Ο αυτοκινητόδρομος Karakoram, επίσης γνωστός ως KKH από τα αρχικά του, ή Ν35, έχει μήκος 1300 χιλιόμετρα και είναι ο ψηλότερος σε υψόμετρο διεθνής δρόμος στον κόσμο.
Εκτείνεται μεταξύ της Δυτικής Κίνας και του Πακιστάν διασχίζοντας εντυπωσιακά βουνά και μερικά από τα πιο δυσπρόσιτα εδάφη στην Ασία.
Αρχικά είχε ονομαστεί “Αυτοκινητόδρομος Φιλίας” Κίνας-Πακιστάν καθώς κατασκευάστηκε με τη συνεργασία των κυβερνήσεων των δύο χωρών. Χρειάστηκε σχεδόν 20 χρόνια, από το 1959 έως το 1979 και 24.000 εργάτες για να ολοκληρωθεί.
Λόγω του υψηλού υψομέτρου και των δύσκολων συνθηκών κάτω από τις οποίες κατασκευάστηκε, συχνά αναφέρεται ως το “Όγδοο θαύμα του Κόσμου”.
Το Πακιστάν αρχικά συνέστησε τη δρομολόγηση μέσω του περάσματος Mintaka. Το 1966 όμως η Κίνα, θεωρώντας ότι το Mintaka θα ήταν επικίνδυνο λόγω σε αεροπορικών επιδρομών, συνέστησε το πιο απότομο πέρασμα Khunjerab.
Οι κατολισθήσεις, οι πτώσεις βράχων, οι πλημμύρες και οι χιονοστιβάδες αποτελούν διαχρονικό κίνδυνο από την εποχή της κατασκευής του δρόμου. Περίπου 810 Πακιστανοί και 200 Κινέζοι εργάτες έχασαν τη ζωή τους, κυρίως από κατολισθήσεις και πτώσεις και 140 Κινέζοι εργάτες που σκοτώθηκαν κατά τη διάρκεια της κατασκευής.
Ακόμη και μετά την ολοκλήρωσή του, ο αυτοκινητόδρομος απαιτεί συνεχή συντήρηση, αλλά είχε αξιοσημείωτο οικονομικό αντίκτυπο στους απομονωμένους λαούς που κατοικούν στις ορεινές περιοχές.
Η διαδρομή του ΚΚH ήταν κάποτε ένα από τα πολλά μονοπάτια του αρχαίου Δρόμου του Μεταξιού. Εξακολουθεί να λειτουργεί ως βασικός δρόμος εμπορίου και μεταφοράς ενισχύοντας τους οικονομικούς, πολιτιστικούς και στρατιωτικούς δεσμούς ανάμεσα στις δύο χώρες.
Ωστόσο περνάει μέσα από τη ζώνη σύγκρουσης μεταξύ της Ευρασίας και της Ινδίας, όπου η Κίνα, το Τατζικιστάν, το Αφγανιστάν και το Πακιστάν βρίσκονται σε απόσταση 250 χιλιομέτρων μεταξύ τους.
Λόγω κυρίως της εξαιρετικά ευαίσθητης κατάστασης από τις συγκρούσεις στο Κασμίρ μεταξύ Ινδίας και Πακιστάν, ο αυτοκινητόδρομος Karakoram έχει στρατηγική και στρατιωτική σημασία για τα έθνη αυτά, αλλά κυρίως για το Πακιστάν και την Κίνα.
Στις 30 Ιουνίου 2006 υπογράφηκε μνημόνιο συμφωνίας μεταξύ της Αρχής Εθνικής Οδού Πακιστάν (NHA) και της Κρατικής Επιτροπής Εποπτείας και Διοίκησης Περιουσιακών Στοιχείων (SASAC) της Κίνας για την ανακατασκευή και αναβάθμιση της εθνικής οδού.
Η διαδρομή
Η διαδρομή εκτείνεται από τη μικρή πόλη Χασάν Αμπντάλ έως το Κάσγκαρ στην αυτόνομη περιοχή Σιντζιάνγκ της Κίνας, μέσω του Κουντζεράμπ, του υψηλότερου προσβάσιμου συνοριακού περάσματος στον κόσμο, με ύψος περίπου 4.700 μέτρα.
Η επίσημη έναρξη της διαδρομής ξεκινά από το Χασάν Αμπντάλ, περίπου 60 χλμ. από το Ισλαμαμπάντ και περνά μέσα από μερικά από τα πιο εντυπωσιακά τοπία και τουριστικά σημεία, όπως το ένατο ψηλότερο βουνό στη Γη, το Νάνγκα Παρμπάτ, την κοιλάδα Χούνζα, τη λίμνη Αταμπάντ.
Στην κοιλάδα Χούνζα και για 194 χιλιόμετρα, η διαδρομή περιβάλλεται από τα βουνά Καρακοράμ που δίνουν και το όνομά τους στον αυτοκινητόδρομο.
Το 2010 μία τεράστια κατολίσθηση καταπλάκωσε πολλά χωριά με αποτέλεσμα δεκάδες θύματα και κατεστραμμένα σπίτια. Η κοίτη του ποταμού Χούνζα έκλεισε και δημιουργήθηκε σταδιακά η σημερινή λίμνη που πήρε το όνομα του χωριού Αταμπάντ.
Ειδήσεις σήμερα:
- Πότε καταβάλλονται τα επιδόματα και το δώρο Χριστουγέννων
- Ιάπωνας πολιτικός εισηγήθηκε αφαίρεση μήτρας, απαγόρευση σπουδών και γάμο μετά τα 25 για τις γυναίκες
- Διάσωση τραυματισμένου ορειβάτη στο φαράγγι Δελφινάκος. Δείτε την εντυπωσιακή άσκηση της ΕΜΑΚ στην ορεινή Φθιώτιδα. Βίντεο
- Η λεπτομύτα κηρύχθηκε επισήμως εξαφανισμένη! Τελευταία φορά παρατηρήθηκε στο Μεσολόγγι το 1999
Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ