Στη φωτογραφία του Walter Frentz, ο Αδόλφος Χίτλερ συνομιλεί με τους καλύτερους Γερμανούς πιλότους τον Απρίλιο του 1944, ύστερα από μια τελετή απόδοσης τιμών και παρασήμων στους κορυφαίους πιλότους της Λουφτβάφε στο Μπέργκχοφ, νότια της Λειψίας.
Οι αξιωματικοί τιμήθηκαν με τον Σταυρό των Ιπποτών του Σιδηρούν Σταυρού με φύλλα βελανιδιάς και σπαθιά ή διαμάντια, τις υψηλότερες δηλαδή τιμητικές διακρίσεις που απένειμαν οι Ναζί σε όσους πετύχαιναν σπουδαία ανδραγαθήματα ή αξιοθαύμαστη ικανότητα στη στρατιωτική ηγεσία.
Οι 8 από τους 13 αξιωματικούς είχαν καταγράψει στο ενεργητικό τους 1.486 καταρρίψεις εχθρικών αεροσκαφών.
Οι δύο από αυτούς σκοτώθηκαν έως το τέλος του πολέμου και οι υπόλοιποι έζησαν έως τις δεκαετίες του 90΄ και του 2000.
Από αριστερά προς τα δεξιά:
- Συνταγματάρχης Werner Streib. Ο μαχητής της νύχτας. Κατέρριψε 66 εχθρικά αεροσκάφη, εκ των οποίων τα 65 τη νύχτα και ήταν ο πρώτος που τιμήθηκε με το Σταυρό των Ιπποτών τον Σιδηρούν Σταυρό.
- Ταγματάρχης Gerhard “Gerd” Barkhorn. Ο μαχητής της ημέρας σημείωσε 301 νίκες σε 104 αποστολές, όλες στο ρωσικό μέτωπο. Παρά το γεγονός ότι είχε τη δεύτερη υψηλότερη βαθμολογία ως πιλότος στην ιστορία της αεροπορίας, δεν του απονεμήθηκαν τα διαμάντια στον Σταυρό των Ιπποτών που κέρδισε μετά την 300η του νίκη στις 5 Ιανουαρίου 1945.
- Υποστράτηγος Erich Walther, διοικητής των αλεξιπτωτιστών. Του απονεμήθηκε ο Σταυρός των Ιπποτών και ο Σιδηρούς Σταυρός. Στις 8 Μαΐου συνελήφθη από τον Κόκκινο Στρατό και πέθανε σε στρατόπεδο στη Σοβιετική Ένωσης στις 26 Δεκεμβρίου 1947.
- Αντισυνταγματάρχης Kurt Bühligen. Είχε καταρρίψει 112 συμμάχους. Σε μία πτήση πάνω από τη Σοβιετική Ένωση το αεροσκάφος του υπέστη βλάβη και έκανε αναγκαστική προσγείωση. Συνελήφθη από τους Ρώσους και κρατήθηκε ως αιχμάλωτος πολέμου έως το 1950.
- Αντισυνταγματάρχης Hans-Joachim Jabs. Πετούσε μέρα και νύχτα και είχε πετύχει 50 νίκες, κυρίως πετώντας με Μέσερσμιτ 110.
- Αντισυνταγματάρχης Bernhard Jope: πιλότος βομβαρδιστικού. Πέταξε με το Focke Wulf Fw-200 Condor σε αποστολές στη Βόρειο Θάλασσα και τον Ατλαντικό Ωκεανό με την υποστήριξη του Πολεμικού Ναυτικού.
- Ταγματάρχης Reinhard Seiler. Σημείωσε 100 νίκες ενώ συμμετείχε σε 500 αερομαχίες. Είχε συμμετάσχει και στον Ισπανικό Εμφύλιο όπου κατέρριψε 9 αεροσκάφη.
-
Ταγματάρχης Erich Hartmann (ο Χίτλερ τον καλύπτει στην εικόνα). Είχε τα παρατσούκλια “Bubi” από τους συντρόφους του και «Μαύρος Διάβολος» από τους Σοβιετικούς. Ο Erich Hartmann είναι ο κορυφαίος πολυνίκης στην ιστορία των αερομαχιών. “Ο Ξανθός Ιππότης της Γερμανίας” πέταξε σε 1.404 πολεμικές αποστολές, συμμετείχε σε 825 αερομαχίες και κατέρριψε 352 συμμαχικά αεροσκάφη, 350 σοβιετικά και 2 αμερικανικά. Κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας του, ο Hartmann αναγκάστηκε να κάνει ανώμαλη προσγείωση 14 φορές, είτε επειδή είχε υποστεί ζημιές από πυρά είτε λόγω βλάβης. Δεν έπεσε ποτέ από εχθρικά πυρά και περηφανευόταν έναντι του νούμερο δύο, Gunther Capito, ο οποίος καταρρίφθηκε, αλλά επέζησε. Του απονεμήθηκε ο Σταυρός των Ιπποτών του Σιδηρούν Σταυρού με φύλλα βελανιδιάς, ξίφη και τα διαμάντια στις 25 Αυγούστου 1944 για τις 301 εναέριες νίκες. Ήταν το υψηλότερο στρατιωτικό παράσημο της Γερμανίας.
- Ταγματάρχης Horst Ademeit. Πέτυχε 166 νίκες σε περισσότερες από 600 αποστολές. Οι 164 νίκες σημειώθηκαν στο ανατολικό μέτωπο. Προήχθη σε υποστράτηγο μετά θάνατον.
- Ταγματάρχης Johannes Wiese. Είχε στο ενεργητικό 133 καταρρίψεις εχθρικών αεροσκαφών σε 480 αερομαχίες ενώ ισχυρίζεται πως σημείωσε άλλες 75 νίκες που δεν έχουν επιβεβαιωθεί και οι περισσότερες αφορούσαν σοβιετικά Il-2 Stormoviks. Οι Σοβιετικοί έτρεφαν σεβασμό για τον Wiese και τον αποκαλούσαν «Το Λιοντάρι του Κουμπάν».
- Λοχίας Fritz Petersen. Διοικητής αεράμυνας. Τιμήθηκε με τον Σταυρό των Ιπποτών για την επίδειξη εξαιρετικής ανδρείας στο πεδίο της μάχης.
- Ταγματάρχης Dr. Maximilian Otte. Πιλότος στα Στούκας. Σκοτώθηκε στις 20 Μαΐου 1944 από αντιαεροπορικά πυρά κατά την επιχείρηση ανάμεσα στη Γραμμή Ιάσιο – Κισινάου. Είχε συμμετάσχει σε 1.179 αποστολές.
- Λοχαγός Walter “Graf Punski” Krupinski. Σημείωσε 197 νίκες σε 100 αερομαχίες. Οι συμπολεμιστές του τον αποκαλούσαν «Graf Punski» εξαιτίας της πρωσικής καταγωγής του. Ήταν από τους πρώτους που πέταξε με «Me 262» ως μέλος της διάσημης ομάδας «JV 44» με επικεφαλής τον Adolf Galland.Η πραγματικότητα είναι ότι οι γερμανική αεροπορία είχε τεχνολογική ανωτερότητα απέναντι στις περισσότερες χώρες που ενεπλάκησαν στον πόλεμο και ταυτόχρονα είχε τρομερή αριθμητική υπεροχή.
Τα δύσκολα άρχισαν όταν βρήκαν απέναντί τους τα θρυλικά Σπίτφάιερ της ΡΑΦ και όταν μπήκαν στις αερομαχίες και οι αμερικάνοι. Πριν λήξει ο πόλεμος η λουβάτφε είχε χάσει την αίγλη της , την αριθμητική υπεροχή και δεν μπορούσε να ελέγξει ούτε καν τον εναέριο χώρο της Γερμανίας.
Παρακολουθήστε ένα σύντομο βίντεο για τον Έρικ Χάρτμαν:
Πηγή χαρακτηριστικής εικόνας: Rare HistoricalPhotos
Διαβάστε στη “ΜτΧ”: ΡΑΦ εναντίον Λουφτβάφε. Η τιτανομαχία στον αέρα ανάμεσα στα δυο επίλεκτα σώματα. Πως οι Άγγλοι κατάφεραν να καλύψουν την διαφορά και να επικρατήσουν στον αέρα
Ειδήσεις σήμερα:
- Ανοιχτά σήμερα τα εμπορικά καταστήματα, τα πολυκαταστήματα και τα σούπερ μάρκετ. Δείτε το ωράριο
- Επίθεση στη χριστουγεννιάτικη αγορά του Μαγδεμβούργου. To προφίλ του δράστη. 4 νεκροί
- Ανοιχτά καταστήματα και σούπερ μάρκετ την Κυριακή. Αναλυτικά το εορταστικό ωράριο
- Χειμωνιάτικος καιρός με ισχυρές βροχές και θυελλώδεις άνεμοι. Ποιες περιοχές επηρεάζονται
Ακολουθήστε τη mixanitouxronou.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε τις σημαντικότερες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στη mixanitouxronou.gr
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ