μεγαλύτερο θέαμα στον κόσμο”, όπου ένας ελέφαντας σχεδόν πατά το πρόσωπό της, ο Ντε Μιλ ενθουσιάστηκε. Το τεράστιο ζώο έφτασε τόσο κοντά στο να λιώσει το πρόσωπο της Γκρέιαμ που της λέκιασε τη μύτη με το πόδι του. Μια φορά προσέφερε 40 δολάρια σε έναν κομπάρσο που υποδυόταν έναν Αζτέκο πολεμιστή αν κατάφερνε να κατέβει από έναν τοίχο γλιστρώντας πάνω του ολόγυμνος. Ο άνθρωπος κατέληξε να γδάρει την πλάτη του, αλλά κέρδισε την εκτίμηση του Ντε Μιλ.
Ο εκκεντρικός σκηνοθέτης πέθανε από συγκοπή στις 21 Ιανουαρίου 1959.
Πηγή Η μυστική ζωή των μεγάλων σκηνοθετών
Πηγή χαρακτηριστικής εικόνας: Wikimediamtx Commons
Ειδήσεις σήμερα:
- «Κίνημα Δημοκρατίας», το όνομα του νέου κόμματος Κασσελάκη. Live η ιδρυτική διακήρυξη
- Λίβανος. Η στιγμή που ισοπεδώνεται με πέντε πυραύλους μια οκταώροφη πολυκατοικία. Τέσσερις νεκροί (βίντεο)
- Απαγορευτικό απόπλου λόγω ισχυρών ανέμων.Τα δρομολόγια που δεν εκτελούνται. Πτώσεις δέντρων και στα Τρίκαλα
Ακολουθήστε την mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr